مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛
مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛

اولین گردهمایی بزرگ سالانه مدیران کشور

اولین گردهمایی بزرگ مدیران کشور با عنوان بازانگاری مدیریت در ۱۵ و ۱۶ آبان ۱۳۸۵ فرصتی بی مانند برای توان افزایی مدیران اصلاح طلب کشور است. برای مشارکت کنندگان متناسب با میزان مشارکت امکاناتی به شرح جدول زیر در نظر گرفته خواهد شد .

مشاهده جدول مشارکت . . .

 

آزادکاری الکترونیکی و آینده‌ی کار - ترجمه علی‌حسین قاسمی

مقدمه.  آزادکاری الکترونیکی چیست؟
«توماس مالون» و «رابرت لوباچر»- از پژوهشگران «ام‌آی‌تی»[2]- نخستین کسانی بودند که[3] «طلوع اقتصاد آزادکاری الکترونیکی» ‌را اعلام کردند. آنان این پدیده را سناریویی توصیف کردند که در آن،‌ کار عمدتاً به صورت آزاد انجام می‌شود و کارکنان از طریق اینترنت با خدمتگیران تماس می‌گیرند، اقدام به دورکاری می‌کنند،‌ و نتایج کار خود را از طریق شبکه‌های اطلاعاتی و ارتباطی انتقال می‌دهند. حتی عده‌ای می‌گویند که آزادکاری الکترونیکی ممکن است در آینده‌ای نه‌چندان‌دور به «شکل غالب سازمان کار»‌ تبدیل شود[4]. آزادکاری الکترونیکی، پاسخ منطقی به انعطاف‌پذیری‌های مطلوب شرکت‌های امروز شمرده می‌شوند: بنابر این دیدگاه، شرکت‌ها، که متأثر از نیاز فزاینده‌ به سازگاری هر چه سریع‌تر با شرایط هردم‌ناپایدارتر بازار هستند، باید به نیروی کار انعطاف‌پذیرتری دسترسی داشته باشند،‌ به گونه‌ای که بتوان نیروی کار را به‌نرمی به جایی و زمانی که بیش‌ترین بهره‌وری را به همراه دارد منتقل کرد.
این امر ارتباط تنگاتنگی با مبنای منطقی موجود در ورای برخی از پیشرفت‌های عمده‌ی کنونی در حوزه‌ی سازماندهی اقتصادی،‌ همچون مهندسی مجدد فرایند پیشه‌گانی، تمرکز بر توانمندی‌های محوری، استفاده از منابع برون‌سازمانی وتولید بموقع، دارد. تصور بر این است که همه‌ی این‌ها منجر به مقتضیات کاملاً متفاوت از نظر شیوه‌ی سازماندهی کار می‌گردد. می‌توان گفت که مفهوم «آزادکاری الکترونیکی» به نوعی نماد وقوع تحولات در سازماندهی کار است، تحولاتی که از سوی طرفداران مدرن‌سازی و آزادسازی بازار کار، تبلیغ می‌شد. عناصر عمده‌ در این رابطه از این قرارند[5]:

ادامه مقاله . . .

میخ نعل اسب

میخ از نعل کنده شد،نعل بی میخ گم شد،اسب بی نعل از دست برفت و سوار بی اسب از رفتن بماند،در این حال دشمن رسید و سوار را بکشت . این همه در اثر بی توجهی به میخ نعل اسب اتفاق افتاد.

نخستین کنفرانس برنامه ریزی و مدیریت شهری

شورای اسلامی شهر، شهرداری و دانشگاه فردوسی مشهد به منظور بهره‌گیری از تجربیات و دانش روز در امور شهری، کنفرانس "برنامه‌ریزی و مدیریت شهری" را در روزهای دوم و سوم اسفندماه سال 1385 در شهر مقدس مشهد برگزار می‌کنند. لذا از کلیه دانشگاهیان، پژوهشگران، متخصصان، مدیران، کارشناسان و مشاوران دستگاه‌های دولتی و غیردولتی مرتبط با امور شهری، برای ارائه مقاله و یا حضور در کنفرانس دعوت به عمل می‌آید.

مقاله ای برای ترجمه

هدف اصلی: بیان سهم مدل رضایتمندی Kano در یک بررسی موردی بهینه شده با استفاده از یک ارزیابی زنجیره ای مصرف کنندگان

Adaptive preference target: Contribution of Kano’s model of satisfaction for an optimized preference analysis using a sequential consumer test

 

خلاصه:

مدل رضایتمندی Kano منجر به یک? نوع شناسی در مشخصات محصول می شود تا مشخصاتی که منجر به رضایتمندی و هم عدم رضایتمندی می شوند و آنهایی که منجر به عدم رضایتمندی می شوند از هم تمیز داده شوند.

در رابطه با این مدل? یک روش شناسی انتخاب طرح توافقی را? پیشنهاد می کنیم (APT). به منظور تشریح APT مربوط به یک قلم کالای مشخص با استفاده از تست زنجیره ای مشتریان? محصولات رده بندی می شوند تا توسط هر مشتری ارزیابی گردیده و با در نظر گرفتن قبول و یا رد کردن کالا توسط مشتری? این روش جدید برای طراحی بیرونی? انتخاب امکان رده بندی مشخصات حسی کلیدی موثر در افزایش رضایتمندی  (1- جالب 2- ضروری 3- کارا) را فراهم می آورد. لذا نقش ها را رده بندی می کنند تا برای رشد محصول? ایده آل به نظر برسد.

برای دریافت متن ترجمه مقاله فوق می توانید آن را در فرم درخواست مطرح فرمایید. (این مقاله 10 صفحه pdf و سال 2006 می باشد)

 

اصول مدیریت کیفیت

 

استانداردهای سری ایزو ۹۰۰۰ بر پایه هشت اصل مدیریت کیفیت بنا نهاده شده اند. این اصول هشت گانه می تواند توسط مدیر ارشد هر سازمان برای حرکت به سوی بهبود مستمر مورد استفاده قرار گیرد. این اصول ناشی از تجربه و دانش متخصصان کمیته فنی استاندارد ایزو ( ISO/TC 176, Quality management and quality assurance ) که مسوول توسعه و نگهداری استانداردهای ایزو ۹۰۰۰ هستند؛ می باشد.