مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛
مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛

کار از دم ابزار پیش میره

چند وقتی است یکی از مدیران عامل ازم خواسته گزارش های آماری سازمانش را بررسی و تحلیل کنم. واحدی مستقل که زیر نظر حوزه مدیریت فعالیت می کنه مسئول جمع آوری آمار و اطلاعات است. بماند که به سختی آمارها را جمع آوری می کنه و واحدهای مختلف باهش همکاری خوبی ندارند ولی اخیرا متوجه شدم که خود این واحد نیز نقاط ضعف فراوانی داره...!

کارشناس این واحد دقتش در محاسبات و تنظیم گزارش های آماری پایینه! ضمن اینکه فرد بی تجربه ای است که تازه از دانشگاه فارغ التحصیل شده، به نظرم می رسه کارش رو هم با لذت انجام نمی ده و اگه ازش بپرسی بین این کار و کار دیگری که علاقه داره مختار به تصمیم گیری هست، حتما اون کار دیگه رو انتخاب می کنه...! سازمان رو زیاد نمی شناسه و متوجه نیست که اعداد و ارقامی که بهش می دن وقتی کنار هم قرار بگیرند چه معنی و مفهومی دارند. تحلیل که قربونش برم اصلا!

حالا من موندم و یک دنیا ارقام خام و نمودارهای بهم ریخته که باید این ها رو سرجمع کنم و یک تحلیل بزارم روش و بدم به مدیرعامل.... ! حتما این کار رو می کنم ولی اصلا متوجه نشدم که چرا واسه کار به این مهمی چنین فردی رو استخدام کردن! البته بنده خدا آدم دلسوزیه ولی کافی نیست. به نظر من واحدهای بازرسی کننده و تحلیلگر در سازمان ها باید از کارشناسان خبره و با تجربه استفاده کنن ولی افسوس که بسیاری از سازمان های ایرانی همیشه با چراغ خاموش حرکت می کنند و فقط و فقط به فکر کم کردن هزینه های کوتاه مدت هستند....

مینیمال های مدیریت

با مشاور مدیریت همراه باشید و از داستانک های مرتبط با حوزه مدیریت استفاده نمایید.

اینجا

استانداردهای بین المللی و تنبلی

چندبار واسش توضیح دادم که یک چک لیست ممیزی استاندارد چه طوری طراحی و تنظیم می شه، حتی وقتی دیدم موضوع رو نگرفته یک نمونه واسش فرستادم... چند روز پیش بهم زنگ زده میگه نمیشه اینجوری و انجوری کنم تا اینقدر چک لیست درست کردن واسم سخت نباشه....! چندبار دیگه هم واسش توضیح دادم که این جوری که تو میگی دیگه اسمش چک لیست استاندارد نیست.

به نظر من کارکردن با استانداردهای بین المللی واسه کسایی که تنبل و راحت طلبن اصولا روشی است که راه بجایی نمی بره! الحمدالله که ما هم توی این مملکت چیزی که زیاد داریم تنبلیه و استانداردهای بین المللی که مثل خیلی چیزای دیگه بی رویه و حساب و کتاب وارد کردیم و ریختیم تا ملت حالشو ببرن!

استراتژی اقیانوس آبی

توی این مملکت یک عده از علمای علم مدیریت به دلایلی عجیب و غریب و البته نه چندان دور از ذهن دنبال معرفی و پیاده سازی ابزارهای نوین مدیریتی مانند استراتژی اقیانوس آبی هستند. از اونجایی هم که هیچ مرجع دولتی اطلاعاتش تو حوزه مدیریتی به روز نیست و متولی برای یکسان سازی و حفظ یکپارچگی وضعیت اقتصادی، فرهنگی و ... زیاد به چشم نمی خوره شاهد تناقض های آشکار در این حوزه هستیم. لطفا خبر زیر را با استراتژی اقیانوس آبی که این روزها مد شده واسه خیلی از سازمان های ایرانی مقایسه کنید...

خراسان: شکایت از یک نانوایی به دلیل پخت نان با کیفیت!

در شهرستان شهرکرد یک واحد نانوایی مبادرت به عرضه نان با کیفیت کرده که مورد استقبال مردم نیز قرار گرفته است اما این کار چندان با استقبال دیگر واحدهای نانوایی مواجه نشده ا ست. در این باره مردمی که در صف این نانوایی بودند به خبرنگار مهر گفتند تعدادی نانوایی از این واحد به دلیل پخت با کیفیت شاکی بودند و همچنین تعدادی نیز می گفتند این نانوایی قرار بود تعطیل شود که مردم به فرمانداری رفتند و نگذاشتند که این نانوایی تعطیل شود.

تا نظر شما چی باشه

همراهان گرامی، از بخش جدید توسعه یافته در وب سایت مشاور مدیریت بازدید فرمایید.

تا نظر شما چی باشه؟ نام بخش جدیدی است که مشاور مدیریت در توسعه آن به بیان یافته های خود از نحوه تعامل مدیران و کارکنان سازمان های مختلف در مواجهه با بکارگیری ابزارها، روش ها و سیستم های مدیریتی پرداخته است. ارایه تجربیات مشابه با موضوعات مطرح شده از سوی شما بازدید کننده محترم سبب ساز بهبود مستمر این قسمت خواهد گردید. امید است این بخش نیز همانند دیگر قسمت های وب سایت مشاور مدیریت رضایتمندی شما را فراهم آورد.

با احترام – مشاور مدیریت

مدیرانی که بلد نیستند تایپ کنند

شنیده بودم از وقتی نرم افزار اتوماسیون اداری را راه انداختن خودش سخت تاکید کرده همه نامه هاشون رو توی کارتابل الکترونیک پاسخ بدن تا کارها با سرعت بیشتری انجام بشه، نیازی به نیروی خدماتی برای جابجایی نامه ها بین قسمت های مختلف شرکت نباشه و هم اینکه در مصرف کاغذ و فضای بایگانی صرفه جویی بشه... تحسین کردم مدیر عاملی این چنین را.... 

دیروز تو پی نوشت (پاراف) نامه های الکترونیک مدیرعامل نگاه می کردم تا بدونم روی گزارش من چه نظری داده با کمال ناباوری دیدم به منشی اش نوشته: " یک نسخه پرینت گرفته شود"!... 

البته به نظر من ایشون و خیلی از دیگر مدیرانی که می شناسم بیشتر به خاطر ناآشنایی و مهارت ناکافی در تایپ ده انگشتی با صفحه کلید کامپیوتر ناچار شده و علی رغم تاکید زیاد! خودشان مصداق حکایت رطب خورده کی منع رطب کند! می شوند.

از این رو مناسب دیدم یک سند آموزشی را اینجا قرار بدم تا مدیرانی از این دست بتونن با یادگرفتن نحوه درست تایپ کردن ده انگشتی  و بدون نگرانی پا به وادی مکاتبات الکترونیک بگذارند و از مزایای این وادی بی نصیب نباشد.


 تا نظر شما چی باشه؟