مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛
مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛

چگونه از استرس در محیط کار می‌توان جلوگیری کرد؟

استرس یا فشار روانی در کار یکی از مسایل مهم در زندگی حرفه‌ای افراد به شمار می‌رود. برای اینکه میزان بهره‌وری در محیط کار افزایش پیدا کند یکی از راههای موثر مقابله با استرس است.
در مقاله زیر درمورد نحوه مقابله با استرس در کار نکاتی مطرح شده که می‌تواند قابل استفاده باشد.
تقریباَ 45 درصد جمعیت دنیا و 58 درصد افراد بالای 10 سال در شمار نیروی کار جهانی قرار دارند و بسیاری از این افراد بیش از یک سوم زندگی پس از بلوغ خود را در محیط‌های کاری که انواع عوامل استرس‌زا در آن‌ها قرار دارند، سپری می‌کنند. از این رو تامین بهداشت روانی و کاهش استرس در این افراد دارای اهمیت به سزایی است. به طور کلی واژه استرس در دهه 1930 و به وسیله محققی به نام سیله (Selye) وارد حیطه روان‌شناسی و پزشکی شد. او، استرس را به صورت واکنش ارگانیسم به تهدید یا فشار تعریف کرد.
این محقق دریافت که استرس به طور اساسی نتیجه واکنش‌های زنجیره‌ای مکانیزم‌های عصبی مترشحه داخلی است که توسط یک تحریک در ساقه مغز شروع شده و به وسیله افزایش ترشح هورمون‌ها از غده فوق کلیه به ویژه آدرنالین و نورآدرنالین که به هورمون‌های عملکردی معروفند ادامه می‌یابد.
                                                              تمام مقاله . . .


علی بهروزی – عضو هییت علمی دانشکده علوم پزشکی شاهرود
منبع: پیک برق توانیر
http://resacnews.blogsky.com
 
نظرات 1 + ارسال نظر
علیرضا قراباغی سه‌شنبه 25 مهر 1385 ساعت 20:17 http://elernews.blogsky.com

جناب آقای صادق فر
لینک مقاله را خدمتتان تقدیم می کنم:
http://news.tavanir.org.ir/nashriat/peyk/SubNews.asp?NashriehNO=556&PeikBG=20
ضمنا پیشنهاد می کنم اخبار چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت را که توانیر یکی از حامیان اصلی آن است٬ با قلم شیوای خود پوشش دهید.

با تشکر - ان شاءالله اینکار را خواهم کرد ممنون از پیشنهادتان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد