مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛
مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛

شماره 8 ماهنامه مشاور مدیریت

ماهنامه مشاور مدیریت

شماره 8 - آّبان 1389

حمایت های مشاور مدیریت

 

مدیریت محترم:
هشتمین شماره ماهنامه مشاور مدیریت منتشر شد. فهرست مطالب منتشر شده در این شماره بدین شرح است:

 

- تلنگر مدیریت (آموزش اثربخش)،
- اخبار مدیریت (شاگردان مورینیو باید از راه مترو وارد برنابئو شوند)،
- شرحی بر چرخه فرهنگ سازی،
- فهرست آخرین مطالب منتشر شده در وب سایت مشاور مدیریت،
- جمله ای از وبلاگ مدیریت عاشقانه.
 

<< شماره 8 - آبان 1389 >>

 

یادآوری: در این شماره نقطه نظرات برخی از مدیران همراه با مشاور مدیریت درباره خبر اصلی ماهنامه نیز منتشر شده است و این نقطه نظرات سبب پربارتر شدن مطالب ماهنامه گردیده است.

 

 


ماهنامه مشاور مدیریت هر ماه برای بیش از 710 نفر از مدیران محترم همراه با مشاور مدیریت ارسال می گردد.

 

اگر از مطالعه ماهنامه مشاور مدیریت لذت می برید

آن را به دیگران هم پیشنهاد دهید.

 

درخواست اشتراک ماهنامه

 

درخواست ثبت لوگو سازمان

 

هشدار: این ده نفر را استخدام نکنید!

مدیریت محترم، جالب است بدانید دوستی توصیه می کرد که هیچ وقت این ۱۰ گروه از افراد را استخدام نکنید، حتی اگر بهترین باشند از لحاظ فنی!  

1- بازنده
2- همه کاره
3- کولی
4- نامنظم
5- بداخلاق
6- آدمی که برای خودش ارزش قائل نیست
7- بچه
8- کسی را که نتوانید اخراج کنید
9- کسی که سرش بوی قرمه سبزی می دهد
10- همسرتان 

اصل مطلب را در اینجا مطالعه نمایید.

مشاوره‌ی مدیریت یعنی چه

مدیریت محترم، جالب است بدانید رسم بر این بوده است که شرکت‌هایی که ایده‌های قابل توجه استراتژیک نداشته‌اند از افراد خارج از شرکت کمک می‌گرفته‌اند. این افراد خارج از شرکت معمولا از رده‌های مختلف مشاوران مدیریت‌اند. در واقع بخش عظیمی از این کسب و کار که امروز صنعت بزرگی شده است در دوران رشد شتابان برنامه‌ریزی استراتژیک در دهه 1960 ساخته شد. زمانی مجله بیزینیس ویک نوشت که برنامه‌ریزی استراتژیک “یک مینی صنعت از مغزهای متفکر مشاور تشکیل داد”‍ با این باور که “هر شرکتی می‌تواند یک استراتژی انتخاب کند که به راحتی آن را به قله‌های موفقیت برساند. تنها به این شرط که درست فکر کند. 

چند شرکت مشاور مشهور استراتژی در بوستون بودند، جایی که می‌توانستند ارتباط نزدیکی با هاروارد داشته باشند. هاروارد دانشگاهی است که منبع بسیاری از هوشمندانه‌ترین (واقبل فروش‌ترین) ایده‌ها درباره استراتژی شرکت‌ها بوده و هم‌چنان هست. مشاوران به‌عنوان واسطه، ایده‌هایی را که از دانشگاه‌ها بیرون می‌آمد برای شرکت‌ها تفسیر می‌کردند و شرح و بسط می‌داند. آن‌ها البته ایده‌های خودشان را هم ترویج می‌کردند. مثلا در دهه 1960، مک‌کینزی و تعدادی شرکت‌های دیگر مفهوم مدیریت ماترسی را در مجامع صنعتی ترویج و تبلیغ کردند.

