مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛
مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛

خطا ناپذیرسازی فرایند ممیزی

کلیک کنید.آیا ممیزی نوعی هزینه به حساب می آید و اگر پاسخ مثبت است آیا خود نیز احتیاج به ممیزی دارد تا از افزایش هزینه های بعدی جلوگیری شود؟ این پرسشها، ما را تا این باور می برند که ممیزی به صورت کلی در چارچوب یک سیستم در جست وجوی نقاط ضعف‌‌ هایی است که خود باعث افزایش هزینه در تمام سیستم می شوند. این میان هزینه های کیفیت که خود به هزینه های ارزیابی و پیشگیری تقسیم می‌شود مطرح است. در اینجا باید پرسید که جایگاه ممیزی کیفیت کجاست؟ شاید بتوان گفت ممیزی کیفیت اثربخش که به ارزیابی اثربخشی سیستم مدیریت در دستیابی به اهداف سازمان و شناسایی نقاط بالقوه بهبود، توجه دارد، بخشی از هزینه های پیشگیری به حساب آید.
ممیزی را که به‌واسطه آن می‌توان مشکلات احتمالی و ریشه‌های آنها را شناسایی کرد باید جزو دسته هزینه های پیشگیری دانست. بنابراین فرق است میان یک سیستم اثربخش و یک گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت نصب شده روی دیوار که برای هردو هزینه های قابل توجهی پرداخت شده است. انگیزه‌ای که مدیریت ارشد یک سازمان برای هزینه‌کردن مدنظر دارد و انتظاری که سهامداران از هزینه سرمایه خود و انتظار بازگشت حداقل سرمایه خود در یک بازده زمانی دارند، قابل تامل است.
در بخش نخست این گزارش ویژه وضعیت فعلی ممیزی سیستم های مدیریت در سازمانهای داخلی بررسی و سعی شد تا به موضوعاتی چون نقش سرممیزان ما در ایجاد ارزش افزوده در فرایند ممیزی خود پرداخته شود.
در این بخش از گزارش سعی شده است، خطاناپذیرسازی فرایند ممیزی، معیارهای صلاحیت برای ممیزان و سرممیزان و نیز عواملی که موجب موفقیت آنها در فرایند ممیزی‌شان می‌شود بررسی گردد. برای ادامه مقاله
اینجا کلیک کنید.

درج پیشنهاد سازمان استاندارد در مجله سازمان بین المللی استاندارد

کلیک کنید.به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران ، پیشنهاد سازمان استاندارد در خصوص کاربرد تلفن همراه در استقرار و ممیزی سیستم مدیریت ( ایزو 9000 و ایزو 14000 ) مورد استقبال سازمان بین المللی استاندارد قرار گرفت .

دکتر جهانگیر اسدی رییس کمیسیون تدوین استانداردهای بین المللی ایزو 14000 با اعلام این مطلب گفت : سازمان بین المللی استاندارد در شماره ژانویه – فوریه 2008 مجله سیستم های مدیریت که هر دو ماه یکبار در ژنو از سوی این سازمان منتشر و برای تمامی سازمان های بین المللی در سراسر جهان ارسال می گردد دو صفحه را به کاربرد تلفن همراه در استقرار و ممیزی سیستم های مدیریت اختصاص داده است.

اسدی که به عنوان مبتکر این ایده نوین در مجله مذکور معرفی شد در ادامه افزود : براساس محتویات طرح ، از این پس سازمان های علاقمند به استقرار سیستم های مدیریت و یا دارای گواهینامه ایزو    می توانند با تغییر مستندات خود به نسخه های قابل مطالعه در تلفن های  همراه از صرف هرگونه کاغذ و انرژی بیهوده بی نیاز گردند.

وی خاطرنشان کرد : ارائه این طرح در اجلاس سازمان ایزو در پکن ، تقدیر دبیرخانه های کمیته سازمان ایزو از انگلستان و کانادا را به همراه داشت که این امر حاکی از مقبولیت عملکردها و فعالیت های تحقیقاتی جمهوری اسلامی ایران در زمینه مشارکت در تدوین استانداردهای بین المللی است .

برای مشاهد اصل خبر اینجا کلیک کنید.

بانک اطلاعاتی مدیران

کلیک کنید.در اجرای سیاست انتخاب و انتصاب مدیران و لزوم استقرار نظام شایسته سالاری، سازمان استاندارد در نظر دارد نسبت به شناسایی افراد لایق ، شایسته و داوطلب پستهای مدیریتی که علاقمند به رشد و تعالی سازمان می باشند اقدام نماید. لذا معاونت توسعه مدیریت و امور پشتیبانی به منظور شناسایی، انتخاب و پرورش مدیران آینده اقدام به ایجاد بانک اطلاعاتی مدیریتی نموده است .

در این راستا از کلیه همکارانی که متقاضی پستهای مدیریتی می باشند تقاضا می گردد ضمن مطالعه دقیق نسبت به تکمیل فرم شماره یک و دو اقدام و آن را کتباو محرمانه یا ازطریق پست الکترونیکی به آدرس (nosazi_tahavol79@yahoo.com) به دفترنوسازی و تحول اداری واقع در معاونت توسعه مدیریت و امور پشتیبانی ارسال دارند.

 برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید اینجا کلیک کنید و برای مشاهده اصل خبر اینجا کلیک کنید.

معرفی یک سایت ؛متد تحول خودمانی؛

اولین بخش از موفقیت با سماجت دست به کار شدن و دومین بخش از آن با سماجت به کار ادامه دادن است. -اوریسون سوت ماردن - برای مشاهده مطلب متد تحول خودمانی اینجا کلیک کنید.

کلیک کنید.