ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
اوریانا فالاچی روزنامه نگار برجسته ایتالیائی، از وینستون چرچیل سئوال می کند، آقای نخست وزیر شما چرا برای ایجاد یک دولت استعماری و دست نشانده به آن سوی اقیانوس هند می روید و دولت هند شرقی را بوجود می آورید، اما این کار را نمی توانید در بیخ گوشتان یعنی در کشور ایرلند که سالهاست با شما در جنگ و ستیز است انجام بدهید ؟
وینستون چرچیل بعد از اندکی تامل پاسخ می دهد :
برای انجام این کار به دو ابزار مهم احتیاج داریم که آن دو ابزار را در ایرلند در اختیار نداریم .
روزنامه نگار میپرسد . آن دو ابزار چیست ؟
چرچیل پاسخ می دهد : اکثریت ناآگاه و اقلیت خائن
منبع :ایمیل یکی از دوستان
FMEA یک سری فعالیت سیستماتیک است با قصد :
الف : شناسایی و ارزیابی خرابی های بالقوه که در طراحی سیستم ، محصول ، فرآیند وجود دارند و برآورد اثرات حاصل از وقوع هر یک از عوامل فوق .
ب : شناسایی اقداماتی که می تواند احتمال وقوع خرابی های محتمل را کاهش داده و از میان بردارد .
ج : شناسایی و انجام اقداماتی که توسط آن بتوان میزان شدت و وخامت حاصله از خطاها را تا حد امکان کاهش داد .
د : شناسایی و انجام اقداماتی که توسط آن بتوان قابلیت کشف و به عبارت دیگر احتمال آشکار کردن خطا را قبل از رسیدن محصول به مشتری افزایش داد .
هه: مستند سازی امور طراحی و فرآیند تولید محصول
منبع: یاران مهر
برای دریافت دیکشنری مهندسی صنایع قابل استفاده در دیکشنری نرم افزاری بابیلون اینجا کلیک کنید.
در زیر به برخی از بایدها و نبایدها در برخورد با مشتری اشاره می کنیم.
بایدها
1. سریع و به نوبت به مشتریهای خود رسیدگی کنید.
2. اگر تعداد مشتری ها بالا رفت از همکارانتان کمک بگیرید.
3. باید اطلاع کافی از محصولات شرکت داشته باشید. همچنین باید بدانید که هر محصول کجا گذاشته شده است.
4. همیشه با لبخند به مشتریها خوشامدگویی کنید.
5. یادتان باشد که حق همیشه با مشتری است حتی وقتی حق با آنها نباشد.
6. همیشه از مشتری سوال کنید که به کمک شما نیاز دارند یا خیر.
7. همیشه بهترین محصولات خود را به مشتری پیشنهاد کنید.
8. درمقابل مشتری های سالخورده یا ناتوان جسمی توجه بیشتری نشان دهید.
9. اگر پاسخی برای سوال مشتری ندارید، یک پاسخ پیدا کنید. از اینکه پاسخ را از مدیرتان بپرسید واهمه نداشته باشید.
10. سخت کار کنید و همیشه لبخند بر لب داشته باشید.
نبایدها
1. هیچوقت با مشتری وارد بحث نشوید./span>>/>>/>>/>
2. هیچوقت مشتری را آزرده خاطر نکنید.
3. هیچوقت به مشتری ها دروغ نگویید. حتی اگر یک دروغ کوچک باشد.
4. هیچوقت به مشتری ها نخندید و مسخره شان نکنید.
5. با محصولات بازی نکنید.
6. مشتری را زیاد معطل نگذارید چون ممکن است صبرش تمام شود. اگر نیاز به کمک داشتید، حتماً کمک بگیرید.
7. درمقابل مشتری ها با همکارانتان غیبت نکنید و خنده راه نیندازید.
8. با مشتریان سالخورده یا ناتوان جسمی بدرفتاری نکنید.
9. مشکلات شخصیتان را وارد کار نکنید.
10. به مشتری بی محلی نکنید.
منبع:مردمان
برای دریافت نشریه مشارکت در تدوین استاندارد بین المللی مسئولیت اجتماعی به زبان فارسی در سایت ایزو اینجا کلیک کنید.