مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛
مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛

دموی یک نمونه داشبورد مدیریت

 

دردنیای تجارت پر تلاطم حال حاضر سازمان‏ها در تلاشند برای رسیدن به اهداف خود در تدوین استراتژی صحیح ، انجام عملکردهای پربازده و مشتری مداری گوی سبقت را از یکدیگر بربایند.داشبوردهای مدیریتی سیستم های نرم افزاری نوینی هستند که  به سازمان‏ها در جهت غنی‏سازی اهداف با استفاده از اطلاعات وتجزیه و تحلیل  آنها کمک می‏کند. داشبورد به مدیران این امکان را می‏دهد تا با تعریف ، نظارت و تحلیل شاخصهای کلیدی عملکرد یا KPI(Key Performance Indicators) در ایجاد تراز بین اهداف و فعالیت‏ها ، نمایان‏سازی کلیه فعالیت‏های سازمان و ایجاد یک محیط نمایش مشترک بین اهداف و فعالیت‏ها برای تصمیم سازی درست و کارآمد اقدام نمایند. برای دریافت دموی این سیستم اینجا کلیک کنید و برای مشاهده آنلاین یک نمونه داشبورد جهانی اینجا را کلیک کنید.

13 تجربه از یک کارمند دولت

یکی از دوستان ما روی دست آقای «برایان تریسی» رو زده و 13 تجربه ناب برای موفق شدن در سازمان های دولتی در ایران رو  کشف کرده. در صورتی که کارمند دولت هستید حتما از این تجربیات استفاده کنید: 

1- در یک سیستم دولتی؛ سعی کنید «لال بودن» را تمرین کنید! این تمرین در میزان عزیز بودن شما بسیار موثر است.

2- در یک سیستم دولتی؛ هیچگاه کارمندان را با یکدیگر مقایسه نکنید؛ چون قطعا شاهد تبعیض خواهید بود.

3- در یک سیستم دولتی؛ اگر مدیرتان 3 یا 4 ایراد دارد انتظار رفتنش را نکشید، چون قطعا نفر بعدی او 43 ایراد دارد!

4- در یک سیستم دولتی؛ می توانید با کارهای کم و کوچک، محبوبیت فراوانی به دست آورید؛ فقط کافی است «زبان» خود را تقویت کنید!

5- در یک سیستم دولتی؛ ممکن است که هر چه بیشتر کار کنید، بیشتر خوار و خفیف باشید.

6- در یک سیستم دولتی؛ با اشکالات سازمانتان بسازید و هرگز آنها را با مدیرتان در میان نگذارید؛ درغیر این صورت یک مشکل دیگر به سازمان اضافه می شود. آن مشکل، شما هستید!

7- در یک سیستم دولتی؛ اشتباهات یک مدیر را هیچگاه به مدیر دیگر نگویید؛ در غیر اینصورت بجای یک مدیر، دو مدیر در مقابل شما موضع گیری خواهند کرد.

8- در یک سیستم دولتی؛ با انجام کارهای مختلف و فعالیتهای به موقع، نظم شما تشخیص داده نمی شود؛ بلکه برای این کار راههای ساده تری هم هست. مثلا فقط کافیست همیشه میز کارتان را منظم نگه دارید!

9- در یک سیستم دولتی؛ اضافه بر کارهای معمول کار اضافه ای انجام ندهید؛ در غیر اینصورت انتظار پاداش بیشتری نیز نداشته باشید.

10- در یک سیستم دولتی؛ همیشه حرف ها (فرمایشات) مدیرتان را تایید کنید، حتی اگر از نظر او «ماست، سیاه باشد!»

11- در یک سیستم دولتی؛ تنها کاری که واجب است سریع انجام دهید، کاری است که مدیر شما شخصا از شما خواسته است.

12- در یک سیستم دولتی؛ تنها انگیزه ای که می تواند شما را وادار به کار کند «کسب روزی حلال» است.

