مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛
مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛

پرسش های عجیب گوگل در مصاحبه‌های کاری

شرکت گوگل همانطور که در خیلی از زمینه‌ها منحصر به فرد است در انجام مصاحبه‌های قبل از استخدام نیز بسیار متفاوت عمل می‌کند. تمامی درخواست کنندگان می‌دانند که بعد از تقاضای کار خود در طی چند مکالمه تلفنی و حضوری بررسی و تایید خواهند شد در ضمن کار آسانی نیز نخواهند داشت. در اینجا یکی از پرسش های مصاحبه گوگل آورده شده است و ادامه را می توانید در اینجا مطالعه نمایید.

پرسش:چرا دریچه ورودی چاه‌ها گرد است؟

پاسخ: این سوالی است که از یک مهندس نرم‌افزار پرسیده می‌شود در نتیجه پاسخی فنی نیز دارد. تا به داخل سوراخ نیفتد!

ایزو گرفتن چه آسان! مدیر شدن چه مشکل

حدود یک سالی هست بعنوان مشاور دارم باهشون کار می کنم که دوتا استاندارد از خانواده استانداردهای ایزو رو پیاده سازی کرده و گواهینامه بگیرن.... چند روز آینده ممیزی نهایی داریم و به احتمال 99% گواهینامه شونو دریافت می کنن! (بسلامتی!) ولی هنوز بلد نیستند بسیاری از کارهای کیفیتی رو به درستی انجام بدن! ... مثلا

- نمی تونن فرایندهاشون رو به درستی شناسایی و تعاملات آنها را مستند و مدیریت کنند.

- نمی تونن داده های مناسبی از عملکرد  فرایندهاشون رو جمع آوری و تجزیه و تحلیل کنند.

- نمی تونن چند خط صورت جلسه ناقابل بنویسند.

- وقتی یک گزارش کارشناسی می نویسند خجالت می کشی اونو به جایی یا کسی ارایه بدی!

- ایمیل هاشون رو به صورت خودکار مدیریت نمی کنند و وقتی بهشون ایمیل می زنی باید یک پیامک هم بدی تا برن ایمیل شون رو ببینن!

- محصول تولید می کنن بدون تاریخ تولید .... ! می گن هر وقت خواستیم بفروشیم تاریخ می زنیم!

- البته خیلی هم اصرار دارند که گواهینامه ایزو بگیرن! زود هم بگیرن! ارزون هم دربیاد...

خدا لعنت کنه اونی رو که گرفتن گواهینامه ایزو به این شکل رو توی این مملکت به ارمغان گذاشت. آخه پدر آمرزیده اگه گواهینامه گرفتن دردی رو دوا می کرد خود ایزو اونو اجباری می کرد.

چطور تعادل بین "کار" و "زندگی‌" رو پیدا کنیم

توصیه می کنم لحظاتی از وقت خودتون رو به تماشای این ویدیو اختصاص بدید.

وزارت نیرو در سطحی وسیع استخدام می کند

شرکت مادر تخصصی توانیر، در راستای تحقق اهداف و وظایف خود و با استناد به مجوزهای استخدامی صادره، از بین فارغ التحصیلان دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری، از طریق برگزاری آزمون کتبی، مصاحبه و گزینش، در صورت کسب نمره حد نصاب (حداقل 50٪ امتیاز آزمون کتبی) در شرکت های وابسته (غیر دولتی) به صورت قراردادی استخدام می­نماید. برای اطلاع از جزییات کامل این خبر اینجا کلیککنید.

پویانمایی استخدام

انیمیشین «استخدام» فرصت کوتاه اما تکان دهنده ای بود. با صدای زنگ ساعت روز آغاز می شود و با روشن شدن چراغ چیزی ناسازه شکل می گیرد. این اولین علامت سئوال است ، آغاز گمانه زنی است . اما کم کم  به دیدن آنچه در شروع برایمان ناباورانه بود عادت می کنیم. گویی چشم هایمان را مالیده ایم و   باور کرده ایم آنچه می بینیم نشان از حقیقت دارد. کم کم که پیش می رویم تصویری از خودمان می بینیم ؛ شبیه تصویر در آینه مقعر؛ این حقیقت ماست اگر چه واقعیت چیزی زیبا تر جلوه می کند. ادامه...

زندگی فراتر از آن است

1- کار کردن فرآیندی پایان ناپذیر است و هیچگاه تمامی ندارد.

2- توجه به مشتری و کارفرما مهم تر از خانواده نیست.

3- اگر در زندگی شکست بخورید کارفرما و مشتری کسانی نیستند که دست شما را بگیرند و این تنها خانواده و دوستان هستند که به کمک شما می آیند.

4- زندگی رفتن به اداره، برگشتن به خانه و خوابیدن نیست. زندگی فراتر از آن است و شما باید زمان هایی را صرف جامعه، سرگرمی، ورزش و استراحت بکنید. زندگی تک بعدی بی معنی است.

5- کسی که تا دیر وقت در اداره می ماند شخص سخت کوشی نیست. او احمقی است که نمی داند چگونه زمان های خودش را مدیریت نماید. همچنین او فردی است که زندگی شخصی و اجتماعی مناسبی ندارد.

6- شما نباید به سختی کار کرده و برای زندگی دست و پا بزنید تا به یک ماشین تبدیل بشید و زندگی را بی معنی سازید.

7- اگر کارفرمایتان شما را مجبور به کارکردن تا دیر وقت کرد فقط کافیست او را به این نوشته رجوع دهید. او هم سعی خواهد کرد که زندگی خودش را معنی دار سازد.

ترک به موقع محل کار سبب بهره وری بیشتر، زندگی اجتماعی بهتر، روابط خانوادگی مناسب تر می گردد.

ترجمه یکی از ایمیل های ارسالی برای مشاور مدیریت