مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛
مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛

معرفی کتاب استراژی اقیانوس آبی

کتاب"استراتژی اقیانوس‌آبی" توسط دو تن از اساتید مدیریت و استراتژی دانشگاه هاروارد و موسسه توسعه مدیریت اینسید فرانسه آقای پرفسور دبلیوچان‌کیم و خانم دکتر رنه‌مابورن درسال 2005 به‌رشته تحریر درآمده‌است و رویکردی جدید و نظام‌مند را در عرصه‌ی رقابت ارایه‌ می‌کند. این کتاب تاکنون هرساله جزو فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهانی بوده‌ و بیش از یک میلیون نسخه از آن به 41 زبان بین‌المللی، به‌چاپ رسیده‌است. ایده‌ی اصلی این کتاب برگرفته از خلق ارزش توسط شرکت و خریداران محصولات شرکت بر پایه‌ی "استراتژی‌های‌تمایز" و "رهبری‌هزینه" آقای مایکل‌پورتر و همسویی ارزش و سودحاصل از محصول برای دو طرف است. این استراتژی‌ جدید در نتیجه‌ی مطالعه و پژوهش در حوزه  150 حرکت ‌استراتژیک در بیش از 30صنعت ودر حدودیک‌قرن (2000-1880) تدوین‌ شده ‌است.
     این کتاب علاوه بر تعداد زیادی مطالعه‌ی موردی؛ رویکردها، چارچوب‌های نظری و نیز ابزارهای‌کاربردی زیادی را برای ایجاد این نوع جدید استراتژی ارایه‌می‌کند. نویسندگان این کتاب اعتقاد دارند در آینده‌ای نزدیک موفقیت شرکت‌ها نه بر اساس رقابت وکسب سهم بازار رقبا- که از آن به "استراتژی اقیانوس‌قرمز" نام ‌می‌برند- بلکه براساس ایجاد بازارهای‌جدید برای رشد و توسعه است و این برنده‌ترین سلاح برای جنگ‌های آینده بین شرکت‌ها خواهد بود.
     خلق‌ارزش و نوآوری، هسته‌ی‌اصلی این‌کتاب است. در واقع محققان و نویسندگان این کتاب به‌این نتیجه‌ی مهم رسیده‌اند که "نوآوری ‌ارزش" که آن‌را زیربنای استراتژی اقیانوس‌آبی می‌نامند، به‌جای تمرکز بر مبارزه‌ی ‌رقابتی، بر عدم توجه به رقابت متمرکزمی‌شود. نوآوری ‌ارزش به‌طور یکسان بر ارزش و نوآوری تاکید دارد و شیوه‌ی نوین تفکر درباره‌ی تدوین و اجرای استراتژی است که به خلق اقیانوس‌آبی و کناره‌گیری‌از رقابت منتج‌می‌شود. نکته‌ی‌مهم‌اینکه، نوآوری‌ارزش یکی‌از استراتژی‌های مبتنی بر رقابت و رایج را به‌چالش می‌کشد: انتخاب ارزش یا هزینه. معمولا اعتقاد بر این است که شرکت‌ها یا می‌توانند ارزش بیشتری برای مشتریان و البته با هزینه‌ی بالاتر ایجاد یا ارزش قابل قبولی با هزینه‌ی کمتر، خلق‌کنند. برخلاف این‌اعتقاد، شرکت‌هایی که به‌دنبال خلق اقیانوس‌آبی هستند، به‌طور همزمان به دو موضوع استراتژی تمایز و هزینه‌پایین می‌پردازند.  

منبع خبر؛اطلاعیه ایمیل شده از ؛بانک اطلاعات مدیران صنعت کشور؛

نظرات 1 + ارسال نظر
مصطفی سه‌شنبه 14 مهر 1388 ساعت 18:42 http://www.jabe.ir

سلام دوست عزیز وبلاگ جالبی داری عکسای جدید جعبه به دردت
می خوره امیدوارم از قالب جدید جعبه خوشت بیاد

علیک سلام و ممنون
یکبار رفتم سراغ جعبه ولی عکس هاش بیشتر عمومی بود و عکس تخصصی نداشت.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد