ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
مدیریت محترم، اگر سازمان شما هم دارای گواهینامه استاندارد ایزو 9001 است حتما به این نکته مهم توجه نمایید. از آنجا که در ایران مرکز اعتباردهی (accreditation body) وجود ندارد بنابراین هیچ شرکت های گواهی دهنده (certification body) ایرانی نیز وجود ندارد و تمام گواهی دهنده های فعال در زمینه سیستم های مدیریت نماینده حقیقی یا حقوقی شرکت های خارجی هستند. این اشخصاص حقیقی یا حقوقی که در ایران فعالیت می نمایند با قراردادی مشخص و مدت دار با گواهی دهنده خارجی همکاری دارند و به راحتی ممکن است همکاری آنها پایان پذیرد.
اخیرا برای یکی از کارفرمایان مشاور مدیریت نامه ای از شرکت اصلی گواهی دهنده رسیده و در آن قید شده بود که مدت همکاری با نماینده ایرانی پایان یافته است و این نماینده قابلیت تماس با سازمان شما و انجام ممیزی مجدد را ندارد و خواسته بود که پس از پایان مدت اعتبار گواهینامه صادر شده و بسته به تصمیم سازمان با نماینده جدید این گواهی دهنده در ایران و یا هر گواهی دهنده دیگری، سازمان می توانند همکاری نماید.
بنابراین بسیار مهم است که مدیریت سازمان یا نماینده محترم مدیریت هنگام ممیزی تغییر ویرایش ایزو 9001 از ویرایش 2000 به 2008 یا هنگام ممیزی مجدد برای تمدید گواهینامه ایزو 9001 از این که شرکت ممیز ایرانی آنها دارای قراردادی معتبر با طرف خارجی خود هستند اطمینان حاصل نمایند تا هزینه ممیزی به درستی مصرف گردد. بدین منظور بهترین و راحت ترین راهکار، تماس با شرکت گواهی دهنده خارجی از طریق مراجعه به وب سایت آن ها و استعلام در خصوص نماینده ایشان در ایران است. خواهشمند است مقرر فرمایید مراتب یاد شده امر به ابلاغ گردد.
این داستانی است در مورد اولین دیدار " امت فاکس"، نویسنده و فیلسوف معاصر، از رستوران سلف سرویس، هنگامی که برای نخستین بار به آمریکا رفت.
وی که تا آن زمان هرگز به چنین رستورانی نرفته بود در گوشه ای به انتظار نشست با این نیت که از او پذیرایی شود. اما هرچه لحظات بیشتری سپری می شد ناشکیبایی او از اینکه می دید پیشخدمتها کوچکترین توجهی به اوندارند، شدت گرفت. از همه بدتر اینکه مشاهده می کردکسانی که پس از او وارد شده بودند در مقابل بشقابهای پر از غذا نشسته و مشغول خوردن بودند.
وی با ناراحتی به مردی که بر سر میز مجاور نشسته بود، نزدیک شد و گفت: " من حدود بیست دقیقه است که در ایجا نشسته ام بدون آنکه کسی کوچکترین توجهی به من نشان دهد. حالا می بینم شما که پنج دقیقه پیش وارد شدید با بشقابی پر از غذا در مقابلتان اینجا نشسته اید! موضوع چیست؟ مردم این کشور چگونه پذیرایی می شوند؟
مرد با تعجب گفت: " ولی اینجا سلف سرویس است" سپس به قسمت انتهایی رستوران جایی که غذاها به مقدار فراوان چیده شده بود، اشاره کرد و ادامه داد به آنجا بروید، یک سینی بردارید هر چه می خواهید انتخاب کنید، پول آنرا بپردازید، بعد اینجا بنشینید و آنرا میل کنید! "
امت فاکس که قدری احساس حماقت می کرد، دستورات مرد را پی گرفت اما وقتی غذا را روی میز گذاشت ناگهان به ذهنش رسید که زندگی هم در حکم سلف سرویس است. همه نوع رخدادها، فرصتها، موقعیتها، شادیها، سرورها و غم ها در برابر ما قرار دارد. در حالی که اغلب ما بی حرکت به صندلی خود چسبیده ایم و آنچنان محو این هستیم که دیگران در بشقاب خود چه دارند و دچار شگفتی شده ایم از اینکه چرا او سهم بیشتری دارد که هرگز به ذهنمان نمی رسد خیلی ساده از جای خود برخیزیم و ببینیم چه چیزهایی فراهم است، سپس آنچه می خواهیم برگزینیم.
وقتی زندگی چیز زیادی به ما نمی دهد به دلیل آنست که ما هم چیز زیادی از او نخواسته ایم. ارسال شده از سوی یکی از مدیران محترم
مدیریت محترم، شاید شما هم از آن جمله مدیرانی باشید که تا کنون از طریق ابزارهای مدیریت مانند مدیریت استراتژیک تلاش کرده اید برای سازمان خود چشم انداز مناسبی تدوین نمایید. اکنون مشاور مدیریت توصیه می نماید با تکمیل فرم زیر در این شب های گرانبها، چشم اندازی برای خودتان نیز تدوین نمایید.
__ (نام خود را بنویسید) شب قبل در ___ سالگی (سنی که تمایل دارید) درگذشت.
وی قبل از فوت در __ (جایی که بیشتر دوست دارید) زندگی می کرد.
او به عنوان یک ____ (شغلی که دوست دارید داشته باشید) مشغول بکار بود و مقام ___ را (تا میزانی که دوست دارید ترقی کنید) دارا بود.
فعالیت های متفرقه او ____ ( سرگرمی ها، فعالیت های فوق برنامه و علایق مورد نظر خود را ثبت کنید) بود.
دستاوردهای وی شامل _______ بود.
او به خاطر ________ همیشه در یادها باقی خواهد ماند.
اطلاعیه
افراد واجد شرایط که متقاضی همکاری در پروژه های اجرایی در حوزه مدیریت هستند می توانند رزومه خود را به نشانی irmanagers@yahoo.com ارسال نمایند.
شرایط:
مدیریت محترم، آیا می دانید ...
- تعهد شما اصلی ترین مسئولیت برای پیاده سازی، توسعه و بهبود سیستم مدیریت کیفیت سازمان است؟
- پیاده سازی استاندارد ایزو 9001 بدون استفاده از خدمات مشاور ذیصلاح چالش انگیز ترین تصمیم مدیریتی شما برای پیاده سازی این استاندارد بین المللی در سازمان است؟
- داشتن گواهینامه برای پیاده سازی استاندارد ایزو 9001 در سازمان الزامی نیست؟
- طراحی سیستم مدیریت کیفیت باید توانایی نهادینه شدن در سازمان را داشته باشد تا به درستی بتواند به تاثیر گذاری خود ادامه دهد؟
اصلا من چه هستم؟ که هستم؟ چه ارزشی دارم...؟
تو با مهربانی فراوانت مرا ببخش و با چشم پوشی ات بر این بنده منت گذار!
می دانم و می دانی:
اگر دیگری جز تو بر گناهانم آگاه می شد دیگر انجامش نمی دادم و اگر از سرعتت در مجازات می ترسیدم باز هم طرف گناه نمی رفتم.
اما این حال امروز من، این گناهان پی در پی، باور کن به خاطر این نیست که تو را کم ارزش ترین بینندگان یا خوارترین آگاهان نسبت به اعمالم می دانم.
بلکه پروردگارم!
برای این است که می شناسمت! می شناسمت به این که زیباترین عیب پوشانندگانی، می آمرزی در حالی که می دانی و می پوشانی از شدت خوبیت.
آنقدر صبوری که مجازات را به تاخیر می اندازی، شاید...
پس تمام وجودم گواهی می دهد که شایسته مدح و ثنایی!
ستایش می کنم تو را به خاطر صبر بعد از دانستن و عفو بعد از قدرتی که داری و بدان آن چیزی که مرا به گناه وادار می کند همین حلم توست.
و آنچه به بی شرمی می خواندم همین اطمینان از آبروداری توست، پرده پوشی تو ...
عجب صبری داری!
کارمندگان بر 3 نوعند:
1) «پیمانی» و لنگ در هوا هستند. از کله سحر تا بوق شب مثل چیز توی اداره کار میکنند.
2) رسمی هستند و به قول معروف از پل گذشتهاند و به بازنشستگی عشق میورزند.
3) معاون و مدیرند. به جان خودم دکتر هستند و دائم در جلسه.
و اما زندگی کاری یک کارمند نوع 2:
7:15) این موجود مقابل دستگاه کارت خوان اداره است.
7:20 تا 8:20) ساعت صرف صبحانه است. صبحانه پنیر است با خیار، یا تخم مرغ آب دیده عیالپز به همراه ماست چکیده
8:20 تا 9:15) در این تایم کارمندگان به چت کردن با یکدیگر از طریق سیستم شبکه پرداخته و در غیر این صورت به صورت سنتی به اتاقهای یکدیگر میروند و از احوال هم جویا میشوند.
9:15 تا 10) در این ساعت معمولا مسئول مستقیم (رئیس کوچیکه) از راه میرسد. کارمند نوع 2 در این تایم به اتاق وی میرود و مراتب پاچهخواری را به جا میآورد.
10 تا 11) این موجود بسیار تیز و بز بوده و دائم پرونده به دست است. حتی زمانی که گلاب به دیوار، روم به شما برای اقتضای حاجت به مستراح میرود.
11 تا 11:36) رئیس کوچک به همراه کارمندگان نوع 3 در جلسه هستند. کارمندگان نوع 2 فرصتی پیدا میکنند تا با منزل اول یا دوم تماسی بقرارد، دلی بگیرد و قلوهای بستاند!
11:36 تا 12:14) زمان سر زدن به دفتر «امورمالی» برای پرسیدن «آقا وام ما چی شد؟!»
12:14 تا 12:46) اگر اداره اینترنت داشته باشد، وب گردی در راس امور قرار میگیرد. در غیر این صورت جدول سودوکو روزنامه.
12:46 تا 13) این ساعت زمان محاسبات پیچیده است. محاسبه مرخصیهای معوقه، سود سهام عدالت، جمع کسورات فیش حقوقی، محاسبه میزان اضافه کاری و سرکشی به فیش حقوقی همکاران.
13 تا 13:16) این ساعت زمان استراحت است. خوردن چایی و سر کار گذاشتن همکاران هپلی هپو از طریق تلفن داخلی و به صورت تقلید صدای رئیس کوچک یا بزرگ.
13:16 تا 13:45) سر زدن به فروشگاه تعاونی مصرف اداره، برای خرید عدس تعاونی.
ساعت 13:45) این موجود مقابل دستگاه کارت خوان اداره قرار دارد.
البته در ماه رمضان از ساعت 7:15 تا 13:15 صرفا برنامه «چرت» در دستور کار است.
راستی روز کارمند مبارک!! منبع: جیم