مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛
مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛

پرسش و پاسخ های متداول ایزو ۹۰۰۱

مدیریت محترم، احتراما به استحضار می رساند تا کنون تعداد زیادی پرسش در رابطه با مفاهیم و کاربرد های استاندارد ایزو 9001 از مشاور مدیریت پرسیده شده است. پس از پاسخ به این پرسش ها شرح پرسش و پاسخ به آنها در وب سایت مشاور مدیریت منتشر شده است. تعدادی از پرسش های مطرح شده عبارت است از:
1- برای پیاده سازی استاندارد ایزو 9001 و دریافت گواهینامه آن چه کار بابد کرد؟
2- پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت و دریافت گواهینامه چه مدت طول خواهد کشید؟
3- هزینه  دریافت گواهینامه ایزو 9001 چه مقدار است؟
4- با توجه به اینکه دربعضی از سازمان های ایرانی  ایزو 9001 بجای مستندسازی بیشتر سند سازی می شود و پیاده سازی این استاندارد به شیوه درست  صورت نمی گیرد، گذشته از مقوله رقابت، چه لزومی دارد سازمان های ایرانی اقدام به کسب گواهینامه ایزو 9001  وتلاش برای حفظ آن نمایند ؟
5- مزایای پیاده سازی استاندارد  ایزو 9001  در سازمان چیست؟
6- سازمان ما هم اکنون از سیستم مدیریت کیفیت استفاده می کند ولی بعد از انجام ممیزی مراقبتی از سوی شرکت گواهی دهنده می بایست سیستم را از استاندارد ویرایش 2000 به 2008 تغییر دهیم. حالا می خواستم درباره ویرایش 2008 مرا راهنمایی نمایید و چگونه می توانم سیستم مدیریت کیفیت را از استاندارد که دارم (2000) به 2008 تغییر دهم.
7- تفاوت دو مفهوم پایش و اندازه گیری چیست؟
8- لطفا تفاوت دو واژه تصدیق (verification) و صحه گذاری (validation) را بیان کنید؟
9- سازمان ما دارای گواهینامه ایزو 9001 ویرایش 2000 می باشد ولی الان تصمیم داریم آن را به ویرایش 2008 ارتقاء دهیم. برای این منظور چکار باید بکنیم؟
10- بند 7-3 که مرتبط با طراحی محصول هست به چه سازمان هایی و با چه ویژگیهایی مصداق پیدا می کند؟ و آیا در ایزو 9001 الزامی در خصوص کالیبراسیون تجهیزات کنترل فرآیند تولید مثلا درجات کنترل دما ، سرعت و ... وجود دارد یا نه؟ دقیقا کدام بند اشاره به این مهم  دارد؟
11- لطفا تفاوت بین یک روش اجرایی با دستورالعمل را بیان نمایید.
12- لطفا تفاوت بین یک روش اجرایی با دستورالعمل را بیان نمایید. 

ادامه پرسش ها و متن پاسخ به هر کدام را در اینجا مطالعه فرمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد