مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛
مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛

اهمیت تاریخ اعتبار گواهی دهنده ایزو ۹۰۰۱

مدیریت محترم، اگر سازمان شما هم دارای گواهینامه استاندارد ایزو 9001 است حتما به این نکته مهم توجه نمایید. از آنجا که در ایران مرکز اعتباردهی (accreditation body) وجود ندارد بنابراین هیچ شرکت های گواهی دهنده (certification body) ایرانی نیز وجود ندارد و تمام گواهی دهنده های فعال در زمینه سیستم های مدیریت نماینده حقیقی یا حقوقی شرکت های خارجی هستند. این اشخصاص حقیقی یا حقوقی که در ایران فعالیت می نمایند با قراردادی مشخص و مدت دار با گواهی دهنده خارجی همکاری دارند و به راحتی ممکن است همکاری آنها پایان پذیرد.

اخیرا برای یکی از کارفرمایان مشاور مدیریت نامه ای از شرکت اصلی گواهی دهنده رسیده و در آن قید شده بود که مدت همکاری با نماینده ایرانی پایان یافته است و این نماینده قابلیت تماس با سازمان شما و انجام ممیزی مجدد را ندارد و خواسته بود که پس از پایان مدت اعتبار گواهینامه صادر شده و بسته به تصمیم سازمان با نماینده جدید این گواهی دهنده در ایران و یا هر گواهی دهنده دیگری، سازمان می توانند همکاری نماید.

بنابراین بسیار مهم است که مدیریت سازمان یا نماینده محترم مدیریت هنگام ممیزی تغییر ویرایش ایزو 9001 از ویرایش 2000 به 2008 یا هنگام ممیزی مجدد برای تمدید گواهینامه ایزو 9001 از این که شرکت ممیز ایرانی آنها دارای قراردادی معتبر با طرف خارجی خود هستند اطمینان حاصل نمایند تا هزینه ممیزی به درستی مصرف گردد. بدین منظور بهترین و راحت ترین راهکار، تماس با شرکت گواهی دهنده خارجی از طریق مراجعه به وب سایت آن ها و استعلام در خصوص نماینده ایشان در ایران است. خواهشمند است مقرر فرمایید مراتب یاد شده امر به ابلاغ گردد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد