مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛
مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛

پیام یکی از همراهان مشاور مدیریت

آقای صادق فر امیدوارم همواره موفق باشید. من خواستم ازتون تشکر کنم تا حالا به این موضوع دقت نکرده بودم که مدیریت خود درسته نه مدیریت زمان. امروز ما یک جلسه ای داشتیم در خصوص بهبود. کلیپی در این جلسه پخش شد. موضوعی که در این کلیپ عنوان شده بود این بود که چرا علیرغم وجود آموزش های زیاد برای همکاران و همچنین تشویق و برقراری رفاهیات باز هم انگیزه برای بهبود و پیشرفت وجود ندارد؟ آقای دکتر امامی در سخنرانی خود در دومین همایش بنیاد توانمد سازی نیروی انسانی خیلی خوب به این موضوع پرداختند. ایشان عنوان کردند راه حل از بین بردن همه این کاستی ها اینست که توان ذهنی افراد باز شود. فردی که مدام بگوید نمیشود من نمیتوانم محیط بر من حکم فرماست من بدشانسم و ... هرقدر هم آموزش ببیند هر قدر هم پاداش بگیرد فایده ای ندارد چون او عقیده دارد که نمیتواند. من برای اولین بار بود که اینقدر خوب جواب سوال همیشگی ام را گرفتم و حتی راهکارهایی که میتوانم داشته باشم جهت بهبود. پس باید توان ذهن را باز کرد . ذهن های بسته را گشود در انسانها آرزو و خواسته ایجاد کرد کاری کرد که به خواسته ها و آرزوهایشان بیندیشند. به جای گفتن چرا نمیشود بگویند چگونه میشود؟ در کنار همه اینها به نیروی خداوند توکل کنند.  دوباره با صحبت شما گویا به درستی بیشتر این واژه پی بردم مدیریت خود. که می توان بذر آن را در کاشتن درست آرزو ها و سپس چیدن برنامه برای چگونگی تحقق آنها جست.
واقعا خوشحالم از اینکه میتوانیم تبادل نظر داشته باشیم و این حقیر رو قابل میدونید که ایمیل می فرستید. در پناه حق موفق باشید.

ابزار مدیریت

اکنون مدیران شاهد پیدایش روز افزون ابزارها و فناوری های مدیریتی در دنیای کسب و کار هستند . برخی از این ابزارها مانند برنامه ریزی استراتژیک و الگویابی از بهترین ها گستره کاربرد وسیعی را شامل می شوند، در حالی که بعضی دیگر مانند شناسای و ردیابی رادیویی محصولات - RFID -  حیطه کاربرد بسیار محدودی دارند.

آشنایی، انتخاب و به کارگیری صحیح این ابزارها از جمله وظایف چالش برانگیز مدیران است. مشاور مدیریت در این قسمت در نظر دارد به معرفی تعدادی از این ابزارها بپردازد و وب سایت ها و یا وبلاگ هایی را که به گونه تخصصی به معرفی و تشریح ابزارهای مدیریت پرداخته اند شناسایی و معرفی نماید. مطالعه این مجموعه راهنما، کمک می کند تا مدیران  شناخت واقع‌ بینانه‌تری از متداول ترین ابزارهای مدیریتی به دست آورند و در زمان رویارویی با مسایل پیچیده سازمانی، بتوانند ابزار یا ابزارهای مناسب را انتخاب کرده و به موقع بکار گیرید. فهرست ابزارهای مدیریت که از کاربری بیشتری برخوردار هستند عبارت است از: برای مطالعه ادامه مطلب به اینجا بروید. 

لطفا حرف های پلیس را به فارسی روان ترجمه کنید

فرمانده انتظامی استان با اشاره به کشف 122 درصدی قتل ها در سال جاری در استان گفت: متن کامل خبر را اینجا مطالعه کنید و در صورت امکان بنده را راهنمایی فرمایید که چطور پلیس توانسته است در سال جاری ۱۲۲٪ قتل ها را کشف کند؟ آیا قتل هایی را که قرار بوده رخ دهد و هنوز اتفاق نیفتاده را پیشگویی کرده و قاتل را دستگیر کرده است؟ یا قاتلینی را که بیش از یک قتل داشته اند در محاسبات خود در نظر گرفته است؟ شاید هم من متوجه حساب و کتاب پلیس نمی شوم! بهر حال باید به این پلیس زحمت کش خدا قوت بگوییم. 

۱۰ علت عمده در شکست یک پروژه

مدیریت محترم، حتما می دانید دلایل گوناگونی برای شکست یک پروژه وجود دارد، ولی مدیر پروژه نباید از این بابت نگران شود چرا که بیشتر این دلایل می توانند تحت کنترل وی باشند و از این  بابت جای امیدواری است. در این مقاله 10 دلیل عمده شکست یک پروژه و آنچه که باید در این رابطه انجام داد تشریح شده است. 

پرسش و پاسخ های ایزو 9001

مدیریت محترم، احتراما به استحضار می رساند همواره پرسش های زیاد و متنوعی در رابطه با مفاهیم و کاربردهای استاندارد ایزو 9001 از مشاور مدیریت پرسیده می شود. مشاور مدیریت پس از پاسخ به پرسش و ارایه آن به رایانامه پرسش کننده، متن پرسش و پاسخ را در این قسمت منتشر می نماید تا مورد استفاده تمامی همراهان قرار گیرد. برای اطلاع از متن پرسش و پاسخ های مدون شده به اینجا مراجعه فرمایید. 

پلیسی که نمی شناختیم

هم وطن عزیز آیا شما از میزان فعالیت های موثر پلیس کشور پهناور و دیرینه ایران باخبر هستید؟

پیشنهاد می کنم با ثبت نسخه الکترونیکی خبرخوان وب سایت پایگاه خبری پلیس از این مهم بهره مند شوید. حتما از مطالعه اخبار پلیس کشور بهره مند خواهید شد. مثلا برای اولین بار درخواهید یافت همان طور که از طریق گشت های پلیس سارقان در حین سرقت دستگیر می شوند! از این پس با راه اندازی پلیس افتا (امنیت فضای تبادل اطلاعات) سارقانی که از طریق رایانه ها سرقت می کند نیز به دام خواهند انداخت. برای اطلاع از متن کامل این خبر اینجا را مطالعه نمایید. البته این نکته را نیز یادآور شوم که وب سایت خبر رسانی پلیس بسیار پرکار است و هر ساعت ده ها خبر را روی پایگاه خود قرار می دهد. اگر باور ندارید خودتان مشاهده فرمایید.