مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛
مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛

آماری جالب در زمینه وضعیت نگهداری و تعمیرات در کشور آمریکا

هزینه های نت درسال 1979 در کشور آمریکا بیش از 200 بیلیون دلار برآورد شد که حدود یک سوم آن هزینه های غیرضروری بوده است. ازسال 1979 مقدار این هزینه ها هرسال بین 10 الی 50درصد افزایش داشته و در سال 2005 به بیش از یک تریلیون دلار رسیده است.
علل این اتلاف چیست و چگونه میتوانند کنترل شوند؟ بانگاهی به برخی از آمارها میتوان به پاسخ این سئوال پی برد:
1. ساعت کار مفید تعمیرکاران :
متوسط درصد ساعت کار مفید تعمیرکاران ، کمتر از 50% ( 4ساعت از 8ساعت ) بوده و در برخی از شرکتها نیز به 25% ( 2ساعت از 8ساعت) میرسد. بررسی ها نشان داده که این افراد ازمسئولیتهای خودشانه خالی نمیکنند بلکه منابع لازم برای انجام وظایف اختصاص داده شده به آنها ، توسط مدیریت فراهم نشده است.
2. برنامه ریزی شغلی :
تنهاحدود یک سوم از کل سازمانهای نت دارای یک برنامه ریز شغلی برای زمانبندی و نظارتبر فعالیتهای نت می باشند.این درحالیستکه به اعتقاد بسیاری از متخصصان ،استفاده بهتر از برنامه ریزان یکی ازبزرگترین نواحی بالقوه برای صرفه جویی درهزینه های نت است.
3. سیستم دستورکار :
اکثر سازمانهای نت ازسیستم کار خود ناراضی بوده ویادارای سیستم دستور کار نمی باشند. 10درصد از شرکتهای دارای سیستم دستور کار ، برآوردهای خود از مواد و نیروی کار ثبت شده در دستور کار را با نتایج واقعی آنهامقایسه مینمایند. مدیریت موفق نت نیازمند کنترل عملکرد است.
4. آنالیز خرابی :
10درصد از کل شرکتها در هنگام ازکارافتادگی تجهیزات هرگونهآنالیز خرابی را انجام میدهند. شرکتهای دیگر فقط قطعات را تعویض می نمایند.
5. اضافه کاری :
اضافه کاری بطور متوسط حدود 1/14درصد از زمان کل فعالیتهای سازمانهای نت را تشکیل میدهد.این رقم حدود سه برابر مقداری است که باید باشد. سطوح بالاتر اضافهکاری نشاندهنده وضعیت انفعالی است.
6. نت پیشگرانه :
نت پیشگیرانه تنها در 22% از شرکتها بصورت موفقیت آمیز اجرا شده است. بسیاری از سازمانها معتقدند که نت پیشگیرانه فعالیتی بیش از روغنکاری نیست !! تقریبا در سه چهارم از کل سازمانها عدم هماهنگی بین واحد تولید و نت وجود دارد.
7. هزینه اقلام مصرفی در نت :
هزینه اقلام مصرفی نت بین 40الی 60درصد از بودجه نت رابه خود اختصاص میدهد.
8. موجودی :
بسیاری از سازمانها سعی میکنند که مشکلات مربوط به اقلام مصرفی نت را با ذخیره بیش از حد آنها جبران نمایند. اما این اقدام نیز خود باعث ایجاد مشکلاتی میشود زیرا هزینه های حمل و نقل موجودیها بیش از 30درصد قیمت اقلام در هر سال است. نکته دیگر اینکه در حدود نیمی از کل سازمانها، واحد نت تنها مسئول موجودیهای خود میباشد. در بقیه سازمانها یک بخش دیگر بهو داحد نت اطلاع میدهد که چه موادی را به چه تعدادی انبار و به چه تعدادی ارسال نماید.
9. هزینه های نت :
در بسیاری از سازمانها ، هزینه نت بصورت مجموع هزینه نیروی انسانی نت و اقلام مصرفی محاسبه شده و از هزینه تولیدات از دست رفته صرف نظر میشود. با در نظر گرفتن این عامل ، مقدار هزینه نت 2 الی 5 برابر هزینه فعلی محاسبه شده خواهد بود.
منبع : کتاب الگوبرداری از بهترین تجربیات در مدیریت نگهداری و تعمیرات
تالیف : تری وایر من
ترجمه : دکتر علیرضامعینی – گلبابک راوشی- فاطمه زینالی

نظرات 2 + ارسال نظر
آرش چهارشنبه 27 شهریور 1387 ساعت 13:23 http://boy-girl.blogsky.com

سلام
می خوام دعوتت کنم به یه وبلاگ گروهی
پایه ای ؟
همه با هم بنویسیم ؟
داریم عضو میگیریم تا یه گروه بزرگ تشکیل بدیم
هستی که ؟
اگه آره میلت رو برام بزار تا برات دعوت نامه بفرستم
بای

علیک سلام
فونت وبلاگ شما خوانده نمی شد فکر کنم مشکلی داره؟
به امید دیدار مجدد

حسین چهارشنبه 27 شهریور 1387 ساعت 17:24 http://www.ashoor.blogfa.com

سلام و درود بر مدیر محترم جناب اقای صادق فر
خوشحالم که مدت یک سال است شیفته وبلاگ شما شده ام
و باید هر ماه چندین بار از مطالب شما استفاده کنم بسیار بسیار عالیست امیدوارم به حق پروردگار در زندگیت واقعا موفق باشی . در ضمن ایا امکان دارد از اطلاعات شما در وبلاگم استفاده نمایم البته با حفظ منبع؟
در صورت موافقط لطفا در بخش نظرات وبلاگ اینجانب اعلام فرمایید

علیک سلام بر شما دوست گرامی
شما به بنده خیلی لطف دارید البته خدمتتان عرض کنم بنده مدیر نیستم بلکه مشاور مدیریت هستم و هیچ وقت هم دوست نداشتم که مدیر باشم.
از این که وبلاگ ناچیز بنده برای شما مفید بوده هم بسیار خوشحالم و قطعا استفاده از مطالب با ذکر منبع همواره و در هر زمانی مجاز خواهد بود همان گونه که بنده نیز از مطالب دیگران استفاده می کنم. به قول بزرگمهر : همه چیز را همگان دانند.
پاینده باشی و به امید دیدار مجدد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد