مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛
مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛

سخنرانی اثربخش

سخن گفتن و بیان مطلب، مقوله ای است که می تواند به نوعی به پیشبرد اهداف و برنامه های مدیران کمک شایانی کند. شاید برای شما پیش آمده باشد که با سخنی مناسب، تاثیرگذار و پرجاذبه، عده ای را با نظر و خواسته خود موافق و همراه کرده باشید و چه بسا گاهی اتفاق افتاده که به خاطر نداشتن نفوذ کلام و عدم ارتباط مطلوب، نتوانسته ایم در این کار توفیق چندانی داشته باشیم.
حل برخی ویژگیهای گفتار و سخن را به اختصار برشمرده و سپس مطالبی را پیرامون یک سخنرانی اثربخش ذکر می کنیم.

ادامه مطلب

پنج وسوسه مدیران عامل (The FIVE Temptations of A CEO)

نویسنده: پاتریک لنچیونی برگرداننده به فارسی: مهندس فضل ا... امینی منبع:مدیریت پروژه
پاتریک لنچیونی معتقد است بزرگ‌ترین چالش فراروی هر مدیرعامل، یا هر رهبر، پرهیز از غلتیدن در دام گرفتاری‌های روزانه و ریزه‌کاری‌های کسب‌وکار است.
او معتقد است برای غلبه بر این چالش باید در رفتار خود تجدیدنظر کنیم و بر پنج وسوسه غالب شویم:
o باید به‌جای تلاش برای رویین‌تنی و آسیب ناپذیر شدن، اعتماد کنیم.
o باید اختلاف‌نظر را بر سازگاری و همرنگی ترجیح دهیم.
o باید دنبال شفافیت باشیم نه کسب یقین و قطعیت.
o باید مسئولیت خواستن را بر کسب محبوبیت ترجیح دهیم.
o باید کسب نتیجه را بر حفظ شأن و منزلت خود مرجح بدانیم.
لنچیونی، در ضمن روایت حکایتی گیرا و پرکشش، ما را با ابعاد و عواقب گرفتار شدن در چنگال وسوسه‌ها آشنا می‌کند و در هر مورد، رهنمودهایی سودمند عرضه می‌دارد.
• مدیرعامل موفق کسی است که به‌جای رویین‌تن شدن، به همکاران خود اعتماد می‌کند.

حساسیت خودرو به بستنی وانیلی

لطفا دقت بفرمایید!

هر دفعه که برای خرید بستنی وانیلی به مغازه می روم و به خودرو بازمی گردم ، ادامه مطلبماشین روشن نمی شود؛ اما هر بستنی دیگری که بخرم ، چنین مشکلی نخواهم داشت. خواهش می کنم درک کنید که این مساله برای من بسیار جدی و دردسرآفرین است و من هرگز قصد شوخی با شما را ندارم. می خواهم بپرسم چطور می شود پونتیاک من وقتی بستنی وانیلی می خرم ، روشن نمی شود؛ اما با هر بستنی دیگری راحت استارت می خورد؟

 

اولین همایش مدیران آموزش سازمان های تولیدی و خدماتی

اولین همایش مدیران آموزش سازمانهای تولیدی و خدماتی به همراه نمایشگاه جانبی

تهران -30و31 خرداد 1386 

اولین همایش

نقش مدیران در آموزش کارکنان

مدیران به‌دلیل حضور موثرشان در شرکت و کارخانه، عمدتا می‌توانند نقشهای برجسته‌ای در زمینه آموزش ایفا کنند. در این مقاله به برخی از این نقشها اشاره می شود.

ادامه مقاله

شنیدن، دیدن، انجام دادن

به من بگو من فراموش می کنم.به من نشان بده من به خاطر می سپارم.من را درگیر کن من می فهمم.                      ؛ضرب المثل چینی؛

بنگاههای برتر جهانی ـ دل

شاید بتوان این موضوع را از ویژگیهای منحصر به فرد عصر جدید به‌شمار آورد که شرکتها و بنگاههای صنعتی و اقتصادی و تجاری کوچک و نوپا با رشد سریع و بهت‌آور خود، به‌عنوان رقیب جدی شرکتهای بزرگ و باسابقه به میدان می‌آیند و حتی در این رقابت سخت و پرتنش پیروز می‌شوند. نگاهی به فهرست شرکتهای برتر جهانی در حال حاضر و مقایسه آن با فهرست چنددهه گذشته به‌خوبی گواه این واقعیت است. شرکت رایانه‌ای دل (DELL CORPORATION) یکی از مثالها و الگوهای مطرح در این زمینه است. شرکتی که تنها دودهه پیش با همت و جدیت و خلاقیت جوانی 19 ساله و گریزان از درس و دانشگاه، تنها با سرمایه 1000 دلار شکل گرفت و به‌سرعت باابداع روش فروش مستقیم اینترنتی رایانه و سیستم‌های آن به شرکتی چندمیلیارد دلاری با بیش از 60 هزار کارمند در 150 کشور جهان تبدیل شد.

ادامه مقاله