13- در یک سیستم دولتی؛ آسه برو، آسه بیا، که گربه شاخت نزنه؛ مگر اینکه با گربه نسبتی داشته باشید!  

منبع:ایمیل یکی از دوستان

مزایای جایزه ملی کیفیت ایران

برای ورود به سایت جایزه ملی کیفیت ایران کلیک کنید.با توجه به اینکه تولید مستمر محصول با کیفیت فقط در سازمان های سرآمد مقدور است، در مدل ملی جایزه ملی کیفیت نیز اصول هشت گانه مدیریت کیفیت و سرآمدی جاری است. در این مدل از دانش سرآمدی و مدل دریافت بروشور راهنماهای سرآمدی بهره برداری شده است. برای طراحی معیارها و زیر معیارهای مدل ملی فوق بیش از 1500 نکته راهنما و زیر معیار از سوی کمیته طراحی شناسائی شده است و ضمنا توزیع وزنی و امتیازات معیارها با تمرکز بر نتایج پایدار حاصل از رضایت مشتری و مصرف کنندگان است.
اصول طراحی حاکم بر مدل عبارتند از: تعادل در منافع  ذینفعان، مدیریت و استراتژی کیفیت محصول، فرایند گرائی و تضمین کیفیت، مشتری گرائی، یادگیری وتوانمندسازی، زنجیره تامین و منابع، مسئولیت  اجتماعی و زیست محیطی، که در فرایندهای، توسعه تکنولوژی و طراحی مفهومی محصول، طراحی و توسه محصول و فرایند، ساخت و تولید و تحویل محصول ، خدمات  و پشتیبانی پس از فروش، عملکرد و رفتار زیست محیطی محصول، قابل شناسائی است.
این مدل که با ویژگی های سازمان های ایرانی هماهنگی دارد ، این امکان را به سازمان ها می دهد تا علاوه بر ایجاد راهبردی شفاف برای محصولات خود بتوانند فرایندها و منابع را در جهت ارتقا کیفیت محصولات توسعه داده و کارکنان را برای جاری سازی راهبرد محصولات توانمند سازند.
این مدل بر آثار زیست محیطی و اجتماعی محصولات تاکید جدی دارد و با جاری سازی رویکردهای مدل جایزه ملی کیفیت ایران سازمان ها می توانند مزیت رقابتی محصولات خود را بر مسئولیت های اجتماعی و اقتصادی خود طرح ریزی نمایند.  

برای مشاهده ادامه مطلب روی تصویر کلیک کنید.

تازه فهمیدم که این ماجراها از گور کی بلند میشه.

بار اولی که رفته بودم تو دفتر مدیر کارخونمون٬ پیش خودم گفتم اینجا حتما توالتش از توالتای کارگری کارخونه تمیزتره. بد نیست تا اینجا که اومدم یه حالی هم به مستراح جناب مدیر بدم. بعد از اینکه آقای مدیر کارش را به من گفت. سریع رفتم سمت توالت کذایی. روی در توالت با خطی خوش نوشته شده بود: "النظافه من الایمان"  

در را باز کردم. روبروم با همان خط نوشته شده بود: "در را آرام ببندید". 

برگشتم درو آروم ببندم٬ دیدم پشت در نوشته: "هواکش را روشن کنید"  

کمی پایین تر نوشته بود: "در را قفل کنید"  

بعد از این جمله بلافاصله یه فلش میرفت به سمت شاسی قفل و دو تا فلش دیگه دور شاسی بود که در دو جهت مخالف چرخیده بودند یکی نوشته بود باز و اون یکی نوشته بود بسته. خلاصه در را قفل کردم و رفتم سمت هواکش که نخش را بکشم. درست زیر نخ روی دیوار نوشته بود: "در دو مرحله و به آرامی بکشید".  

