ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
پیشگفتار
«سرویس 12» مخابرات ایتالیا، یکی از بزرگترین مراکز پیام در ایتالیا است که نزدیک به 4000نفر کارمند دارد و هدف آن، ارائهی کمک مستقیم به مشتریان، نوعاً با دادن شمارهی تلفن یک مشتری به مشتری دیگر- بهشرط شناختهبودن نام و نشانی- است. این اداره از 104 مرکز تشکیل شده که در 33 شاخه سازماندهی شده و در سراسر ایتالیا پراکندهاند.رسماً در جولای سال 1998 بود که «سرویس 12» تصمیم به آزمودن دورکاری گرفت، یعنی زمانی که مخابرات ایتالیا و اتحادیههای تجاری یک توافقنامهی کلی دربارهی کاربرد «خانهدورکاری» (hometelework) در این اداره را امضا کردند.
این توافقنامه درحدود 9 ماه بعد وارد مرحلهی عملیاتی خود شد، و در نتیجه 200 کارمند داوطلب، بین ماههای مارس و ژوئن 1999، کار در خانه را آغاز کردند.همراه با اجرای دورکاری، انجام پژوهش برای نظارت بر افراد فعال در این پروژه (دورکاران، مدیران و خانوادههای آنان)در طی 15ماه نخست خانهدورکاری به تصویب رسید.