حرفه مشاوره مدیریت بسیار موفق بوده به طوری که کم‌تر کسب و کاری خارج از تکنولوژی پیشرفته توانسته چنین رشدی داشته باشد. در حرفه مشاوره مدیریت رشد سالیانه 20 تا 30 درصد غیرمعمولی نبوده است. با این وجود مشاوره مدیریت یک صنعت نوپا نیست. در سال‌های نخستین، کسب و کار بر پایه تکنولوژی نبود که چنین رشدی را بتوان از آن انتظار داشت. شر‌کت‌هایی چون آرتور. دی. لیتل می‌توانند سابقه خود را به قرن نوزدهم برسانند. مک‌کنزی و بوز آلن همیلتون کار مشاوره‌ای را از سال‌های نخستین قرن بیستم آغاز کردند. بنابراین چه چیز باعث رونق بی‌سابقه آن‌ها در دهه یاد شده گردید؟ متن کامل مقاله را اینجا مطالعه نمایید.

پرسش و پاسخی از ایزو ۹۰۰۱

سلام، احتراما به عرض می رساند که شرکت ما با یک شرکت خارجی joint  شده است. لذا قبل از این برای همه واحد ها اهداف کیفیتی تعیین شده بود در فواصل خاص (گاهی سه ماهه، گاهی شش ماهه)‌ واحدها ملزم به گزارش فرایند ها به واحد تضمین کیفیت بودند. واحد تضمین این گزارش ها را بعنوان ورودی جلسه بازنگری مدیریت (2 بار در سال) آماده می کرد. از زمان این joint venture‌ مدیر کارخانه اهداف سالانه را که اکثرا کیفیتی هم نیستند تعیین می کند. لذا به نوعی کارهای ایزو از کارهای جاری مجزا شده که این خود جای تامل بسیار دارد.
اکنون پرسش های زیر مطرح است:
1- اهداف حتما باید کیفی باشند.
2- تک تک اهداف حتما باید با خط مشی مرتبط باشند.
3- فواصل اندازه گیری اهداف واحد ها چطور تعیین میشود.
4- آیا بازنگری مدیریت الزاما باید هر 2 سال یرگزار گردد.
قبلا از همکاری شما کمال تشکر را دارم. برای مشاهده پاسخ های ارایه شده روی تصویر زیر کلیک کنید.

 

روش خواندن مغز

در داشنگاه کبمریج انگلتسان تقحیقی روی روش خوادنه شدن کملات در مغز اجنام شده است که مخشص می کند که مغز انسان تهنا حروف اتبدا و اتنها ی کلمات راپدرازش کرده و کمله را می خاوند. به هیمن دلیل است که با وجود به هم ریتخگی این نوتشه شما تواسنتید آنرا بخاونید.

لوح حق

مدیریت محترم، نسخه جدید لوح حق (حافظه قوانین) توسط دفتر فناوری های نوین مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی منتشر شد. نسخه جدید لوح حق کاملترین مجموعه قوانین و مقررات کشور در جهت تحقق دسترسی آزاد به اطلاعات قوانین و مقررات کشور توسط دفتر فناوری های نوین مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی منتشر شد.
این لوح حاوی اطلاعات زیر است:
قانون اساسی ایران و برخی از کشورها
سند چشم اندازبیست ساله
سیاست های کلی نظام
مصوبات مجلس شورا ( از سال 1285 تا 1386)
مصوبات شورای انقلاب ( از سال 1357 تا 1359)
مصوبات مجمع تشخیص مصلحت نظام (از سال 1366 تا 1385)
مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی (از سال 1363 تا 1385)
مصوبات هیات وزیران (از سال 1357 تا 1386)
آراء وحدت رویه دیوان عالی کشور (از سال 1323 تا 1386)
آراء وحدت رویه دیوان عدالت اداری (از سال 1361 تا 1386)

هدفمند کردن یارانه ها

همراهان گرامی، خوب است بدانید بانک ملی ایران برای اطمینان از واریز یارانه به حساب مشتریان خود و مشکلات احتمالی سایت http://yaraneh.bmi.ir/ را راه اندازی و شماره تلفن ۰۲۱۶۴۱۴ نیز آماده پاسخ گویی به مشتریان محترم می باشد.

در دیگر بانک های کشور نیز از طریق اینترنت بانک. تلفن بانک و دستگاه های خود پرداز می توانید این اطمینان را حاصل کنید.