ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
تازه زمانی که تصمیم گرفتم با تکمیل فرم ذیل برای زندگی خودم برنامه ریزی بلند مدتی داشته باشم، نمی دانستم که تا این حد ناتوانم!
__ (نام خود را بنویسید) شب قبل در ___ سالگی(سنی که تمایل دارید) درگذشت.
وی قبل از فوت در __(جایی که بیشتر دوست دارید) زندگی می کرد.
او به عنوان یک ____ (شغلی که دوست دارید داشته باشید) مشغول بکار بود و مقام ___ را (تا میزانی که دوست دارید ترقی کنید) دارا بود.
فعالیت های متفرقه او ____ ( سرگرمی ها، فعالیت های فوق برنامه و علایق مورد نظر خود را ثبت کنید) بود.
دستاوردهای وی شامل _______ بود.
او به خاطر ________ همیشه دریادها باقی خواهد ماند.
برای مشاهده فهرست و دریافت نرم افزارهای مدیریت صنعتی روی تصویر فوق کلیک کنید.
در سیستم های سنتی ارزشیابی عملکرد، معمول ترین روش ارزشیابی «رویه پایین» است که در این روش سرپرستان، کار زیردستان خود را از جوانب مختلف درجه بندی می کنند. گرچه این قدیمی ترین روش محسوب می گردد، استفاده از منابع متعدد برای ارزیابی، چندان مطلب جدیدی نیست.سال هاست که دانشمندان و محققان روش های گوناگونی را برای اجرای ارزیابی عملکرد بکار می گیرند. آنها از روش های «رو به بالا»، «موازی» توسط همکاران و حتی از «خود ارزشیابی» سود می جستند. اولین بار در سال 1967 ، شخصی بنام لاولر، عنوان نمود که ارزیابی بر مبنای اطلاعات بدست آمده از یک منبع، تمامی اطلاعات کافی را برای ارزشیابی عملکرد یک فرد فراهم نمی سازد و مشکلات عملکرد تنها در سایه استفاده از اطلاعات چند گانه مقدور خواهد بود.تقریباً 10 درصد از سازمان های آمریکایی از اواسط دهه 1980 از روش بازخورد 360 درجه ای استفاده می کرده اند.
در ابتدا از این روش، اطلاعاتی که برای ارزشیابی توانایی ها و مهارت های یک مدیر مورد نیاز بوده را از چندین منبع یعنی خودش، سرپرستان، همکاران، مشتریان مستقیم و مشتریان غیر مستقیم وی جمع آوری می نمودند تا عملکرد وی را در یک کار خاص ارزیابی کنند. بخصوص دانش، مهارت، شیوه رهبری، تخصص عملیاتی، تفکر استراتژیک، تحلیل مسائل سازمانی، بهسازی کارکنان هدایت افراد توسط مدیران مد نظر بوده است. ادامه مقاله را از اینجا دریافت نمایید.
دست نوشته جدید مشاور مدیریت با عنوان
۱۰ علت عمده شکست یک پروژه
را از اینجا دریافت نمایید.
حرفه مشاور مدیریت همزمان با توسعه و پیشرفت علم مدیریت، به عنوان یک حرفه مستقل مطرح شد و گسترش یافت. در واقع محدودیتهای موجود در رویکردهای تک بعدی به مهندسی صنایع و تلاشهای دانشمندانی، مانند: تیلور، گیلبرت، گانت و امرسون در بسط و توسعه مدیریت به عنوان یک علم و زمینه مستقل، منجر به توسعه حرفه مشاوره مدیریت شد. مشاورهای که از حرکت مدیریت علمی آغاز شده بود، به طور عمده بر بهرهوری و کارایی در کارخانه و سالن کار، سازماندهی عقلانی کار، مطالعه زمان و حرکت، کاهش ضایعات و هزینههای تولید تاکید داشت.
پس از آن، مشاوره مدیریت، مسیر پر فراز و نشیبی را طی کرد و پس از گذر از مراحل مختلفی که هر یک به نوعی در غنیسازی و توسعه آن نقش محوری داشتند، به شکل امروزی و با گستره وسیعی از خدمات قابل ارائه بنیان نهاده شد، به گونهای که امروزه تقریبا هیچ سازمان یا شرکت بزرگی در سطح بینالمللی وجود ندارد که از خدمات شرکتهای مشاورهای بهره نبرده باشد.
همین اهمیت و رشد فزاینده، باعث شد تا کتابها و نشریه های مختلفی در مورد مفاهیم مربوط به مشاوره مدیریت، انتشار یابد که البته مهد غالب آنها آمریکا و اروپا بوده است و نشر مطالب مربوط به این حرفه در کشور ما تا اندازه زیادی مورد غفلت قرار دارد.بنابراین در آنچه که از این شماره به بعد و به شکل سلسله مطالبی در مورد مشاوره مدیریت میخوانید، تلاش شده تا مفاهیم مرتبط با مشاوره مدیریت در چارچوب بندهای زیر مرور شود: ادامه مطلب را اینجا بخوانید.
پیش از گفتن، گوش فرا دار. پیش از نگاشتن، اندیشه کن. پیش از خرج کردن، کسب کن. پیش از انتقاد، صبر کن. پیش از دعا، ببخش. پیش از دست کشیدن، سعی کن.
این جملات بخشی از متن فایلی است که یکی از دوستان برای من ایمیل کرده است اگر می خواهید تمام این فایل زیبا و الهام بخش را داشته باشید روی تصویر کلیک کنید.