مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛
مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛

خبرنامه بهره وری

برای دریافت خبرنامه بهره وری اینجا کلیک کنید.

قطار و سنگ

مرتضی مطهری می گوید: 

از کودکی همیشه این سوال برایم مطرح بود که :

چرا قطار تا وقتی ایستاده است کسی به او سنگ نمی زند...

اما وقتی قطار به راه افتاد سنگباران می شود...

این معما برایم بود تا وقتی که بزرگ شدم و وارد اجتماع شدم دیدم این‏ قانون کلی زندگی ما ایرانیان است که هر کسی و هر چیزی تا وقتی که ساکن‏ است مورد احترام است. تا ساکت است مورد تعظیم و تبجیل است؛ اما همینکه به راه افتاد و یک قدم برداشت نه تنها کسی کمکش نمی‏کند، بلکه‏ سنگ است که بطرف او پرتاب می‏شود و این نشانه یک جامعه مرده است. ولی یک جامعه زنده فقط برای کسانی احترام قائل است که :

متکلم هستند نه‏ ساکت، متحرکند نه ساکن، باخبرترند نه بی‏خبرتر.

وبلاگ‌نویسی «موج سوم» با موضوع: «چرا به خاتمی رأی می‌دهم؟»

«پویش حمایت از خاتمی» (موج سوم) از اندیشوران، فعالان سیاسی و وبلاگ‌نویسان ایرانی دعوت می‌کند نوشته‌های خود را با موضوع «چرا به خاتمی رأی می‌دهم؟» یا موضوعاتی مرتبط با نامزدی و پیروزی خاتمی برای «موج سوم» ارسال کنند.
اگر شما هم می‌خواهید به خاتمی رأی دهید، قاعدتاً برای این باور دلیل یا دلایلی اندیشیدنی دارید که شاید برای دیگر هم‌وطنانتان نیز شنیدنی باشد و موضع آن‌ها را در انتخابات پیش رو تغییر دهد.اگر وبلاگ‌نویس هستید دعوت «فراخوان پُستِ وبلاگ نویسی» را اجابت کنید و به قلم خود مطلبی تحت عنوان «چرا به خاتمی رای می‌دهم؟» یا موضوعی مرتبط بنویسید و در صورت تمایل لینک پُست خود را به همراه مشخصات و عکس‌تان از طریق آدرس khatamiblog@mowj.ir برای ما ارسال نمایید.
اگر وبلاگ‌نویس نیستید ولی از دانشوران و فعالان سیاسی و اهل اندیشه و قلمید و در این‌باره سخن شنیدنی دارید نیز یادداشت‌های خود را به همراه عکس‌تان از طریق آدرس فوق برای ما بفرستید.گزیده‌ای از یادداشت‌هابی که حاوی دلایل نو، خردپسند، متین و شنیدنی و/یا دارای قدرت ادبی، اقناعی و احساسی بیشتری باشند، در صفحه ویژه‌ای از این وب‌سایت منتشر خواهند شد. «موج سوم» به یکی از پربیننده‌ترین سایت‌های سیاسی فارسی‌زبان تبدیل شده است و مطالبی که در این پایگاه منتشر می‌شوند، توسط تعداد زیادی از نخبگان و هم‌وطنان ایرانی‌تان خوانده خواهد شد.گفتنی است در مرحله پیشین، 2000 وبلاگ‌نویس ایرانی دعوت اولین فراخوان وبلاگ‌نویسی «موج سوم» را اجابت کردند و با انتشار یادداشت‌های خود با عنوان «چرا خاتمی بیاید؟» وبلاگستان ایرانی را به عرصه گفتگو درباره‌ی ضرورت‌های نامزدی خاتمی بدل کردند. در مرحله جدید نیز «موج سوم» امیدوار است با یاری وبلاگ‌نویسان ایرانی، جهان مجازی بستر مناسبی برای تجربه گفتگوی جمعی و اخلاقی دیگری فراهم نماید.

چگونه یک طرح شغلی بنویسیم؟

آنچه در این مقاله می خوانید، اصول اساسی نوشتن طرح شغلی است. لطفا روی تصویر کلیک کنید.

پنجمین همایش بین المللی مدیران فنی و نگهداری و تعمیرات

کلیک کنیدپنجمین همایش بین المللی مدیران فنی و نگهداری و تعمیرات در روز های 10 تا 12 مرداد ماه سال 1388 در هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد. در همایش پنجم صاحب نظران و مشاوران برجسته ای از کشور های کانادا، استرالیا، انگلستان، هلند و شیلی حضور دارند که این انتخاب با نگاه به نظرسنجی صورت گرفته از مخاطبان همایش چهارم بوده است. همچنین محوریت کارگاه های آموزشی مبحث CMMS، قرارداد های نگهداری و تعمیرات و پیاده سازی تکنیک های موثر نگهداری و تعمیرات خواهد بود و رویکرد همایش ارائه کارگاه ها همراه با ارائه تجارب داخلی و بین المللی می باشد. از این رو از تمامی صاحب نظران دعوت می گردد تا تجارب خود را به دبیرخانه همایش ارسال نمایند. 

برترین عکس‌های سال ۲۰۰۸ به انتخاب World Press Photo

World Press Photo یک سازمان مستقل و غیرانتفاعی است که دفترش در آمستردام هلند قرار دارد و از سال ۱۹۵۵ ، هر ساله بهترین عکس‌های خبری را انتخاب می‌کند. هدف این تشکیلات از این کار، ترغیب کردن رعایت استانداردهای حرفه‌ای در زمینه فتو‌ ژورنالیسم و تشویق مبادله آزاد و بدون محدودیت اطلاعات است. در واقع World Press Photo بزرگ‌ترین و با اعتبارترین رقابت‌‌ عکس خبری را در سطح جهان اداره می‌کند.  

جمعه پیش بهترین عکس‌های خبری سال ۲۰۰۸ از سوی این نهاد انتخاب شدند.در این عکس، عکاسان برتر سال ۲۰۰۸ در یک نما دیده می‌شوند: (برای مشاهده عکس های خبری منتخب روی تصویر زیر کلیک کنید).

مدیریت آهسته

در دنیای رقابتی امروزی، فشار زیادی برای دستیابی سریع به نتایج و به تبع آن تصمیم‌گیری های سریع، وجود دارد. مدیران درگیر یک سیر دایمی از تصمیم های طوفانی هستند که فقط تا بحران بعدی کارساز است و در واقع سازمان ها به سرعت از بحرانی به بحران دیگر می روند. در مقابل این روند، در اروپا جنبش جدیدی در حال شکل گیری است که اروپای آهسته نامیده شده است. این جنبش اساسا حس شتاب و سرگشتگی ناشی از حرکت جهانی شدن را- که کمیت را جای گزین کیفیت در همه شئون زندگی کرده است- مورد پرسش قرار می دهد. این مقاله با معرفی این جنبش، به تاثیری که این نگرش می تواند بر محیط های کاری و زندگی بشر در عصر پرشتاب کنونی داشته باشد می پردازد و بر مدیریت آهسته (Slow Management) به عنوان راه حلی برای کاستن از تنش های شغلی و ابزاری برای خلق ارزش و بالا بردن قدرت ابتکار در حوزه کسب و کار، تاکید می‌ورزد و تولید آهسته و سنجش آهسته را به عنوان ابزارهایی کاربردی در خدمت مدیریت برای شکل دادن به شرکت های آهسته که زمان استقرار طولانی و رشد نمایی سریع دارند، معرفی می کند. برای مطالعه ادامه مقاله روی تصویر فوق کلیک کنید.