ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
مدیریت محترم، احتراما نظر شما را به بخش های مهم مکالمه ای که بین مشاورین مدیریت درباره اثربخشی آموزش های الکترونیک در سازمان انجام شده است به شرح زیر جلب می نمایم:
مدیریت محترم، سازمان بین المللی ایزو نسخه جدید نشریه "نگاهی به ایزو" را در چهار صفحه برای کسانی که فرصت کافی ندارند به صورت مختصر و مفید منتشر کرده است. این نشریه به معرفی 18600 استاندارد، 3280 گروه فنی و 160 کشوری که با ایزو همکاری دارند می پردازد و همچنین مزایای استفاده از استانداردهای ایزو برای حوزه های مختلف کسب و کار دولتی و خصوصی را بیان می کند و به صورت رایگان در اختیار علاقه مندان گرفته است. برای دریافت این نشریه اینجا کلیک کنید.
این مطلب ترجمه بخشی از به روزترین خبر سازمان ایزو است. متن کامل خبر در اینجا آمده است.
با سلام و تشکر از جواب سئوال قلبی خیلی مفید بود لطفا من را راهنمایی کنید برای مدل سازی سازمانی و فرآیند از کجا شروع کنم و چه اقداماتی انجام بدم.
پاسخ به این پرسش و دیگر پرسش های مطرح شده مشابه را در اینجا مطالعه نمایید.
مدیریت محترم، حتما شما هم پس از دریافت گواهینامه ایزو 9001 تا کنون چندین و چند مرتبه جلسات بازنگری مدیریت را برگزار کرده اید. تجربه مشاور مدیریت نشان داده است برگزاری این جلسات اگر با هدف مشخص و ورودی های مدون صورت نگیرد موثر نخواهد بود. از آنجا که فرهنگ سازمانی مدیران سازمان های ایرانی با مستندسازی تا حدود زیادی ناسازگار است برگزاری این گونه جلسات بازنگری مدیریت در بیشتر موارد با شکست روبرو شده و یا تنها به صورت تشریفاتی برگزار می گردد تا سوابقی جمع آوری گردیده و به ممیز نشان داده شود و تداوم گواهینامه ایزو 9001 همچنان باقی بماند.
مشاور مدیریت در برخی از سازمان های طرف قرارداد خود فرایند بازنگری مدیریت را به شیوه ای متفاوت طرحریزی و اجرا نموده است. در صورت تمایل برای آشنایی با این شیوه درخواست خودتان را به نشانی sadeghfar@gmail.com ارسال فرمایید.
جناب آقای صادق فر، باسلام.
ضمن تشکر از زمانی که برای بررسی و پاسخ به سوالات تخصیص می دهید.
جدای از دلایلی که برای لزوم و مزایای کسب گواهینامه ایزو و حفظ آن بیان نموده اید که بی تردید شکی در آنها نیست ولی علاوه بر الزامات قانونی و امتیازاتی که داشتن گواهینامه ایزو 9001 می تواند برای یک سازمان داشته باشد، اگر سازمانی مانند شرکت ما را که یک شرکت عمرانی است بعنوان یک نمونه مطالعاتی موردی (Case study) در نظر بگیریم چه اطلاعاتی را می توان بواسطه استقرار ایزو درکارگاه های شرکت شناسائی و دردسترس مدیر سازمان قرارداد تا بدین ترتیب بتوانیم پشتیبانی بیش از پیش وی را ازسیستم جلب نمائیم؟
باید توجه داشت روال هایی مانند شناسایی عدم انطباق ها اگر چه نه با این نام و روش، ولی بصورت سنتی از پیش در شرکت وجود داشته و عمل می شده است. لذا نمی توانیم این رویه را بعنوان دستاوردی جدید برای مدیرسازمان بدانیم.
از توجه شماسپاسگزارم.
برای مطالعه پاسخ این پرسش به اینجا مراجعه نمایید.