مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛
مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛

اتحادیه اروپا حامی ایزو 26000

مدیریت محترم، استاندارد ایزو 26000 سازمان ایزو یکی از سه سندی است که اتحادیه اروپا بعنوان رهنمود برای بنگاه های اقتصادی اروپا و به منظور برآورده ساختن تعهد آنها به مسئولیت های اجتماعی توصیه کرده است.

اتحادیه قصد دارد میزان تعهد بنگاه های اقتصادی که بیش از 1000 کارمند دارند را به نحوه بکارگیری مسئولیت های اجتماعی شان مورد پایش قرار دهد و بدین منظور از خطوط راهنمای مطرح در ایزو 26000 استفاده خواهد کرد.

مطابق این استاندارد بین المللی آگاهی و اصالت عملکرد یک سازمان در حوزه مسئولیت های اجتماعی باید در برگیرنده موارد زیر باشد:

  • مزیت رقابتی
  • شهرت
  • توانایی اثرگذاری و نگهداری کارکنان، مشتریان یا مصرف کنندگان
  • حفظ و نگهداری دلگرمی، تعهد و بهره وری کارکنان 
  • نگاه به سرمایه گذاران، صاحبان، اهداکنندگان، حامیان و انجمن ها مالی
  • ارتباط بین شرکت ها، دولت ها، رسانه ها، تامین کنندگان، مشتریان و انجمن ها رسمی

این متن ترجمه بخشی از آخرین خبر منتشر شده سازمان ایزو است. برای مطالعه متن کامل آن به اینجا مراجعه نمایید.

تعیین اثربخشی آموزش ها

پرده اول: با کلی سلام و صلوات یک نفر مدرس هتلداری آوردن واسه آموزش پذیرایی، تشریفات، روابط عمومی و این جور چیزها برای تمام نیروهای خدماتی شرکت شون... به نظر من نحوه تدریس این بنده خدا بد هم نبود اگر چه خیلی ها بهش ایراد می گرفتن...! نکه این جور آموزش ها همه فهمه! همه هم به خودشون حق اظهار نظر می دن دیگه!

پرده دوم: امروز رفته بودم واسه یه جلسه یکی از همین نیروهای خدماتی که آموزش هم دیده بود واسم چای آورد بدون قند ....! البته من بدون قند هم چای می خورم ولی اون بخشی از خدمتش رو ناقص ارایه کرد. این هم از آزمون اثربخشی آموزش .... به همین راحتی!

پرده سوم: چای اثربخش و آبدارچی کارآمد .... ادامه

مقاله های مدیریت فرآیندهای سازمانی

مدیریت محترم، برای مشاهده و دانلود مقاله های اولین کنفرانس مدیریت فرآیندهای سازمانی اینجا را مشاهده نمایید.

تجربه ای جدید از اعتماد کردن بدون مستندات

امروز به دعوت یکی از مدیران کارفرما رفتم به جلسه کمیته فروش یک ساعت و نیم به حرفاشون گوش کردم تا تموم بشه... جلسه که تموم شد یکی از حاضرین بهم گفت شما قرار بوده چیزی بگی که اومدی توی جلسه! گفتم من دعوت شدم ولی مثل اینکه اشتباهی رخ داده و موضوع مرتبط با دعوت من در بحث های جلسه نیست... همه به هم نگاه کردن و یه سری چیزهایی سرهم شد! من که نفهمیدم چرا این طوری شد...؟ این هم نتیجه اعتماد...! 

بیخود نیست توی سیستم های مدیریت این همه به بحث ارتباطات داخلی و خارجی و از این جور حرف ها تاکید میشه... واسه اینه که وقتمون تلف نشه دیگه... حالا هی بگید ایزو به چه دردی می خوره؟! یک بار هم که شده به بند ارتباطات داخلی توجه بیشتری بکنید لطفا...!

ممیزی چطور ممکن است

پرسش های متفاوتی از مشاور مدیریت پرسیده می شود که گاهی اوقات منطق درستی در طرح آنها بکار نرفته است. به نمونه زیر توجه فرمایید:

با عرض ادب و احترام

بنده دوره ممیزی داخلی سیستم مدیریت کیفیت و همینطور سر ممیزی رو در این خصوص گذروندم ولی متاسفانه تجربه عملی ندارم. از من خواسته شده که شرکتی رو برای اخذ گواهینامه ایزو 9001 ممیزی کنم. با توجه به فرصت کمی که در اختیار دارم از شما خواهشمندم در خصوص انجام مراحل کاری این پروسه به بنده راهنمائی های لازم رو لطف بفرمائید. لطفا اگر برایتان مقدور است پاسختون رو به بنده به ایمیلم ارسال کنید. 

با احترام و تشکر 

من که به ایشان نگفتم پرسش شما نادرست است و پاسخی خلاصه بهشان دادم... امیدوارم بدردشان بخورد ولی نمی تونم متوجه بشم تو بحث سیستم های مدیریت داریم به کجا می ریم...؟!

بانک پرسش های هنگام استخدام

مدیریت محترم، هنگام استخدام کارکنان نکات زیر را مدنظر داشته باشید:

1- به دنبال افرادی باشید که به استراتژی اهمیت می دهند.

2- از داوطلب بخواهید برای یکی از مسایل شناسایی شده سازمان راه حلی درخور ارایه دهد.

3- مدرک دانشگاهی یا علت ترک تحصیل را از داوطلب درخواست نمایید.

4- به دنبال کسی بگردید که ترکیبی از ویژگی های خوب را دارا باشد.

5- افراد خلاق را استخدام کنید. کسانی که مسایل کوچک زیادی می دانند و در مورد مسایل بزرگ کم می دانند و مطالب متفاوتی را مطالعه می کنند.

6- به دنبال کسی باشید که زیاد زندگی کرده باشد. البته سن فرد را مد نظر قرار ندهید. کسانی که جاهای زیادی رفته اند، مطالعات زیادی داشته اند و مواردی از این دست ...

7- افراد کنجکاو، انعطاف پذیر، فروتن، شجاع، استراتژیک و پیگیر و دارای هارمونی را استخدام کنید.

8- هنگام استخدام ایده ها و مسایل غیرقابل پیش بینی و غیر معمول را مطرح کنید و عکس العمل ها و پاسخ ها را ارزیابی کنید. (از نمونه های مطرح در این صفحه استفاده نمایید).