مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛
مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛

پیام روز جهانی استاندارد

مدیریت محترم، حتما استحضار دارید که روز جهانی استاندارد در تاریخ 14 اکتبر هر سال گرامی داشته می شود تا ادای احترامی باشد به تلاش های هزاران تن از کارشناسان در سراسر جهان که در زمینه انتشار استانداردهای ایزو داوطلبانه مشارکت داشته و به منظور توسعه این استانداردهای بین المللی در تسیهل تجارت، گسترش دانش و پیشرفت فناوری ها با این سازمان همکاری داشته اند.

پیام امسال روز جهانی استاندارد عبارت است از "استانداردها جهان را برای همه قابل دسترسی می سازند". با وجود حداقل 650.000.000 از مردم در سراسر جهان که از نوعی ناتوانی رنج می برند همراه با افزایش تعداد افراد مسن تر در جمعیت جهان - یک چهارم از تمام شهروندان 60 سال به بالا - موضوع دسترسی به محصولات و خدمات نسبت به همیشه اهمیت بیشتری یافته است.  

این ترجمه بخشی از متن منتشر شده توسط سازمان بین المللی استاندارد - ISO – است و شما می توانید اصل خبر را در اینجا ملاحظه فرمایید.

چگونه رزومه ننویسیم!؟

کارجویان محترم، بد نیست با هم مروری داشته باشیم بر چند اشتباه اساسی در رزومه نوشتن یا ارایه‌ درخواست کار با توجه به شرایط کاری ایران: 

1. قبل از رزومه دادن سؤال بپرسید یا بدون رزومه درخواست کار بدهید،

2. هر طور که دوست داشتید رزومه‌ را بنویسید،

3. خودتان ندانید که چه کاره‌‌اید،

4. ندانید که برای چه کاری دارید رزومه می‌دهید،

5. اغراق یا خالی‌بندی کنید،

6. تجربیات شغلی‌تان را به شکل مناسبی ننویسید،

7. بخش مهارت‌های رزومه‌تان زیاده از حد پر و پیمان باشد، 

اصل مقاله را اینجا مطالعه نمایید.

ایزو 26000 -- مسئولیت اجتماعی

مدیریت محترم، استاندارد بین المللی ایزو 26000 که رهنمودی است برای مسئولیت های اجتماعی، راهنمایی هایی هماهنگ در سطح جهانی برای بخش عمومی و سازمان های خصوصی از همه نوع بر اساس اجماع بین المللی در زمره نمایندگان متخصص از گروه های ذینفع اصلی را تامین می نماید و به همین ترتیب تشویقی برای اجرای بهترین عمل به مسئولیت های اجتماعی در سراسر جهان است. ایزو 26000 علاوه بر ایجاد ارزش افزوده برای کارهای موجود بر روی مسئولیت اجتماعی (SR)، گستره تفاهم و پیاده سازی این مسئولیت ها را از طرق زیر فراهم می آورد: توسعه یک اتفاق نظر بین المللی در مورد معانی مسئولیت اجتماعی و مسائل مرتبط با آن که سازمان ها نیاز دارند به آنها اشاره نماید ارایه راهنمایی برای ترجمه اصول به اقدامات موثر ارجاع به بهترین اقداماتی که در حال حاضر تکامل یافته و اشاعه اطلاعات در سراسر جهان برای خوبی جامعه بین المللی  

این پست ترجمه بخشی از مطلب منتشر شده در وب سایت سازمان ایزو است که اصل آن را در اینجا می توانید مطالعه نمایید. 

پرسش و پاسخی از ایزو ۹۰۰۱

سلام، واقعا خوشحالم که تو ایران هم یه فرد متعهد پیدا شد که جواب سئوالات مون را بده..تا حالا هر سئوالی بوده از طریق پرسش از سایت های خارجی اقدام به حلش می کردیم... خیلی ممنون از توجهتون... و اما دو پرسش جدید:
1- برای شاخص بازنگری مدیریت ما انجام مصوبات را تعیین کرده بودیم که به گفته شما این یک الزام است. پس چه چیزی به عنوان شاخص می توان در نظر گرفت؟
2- آیا تعریف شاخص برای فرآیند الزام است؟ یعنی اگر ما فرآیندهای سازمان و نحوه اجرا را توضیح دهیم همین کفایت نمی کند؟ حتما باید شاخص و نحوه پایش داشته باشد؟؟؟

 

علیک سلام و ممنون از اظهار لطف شما
1- میزان اثربخشی اجرای مصوبات بازنگری مدیریت یا میزان انحراف زمانی اجرای واقعی مصوبات از مدت برنامه ریزی شده اجرای آنها می تواند معیارهای خوبی برای پایش و اندازه گیری فرآیندبازنگری مدیریت باشد.
2- برای پایش و اندازه گیری عملکرد فرآیندها حتما باید معیار و شاخص های مناسب تعیین و اجرا گردد.

ممیزی خط مشی و اهداف کیفیت

مدیریت محترم، حتما استحضار دارید تعیین خط مشی و اهداف کیفیت یکی از مهمترین مسئولیت های مدیریت ارشد هر سازمان از نگاه استاندارد ایزو 9001 است.

