مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛
مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛

ویرایش جدید استاندارد ایزو 17021 ارتقاء بخشی سطح گواهینامه ها

مدیریت محترم، احتراما به استحضار می رساند ویرایش دوم استاندارد ایزو 17021 منتشر گردید. این استاندارد نیازمندی هایی را برای ممیزی سیستم های مدیریت و صلاحیت ممیزین به منظور افزایش ارزش گواهینامه های سیستم مدیریت به سازمان های بخش خصوصی و عمومی در سراسر دنیا ارایه می دهد. عملیات مراجع گواهی دهنده که برای سیستم مدیریت گواهینامه صادر می کنند هر دو سال یکبار باید با این الزامات جدید ارزیابی شود.

استاندارد ایزو 17021 ویرایش 2011 با عنوان ارزیابی انطباق- نیازمندی ها برای سازمان های ممیز و گواهی دهنده سیستم مدیریت - برای افزایش اعتقاد به گواهینامه های صادر شده برای استانداردهای سیستم مدیریت مانند ایزو 9001 (مدیریت کیفیت)، ایزو 14001 (مدیریت زیست محیطی)، ایزو 22000 (مدیریت سلامت مواد غذایی) کاربرد دارد. گواهینامه های صادر شده بدین منظور به طور گسترده در بازارهای جهانی استفاده داشته و برخورداری از آنها اعتمادی را بین شرکای کسب و کار، سازمان ها و مشتریانشان برقرار می سازد تا از کیفیت تامین کننده در چرخه تامین و رعایت نیازمندی ها در مناقصه قراردادهای خرید اطمینان حاصل نمایند.

ویرایش اول این استاندارد در سال 2006 منتشر گردید. بی طرفی، صلاحیت، پاسخگو بودن، آشکاری، قابلیت اعتماد و رسیدگی به شکایات شش اصل مطرح در این استاندارد بود. ویرایش جدید استاندارد این اصول و نیازمندی های مرتبط با آنها را حفظ کرده است لیکن نیازمندی های توسعه یافته ای را در پاسخ به باخوردهای بازار ناشی از بکارگیری ویرایش اول به آن افزوده است. نیازمندی های جدید مطرح در استاندارد ایزو 17021 ویرایش سال 2011 با صلاحیت ممیزینی که گواهینامه ها را صادر می کنند و روشی که برای مدیریت و پیاده سازی آن بکار می برند مرتبط است.

مراجع صدور گواهینامه با استفاده از این ویرایش جدید قادر خواهند بود تا از اینکه گروه های ممیزی شایسته، با منابع کافی، تحت پوشش یک فرایند پایدار با گزارش دهی نتایج ممیزی به شیوه ای سازگار فعالیت خود را انجام می دهند اطمینان حاصل نمایند.  

این متن ترجمه بخشی از جدیدترین خبر سازمان ایزو است که متن اصلی آن اینجا منتشر شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد