ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
در تاریخ 15 نوامبر 2008 (25آبان 1387) ویرایش جدید استاندارد ISO 9001 (ویرایش چهارم) از سوی ISO منتشر شد. نکته ای که همین ابتدا باید به آن اشاره کرد، این است که تغییرات این ویرایش اندک بوده، تغییرات اساسی در آن دیده نمی شود. توجه به این نکته نیز ضروری است که ویرایش قبلی این استاندارد (ISO 9001:2000) همچنان تا یک سال پس از انتشار ویرایش جدید، یعنی تا تاریخ 15 نوامبر 2009 (25 آبان 1388) می تواند استفاده شده، مورد گواهی قرار گیرد.
بعبارت دیگر تا این تاریخ هر دو ویرایش معتبر بوده و می توانند برای صدور گواهینامه استفاده شوند. گواهینامه هایی که با ویرایش قبلی این استاندارد (ویرایش 2000) صادر شده اند باید حداکثر تا دو سال دیگر، یعنی تا تاریخ 15 نوامبر 2010 (25 آبان 1389) به روز شوند. از آنجایی که تغییرات ویرایش جدید نسبت به ویرایش قبلی جزئی است، به شرکت های دارای سیستم مدیریت کیفیت بر مبنای ویرایش قبلی توصیه می شود هر چه سریعتر در فکر اصلاح سیستم خود بر مبنای ویرایش جدید باشند. همچنین شرکت هایی که قصد پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت را دارند نیز، حتما از ویرایش جدید استفاده کنند.
نویسنده: حمیدرضا بابایی- کارشناس ارشد مدیریت اجرایی، مدرس و مشاور سیستم های مدیریتی و مدیریت پروژه، مشاور ارشد سازمان مدیریت صنعتی
دانلود متن کامل مقاله . . . (این مقاله12 صفحه PDF فارسی وحجم 209 کیلو بایت (KB) می باشد.)
نوشته شده در چهارشنبه 4 شهریور 1388 و ساعت 08:55 ق.ظ توسط : بزرگترین بانک جامع مهندسی صنایع و مدیریت ایران (بتسا)
پیادهسازی و استقرار استاندارد ISO9001:2000 در سازمانها و شرکتها فرآیندی زمان بر و پر هزینه است. از آنجا که این استاندارد بسیار گسترده است و تمامی فرآیندهای سازمان را در بر میگیرد، نیروی انسانی زیادی را درگیر مینماید، که این نیروی انسانی میبایست با این استاندارد و نحوه استفاده از آن آشنایی کامل داشته باشند. این امر، مستلزم آموزش پرسنل و به کارگیری مشاوران باتجربه در این زمینه است. علاوه بر این به دلیل حجم بالای کار پیاده سازی و استقرار سیستم میزان خطای انسانی بالا میرود.
استفاده از یک سیستم نرم افزاری که مطابق با این استاندارد تهیه شده باشد، میتواند در زمان و هزینه استقرار این سیستم صرفه جویی کند. هزینهها میتوانند هم به صورت محسوس و هم به صورت نامحسوس باشند.
سیستم نرم افزار تضمین کیفیت آرماندیس (QA)، بر اساس فصلهای استاندارد تهیه شده است و تمامی الزامات آن را با دقت زیادی در بر میگیرد. این سیستم به صورت کاربرپسند و بسیار اجرایی تهیه شده است و در طراحی آن از همفکری مشاوران و کارشناسان تضمین کیفیت مجرب استفاده شده است، به گونهای که با آموزش این سیستم به کاربران و به کارگیری آن، بخشهای مختلف استاندارد، پیاده سازی میشود.
بخشهای این نرم افزار عبارتند از:
مدیریت نرم افزار
کنترل مدارک و دادهها
کنترل سوابق
ممیزی داخلی
سیستم مدیریت فرآیندها
سیستم پی گیری اقدام اصلاحی و پیشگیرانه
گزارشات متنوعی از قسمتهای فوق، که این گزارشات میتوانند به صورت کاملتر در قالب گزارشات مدیریتی ارائه شوند.
جهت دریافت فایل دمو(DEMO) نرم افزار تضمین کیفیت آرماندیس، اینجا کلیک کنید.
انسان ها دارای شخصیت های مختلف و متفاوتی هستند و در نتیجه هر یک را خصوصیات اخلاقی خاصی احاطه کرده (مانند مهربانی، پرخاشگری، پر تلاش بودن، کم رمق بودن، منفی فکرکردن و یا مثبت فکر کردن و ...) که اگر فردی بخواهد با او ارتباط برقرار نماید، می باید در شناخت آن خصوصیات اهتمام بخرج دهد.
می توان همردیف با خصوصیات اخلاقی، هر فرد را مجموعه ای از رنگ یا رنگ های گوناگون با تعابیر و تفاسیر مختلف دانست که برگرفته از روحیات درونی شخص می باشد. از آنجا که شناخت هر فرد برای مجموعه ای که با وی همکاری می کند از اهمیت بالایی برخوردار می باشد (تناسب شغل با شاغل ) و نیز از آنجا که رنگ ها ارتباط بسیار نزدیکی با شخصیت انسان ها دارند و شناخت آن در شیوه صحیح برقراری ارتباط بسیار مهم می باشد، در این مقاله به اختصار سعی شده به دو گروه از افراد یعنی افراد دارای رنگ آبی و افراد دارای رنگ قرمز که وجودشان در هر سازمان لازم و ملزوم هم هستند توجه شده و خصایل این دو گروه مورد بررسی قرار گیرند.
خصوصیات کارکنان آبی عبارتند از:
برای بازدید از وب سایت نمایشگاه مجازی کتاب روی تصویر فوق کلیک کنید.