در همین رابطه یکی از مدیران محترم با ارسال بیانیه خط مشی کیفیت، اهداف کیفیت و همچنین تعدادی از معیارها و شاخص های پایش و اندازه گیری فرآیندهای سازمان خود درخواست داشته اند که این موارد از نظر انطباق با الزامات استاندارد ایزو 9001 مورد ممیزی قرار گیرد.

مشاور مدیریت نتایج ممیزی این مستندات را در این قسمت منتشر ساخته است و امیدوار است علاوه بر استفاده از نتایج مطرح شده، با دریافت دیدگاه های متفاوت، از تجارب دیگر مدیران نیز بهره ببرد. نتایج ممیزی مستندات یاد شده را از اینجا دریافت نمایید. 

بیشترین بازدیدهای شش ماه اول سال 89

مدیریت محترم، اگر تمایل دارید بدانید بیشترین بازدیدهای بعمل آمده از مطالب منتشر شده در وبلاگ مشاور مدیریت طی شش ماه ابتدای سال ۱۳۸۹ کدام مطالب بوده اند گزارش زیر به آن پرداخته است: 

شهریور ۸۹

علل تاخیر پروژه ها

مرداد ۸۹

ایزو ۹۰۰۱ مصور 

10  نکته برای موفقیت یک پروژه

تیر ۸۹

چگونه یک روش اجرایی بنویسیم

ایزو ۵۰۰۰۱ استاندارد مدیریت انرژی

مشاوره رایگان برای پیاده سازی استاندارد ایزو 9001

اظهار نامه الکترونیکی مالیاتی

خرداد ۸۹

منشور اخلاق حرفه ای انجمن مشاوران مدیریت ایران

آموزش نرم افزار مینی تب

برون سپاری چیست؟

مشاور رستوران

اردیبهشت ۸۹

نکات کلیدی کنترل پروژه

عملیات کنترل فرآیند آماری SPC

شماره دوم (اردیبهشت ۸۹) ماهنامه مشاور مدیریت منتشر شد

مجموعه تصاویر نظام آراستگی محیطی – 5S

مجموعه تصاویر بهره وری   productivity-

سیاست های کلی نظام اداری

سی ثانیه پای صحبت آقای برایان دایسون

فروردین ۸۹

ویژگی جدید جیمیل: پیوست فایل بصورت بکش و رها کن

تفاوت دو مفهوم پایش و اندازه گیری چیست؟

ارایه الگوهای مستندسازی

پرسش و پاسخ های متداول ایزو ۹۰۰۱

مدیریت محترم، احتراما به استحضار می رساند تا کنون تعداد زیادی پرسش در رابطه با مفاهیم و کاربرد های استاندارد ایزو 9001 از مشاور مدیریت پرسیده شده است. پس از پاسخ به این پرسش ها شرح پرسش و پاسخ به آنها در وب سایت مشاور مدیریت منتشر شده است. تعدادی از پرسش های مطرح شده عبارت است از:
1- برای پیاده سازی استاندارد ایزو 9001 و دریافت گواهینامه آن چه کار بابد کرد؟
2- پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت و دریافت گواهینامه چه مدت طول خواهد کشید؟
3- هزینه  دریافت گواهینامه ایزو 9001 چه مقدار است؟
4- با توجه به اینکه دربعضی از سازمان های ایرانی  ایزو 9001 بجای مستندسازی بیشتر سند سازی می شود و پیاده سازی این استاندارد به شیوه درست  صورت نمی گیرد، گذشته از مقوله رقابت، چه لزومی دارد سازمان های ایرانی اقدام به کسب گواهینامه ایزو 9001  وتلاش برای حفظ آن نمایند ؟
5- مزایای پیاده سازی استاندارد  ایزو 9001  در سازمان چیست؟
6- سازمان ما هم اکنون از سیستم مدیریت کیفیت استفاده می کند ولی بعد از انجام ممیزی مراقبتی از سوی شرکت گواهی دهنده می بایست سیستم را از استاندارد ویرایش 2000 به 2008 تغییر دهیم. حالا می خواستم درباره ویرایش 2008 مرا راهنمایی نمایید و چگونه می توانم سیستم مدیریت کیفیت را از استاندارد که دارم (2000) به 2008 تغییر دهم.
7- تفاوت دو مفهوم پایش و اندازه گیری چیست؟
8- لطفا تفاوت دو واژه تصدیق (verification) و صحه گذاری (validation) را بیان کنید؟
9- سازمان ما دارای گواهینامه ایزو 9001 ویرایش 2000 می باشد ولی الان تصمیم داریم آن را به ویرایش 2008 ارتقاء دهیم. برای این منظور چکار باید بکنیم؟
10- بند 7-3 که مرتبط با طراحی محصول هست به چه سازمان هایی و با چه ویژگیهایی مصداق پیدا می کند؟ و آیا در ایزو 9001 الزامی در خصوص کالیبراسیون تجهیزات کنترل فرآیند تولید مثلا درجات کنترل دما ، سرعت و ... وجود دارد یا نه؟ دقیقا کدام بند اشاره به این مهم  دارد؟
11- لطفا تفاوت بین یک روش اجرایی با دستورالعمل را بیان نمایید.
12- لطفا تفاوت بین یک روش اجرایی با دستورالعمل را بیان نمایید. 

ادامه پرسش ها و متن پاسخ به هر کدام را در اینجا مطالعه فرمایید.