ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
1- فرهنگ سازمانی؛ فرهنگ ملی و فرهنگ جهانی را به خوبی میشناسد و برای رسیدن به توسعه فرهنگی با دانایی عمل میکند.
2- به تمام زوایای کار و محیط پیرامون خود نگاه سیستمی و شبکهای دارد.
3- به نیازهای انسانی کارکنان توجه دارد و به ارزش های والای انسانی ارج مینهد.
4- کارکنان را به کاربرد طیفهای گوناگون دانش (خرد؛ معرفت)تشویق میکند.
5- به هم افزایی (سینرژی) در فکر و عمل؛ اعتقاد قلبی دارد.
6- زمینههای اصلاح نگرشهامهارتهاو افزایش دانش خود و کارکنانش را فراهم میآورد
7- صلاحیتهای حرفهای و فنی دارد (در خصوص حرفه خود؛شانه به شانه آخرین فنون حرکت میکند)
8- در پی اصلاحات است و میداند اصلاحات را از کجا آغاز و در کجا متوقف کند.
9- مستمراً در پی شکوفایی استعدادهای خود و کارکنانش است.
10- برای روشن ماندن موتور سازمانش؛ همواره خود انگیخته و پرانگیزه عمل میکند و کارکنان را انگیزه مند میسازد.
11- پیش قدم؛ خود آغاز گر؛ خود پیش برنده؛ خود ناظر و خود ارزشیاب است و دیگران را نیز به این امر دعوت میکند.
12- رویارویی با مشکلات را دوست دارد و میخواهد قابلیتهای خود و کارکنانش را در این زمینهها بیازماید
13- هدف گرا؛ فرایند گرا؛ پیشرفت گرا و توفیق گراست.
14- چشم انداز مشارکتی دارد و افکارش را با کارکنان در میان میگذارد و از اندیشههای خوب آنان برای ارتقاء سازمان بهره میجوید.
15- موازنههای معقولی بین استعدادها و انتظارات؛ قابلیتها؛ امکانات و....... برقرار میکند.
16- مدیریت اختلاف را به معنای واقعی میشناسد و برای مشاجرات از طریق مذاکره و تعامل عمل میکند.
17- کارها را به نحو اثر بخش واگذار میکند (وظایف و مسئولیتها و اختیارات مناسب را به طور صحیحی؛ منطقی و به روشنی تعریف میکند).
18- برای رفع؛ تنگناها؛ محدودیتها؛ خلاءها و نارساییها؛ بیوقفه میکوشد و فرصتها و تهدیدها را به خوبی میشناسد.
19- تدابیر پیشگرانه و تصحیح کننده را به خوبی تنظیم و اعمال میکند.
20- پیوسته بر پیشرفت کارطراحی؛ برنامه های عملیاتی؛ بودجهها و هزینهها نظارت دارد و به هدایت مستمر؛ نظارت مستمر وارزشیابی مستمر کلیه امور میپردازد.
21- نوآوری و خلاقیت را در تمام سطوح کارکنان تشخیص میدهد و زمینههای پرورش و گسترش این خلاقیتها را فراهم میآورد.
22- بحرانها را میشناسد و در اوقات بحرانی؛ با شاخصها و پیچیدگیهای معلوم و نامعلوم؛ با قاطعیت و مهارت برخورد میکند.
23- دربرنامهریزیهای راهبردی سازمان؛ کارگروهی و بازخورد گرفتن از بدنه را یک اصل میداند.
24- به فن آوری ارتباطات (ICT) و توسعه معقول و متناسب آن در سازمان معتقد است.
منبع: خانه کارآفرینان
سلام دوست عزیز
وبلاگ جالبی داری
این پستت هم خیلی خوب بود.
اگه واقعا دوست داری با راحتترین کار پولدار بشی
بیا تو وبلاگ ما
اگر هم نخواستی پولدار شی, بازم به ما سر بزن.
پیشنهاد میکنم به دو وبلاگ زیر هم سر بزنی
http://mee04.blogsky.com
http://mee04.mihanblog.com
ممنون
اومدم! خیلی حفن بود.
جالب ولی کمی کلیشه ای بود.اگر اول یک تعرف کاملی از بهره وری میکردین عالی می شد
آره حق باشماست ولی باور کن تا حالا کار زیادی جز حرف زدن تو مملکت ما واسه بهره وری نشده !
باسلام
من فکر می کنم انجام دادن این همه موارد از یک انسان آن هم یک جا خیلی سخت باشد اما با توجه به فرهنگ ما اگر خلاصه آن در سه بخش خود دیگرا ن و سیستم می شد کار بردی تر بود از اطلاعات مفیدت متشکرم موفق باشی.
علیک سلام
حق با شماست. البته اگه بتونیم از این همه یک کمی رو هم عملی کنیم خوبه .
پاینده باشی!