بالاخره رفتم سر کار اصلی.. توالت از نوع ایرانی بود. اینقدر حواسم پرت نوشته ها شده بود که برعکس نشستم. دیدم روی دیوار روبرویی نوشته: "اخوی برعکس نشستی.برگرد درست بشین!"  

دیگه باورم نمیشد که برای اینجا هم ایزو گرفته باشن و به همه چیز فکر شده باشه. (آخه اون موقع ما تازه ایزو گرفته بودیم) غر غر کنان پا شدم و درست نشستم. گلاب به روتون وفتی داشتم کارمو می کردم یهو سرمو بردم رو به بالا. این دیگه باور نکردنی بود. داشتم شاخ درمیاوردم. رو سقف نوشته بود: "سرت تو کار خودت باشه"  

کارم تموم شد و دستمو بردم سمت شلنگ. دیدم نوشته: "در مصرف آب صرفه جویی کنید"  

خلاصه بالای سر شیر آب کاملا مشخص شده بود که کدوم آب سرده٬ کدوم گرمه و هرکدوم به چه سمتی باز و بسته میشه. شیلنگ را گذاشتم سرجاش پا شدم شلوارمو بکشم بالا دیدم که 

نوشته: "سیفون را بکشید"..

بر گشتم سیفون را بکشم که نوشته بود: " آرام بکشید"..

زیرش هم خیلی ریز نوشته بود: "زیپ شلوار فراموش نشه"..

جا خوردم. واقعا جا خوردم. آخه زیپ شلوارم رو نبسته بودم. خلاصه ترس برم داشت. رفتم سر روشویی که دستمو بشورم که دیدم نوشته بود: "هواکش را خاموش کنید".

رفتم هواکش را هم خاموش کردم و برگشتم دستمو شستمو قفل درو باز کردم و سریع پریدم بیرون.رییس دفتر جناب مدیر روبروم اسیتاده بود. همچین چپ چپ نگاهم کرد که انگار املاک باباش را غصب کردم. گفت: "لطفا درو آروم ببندید"

دستمال کاغذی هم رومیزه دستتون را اونجا خشک کنید. رفتم دستمال برداشتم دستمو خشک کردم. اومدم دستمالو بذارم تو جیبم٬ گفت:  "نه٬ سطل آشغال اون بغله".

تازه فهمیدم که این ماجراها از گور کی بلند میشه.  منبع: ایمیل یکی از دوستان

داشبورد مدیریت چیست ؟

برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

در اقتصاد امروز، یک نکته حیاتی برای تیم مدیریت، توانایی تصمیم گیری سریع می باشد. برای رسیدن به چنین هدفی، تعداد زیادی از شرکت ها به پیاده سازی نرم افزارهایی مطابق با نیازهای خود پرداخته ا ند .
داشبورد نیز یکی از نرم افزارهای قدرتمند و منحصر به فرد است که می تواند فضای کابین هواپیمای شما را طراحی نماید. در این فضا شما تنها کافی است با توجه به عقربه های نمودارها از وضعیت هواپیمای خود به طور کامل آگاه شوید بدون اینکه به نقاط مختلف هواپیما سرکشی کرده و شرایط را بررسی نمایید!
داشبورد این امکان را به تیم مدیریتی شرکت شما می دهد که در هر لحظه وضعیت خود را بررسی کرده و وضعیت خود را نسبت به هدف نهایی تان بررسی کنید. برای این منظور تنها کافی است که شاخص های عملکردی (KPI) سازمان خود را شناسایی کرده و با جمع آوری داده های صحیح، در لحظه و بدور از محدوده های جغرافیایی از وضعیت شرکت و کسب وکار خود مطلع گردید.

تاریخچه ارتقاء ویندوز

 

برای مشاهده تصویری از هر یک از نسخه های ویندوز روی لینک های زیر کلیک کنید. 

windows 1.01-windows 2-windows 3-windows 3.11-windows 3.11 NT-windows 95-windows 98-windows 2000-windows me-windows XP-windows vista-windows 7