مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛
مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛

10 شغل برتر جهان

۵۰ده شغل برتر ، که صاحبکاران را محتاج شما می کنند، و نه بر عکس، ازین قرارند:   

۱- computer software engineer برنامه نویسی کامپیوتر: اداره آمار امریکا اعلام کرده که این شغل تا پایان سال 2014 ( یعنی تا هفت سال آینده) در صدر مشاغل پر درآمد و دایما در حال پیشرفت قرار خواهد داشت.
۲- paralegal ( پارا لیگال) یعنی دستیار حقوقی: صاحبکاران دایما در حال کاهش هزینه های بیزینس هستند و یکی ازینها جایگزینی وکیل بیزینس با مشاوران یا دستیاران حقوقی (با مدرک تحصیلی پایینتر از وکیل ولی با تقریبا همان سرویس و شغل) است. بسیاری از موسسه های آموزشی یا کالجهای فوق دیپلم چنین مدرکی میدهند و یا مثلا اگر فعلا یک لیسانس دانشگاهی دارید میتوانید با گذراندن چند درس تخصصی اضافی ، پارالیگال بشوید.
۳- accountant - حسابدار: نیازی به توضیح بیشتر نیست که افراد، بیزینس ها، بانکها، شرکتهای بیمه و حتی دولتها به این تخصص همیشه نیاز دارند.
۴- occupational therapist ( تراپیست ها) ..یعنی کسانیکه کمک فکری و فیزیکی می کنند به کارمندان و کارگران و سایر مردم عادی برای بهتر و سالمتر زندگی و کار کردن و یا بهبود وضعیت فکری و فیزیکی و سلامتی آنها.. .. . هر چند که برای دریافت بالاترین حقوق در چنین تخصصی باید مدرک مستر master' (فوق لیسانس) داشته باشید اما جالبه بدانید که در امریکا بیش از 13.5 میلیون نفر درین شغل مشغول بکارند و کلا مشاغل و تخصصهایی که در رابطه با پرستاری و سلامتی و دارو و درمان و نگهداری از بیماران یا سالمندان است جزو پر درآمدترین و پر تقاضا ترین و پیشروترین مشاغل امریک هستند و هیچ متخصصی درین حوزه بیکار نیست. شما حتی با دو سال تحصیل فوق دیپلم هم می توانید در گوشه ای از این تخصص بکار مشغول شوید و حتی نیاز به لیسانس دانشگاهی هم ندارید.
۵- post-secondary teachers ( دبیر دبیرستانها و موسسات آموزشی و استاد دانشگاه و کالج) ... در لیست 50 شغل برتر در امریکا که تلویزیون cnn تهیه کرده بود این تخصص در رتبه دوم است و برای کسب درآمد بیشتر البته نیاز به مدرک فوق لیسانس دارید و بویژه برای تدریس در رشته های بیزینس، پزشکی، و کامپیوتر همیشه تقاضا برایتان فراوان است.
۶- actuary ( شناسایی ، مدیریت، و کنترل ریسک در بیزینس ها ) .. این تخصص هم بویژه برای کار در شرکتهای بیمه، یا در هر بیزینسی، تا سال 2014 میلادی همچنان پر درآمد خواهد بود. برای چنین تخصصی شما نیاز به مدرکی در حد لیسانس امور مالی ( با گرایش کامپیوتری و تخصص در ریاضیات و برآورد ریسک ) دارید. بیزینسها همیشه برای پیش بینی ریسک در مثلا سرمایه گذاری یا تصمیمات مهم شان نیاز به متخصصانی برای عرضه راه حلهای عملی و مدرن دارند.
۷- medical assistant ( دستیار پزشک)... که در بسیاری رشته های پزشکی ، آنهم فقط با یکی دو سال تحصیل بعد از دیپلم دبیرستانی، میسر میشود و نیازی به دانشگاه رفتن نیست.
۸- lawyer (وکالت) ... اگر به پرستیژ و اینجور چیزها می اندیشید بویژه در بیزینس، محیط زیست، مالیات محلی و بین المللی، پزشکی، و ثبت اختراعات و علایم تجاری ( patent law ) ...
۹- home health aide ( نگهداری از بیماران یا سالمندان در خانه)... با افزایش تعداد سالمندان، و اینکه فرزندان برای نگهداری از والدین فرصت یا علاقه ای ندارند ، چنین تخصصی در حال افزایش است و صرفا با مثلا چند ماه یا یکسال تحصیل میتوان به چنین شغلی پرداخت.
۱۰- computer systems analyst ( کامپیوتریزه کردن بیزینس ها و تشکیلات) .. که با مدارک فوق دیپلم به بالا ( و یا حتی بدون مدرک و صرفا با خودآموزی) همیشه برایش تقاضا هست. .....  

منبع:مرکز اطلاعات علمی تخصصی مدیریت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد