مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛
مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛

قانون آرزوها

... در روش اول باید بدون اتلاف وقت به سراغ قربانی کردن عادت‌‌ها بریم! عادت‌‌های جسمی مثل خواب طولانی یا برنامه خواب نامنظم، عادات غذایی، عادت بی‌تحرکی و …. همینطور عادت‌‌های ذهنی مثل وابستگی‌های بیمارگونه ذهنی و عاطفی و … تمام این عادت‌ها درست مثل سوخت فسیلی هستند که نیاز به آتشزنه دارند تا انرژی عظیمی که در خود ذخیره کردند رو آزاد کنند. شناخت این عادات هم خیلی ساده‌است. اگر واقع‌بینانه به گوشه و کنار زندگی‌مون سرک بکشیم، تعداد زیادی از اونها رو سراغ خواهیم داشت... ادامه

شهر شهر فرنگه ایزو از همه رنگه

گواهینامه ایزو 9001 قبلا گرفته اند. اکنون دنبال آن هستند که این گواهینامه را با ایزو 14001 و OHSAS 18001 در هم آمیخته و گواهینامه IMS بگیرند...! خلاصه یک رقابتی افتاده توی این شرکت که بیا و ببین!

سایر واحدها هم دنبال دیگر استانداردهای ایزو هستند. نمونه عرض کنم:

آموزش ایزو 10015

فروش ایزو 10004

فناوری اطلاعات ایزو 20000 و 27000

انرژی ایزو 50001

کنترل پروژه ایزو 10006

...

ولی امان از یک ذره هارمونی ...! خدا آخر و عاقبت این گونه شرکت ها رو بخیر بگذرونه!

مشاور ایزو تا چه حد متعهد است؟

با سلام و عرض تشکر از وب سایت بسیار مفیدتان
1. آیا مشاور  تعهد و تضمین قطعی در مورد دریافت گواهی نامه به کارفرما دارد یا تنها وظیفه او استقرار سیستم و مستند سازی است؟
2. برای استقرار سیستم iso و ohsas به طور همزمان در یک مجموعه نسبتا ساده، تقریبا چقدر زمان نیاز است؟
برای مشاهده پاسخ به این پرسش ها به اینجا مراجعه نمایید.

آیا جلسات شما هم این گونه است؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشه که وقتی در جلسه ای شرکت می کنید و جلسه تموم می شه اعضای جلسه درباره مصوبات و دیگر حرف هایی که در جلسه زده شده، گپ و گفت های خودمانی و غیررسمی دارند تا به مرور محیط جلسه را ترک کنند.  به نظر من این یک جور بازخورد گرفتن سریع از نتایج جلسه و کاری بسیار پسندیده است. 

دیروز جلسه ای داشتیم درباره بیانیه خط مشی، چشم انداز، ماموریت، ارزش ها و اهداف کلان شرکت ...، به محضی که جلسه پایان یافت اعضای جلسه با همدیگه شروع به صحبت راجع به مشکلات جاری شرکت کردند و کلا بی خیال خط مشی و اهداف شدند... 

اون وقت می گن چرا پیشرفت نمی کنیم. وقتی تنها دغدغه سازمان، رفع مشکلات جاری باشه به نظر می رسه انتظار پیشرفت امری بیهوده است.

آسیب های فرآیند اعتباربخشی بیمارستان ها

ارزیابی و اعتباربخشی به بیمارستان ها با استفاده از استانداردهایی که وزارت بهداشت اخیرا رعایت آنها را الزامی کرده است امری پسندیده و گامی مناسب برای بهبود خدمات درمانی در کشور است. روی جلد استانداردهای اعتباربخشی آمده است: 

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

معاونت درمان

دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان

اداره ارزشیابی مراکز درمانی

...

حالا چطوری قراره این استاندارد پرحجم در بیمارستان ها پیاده سازی بشه ....! الله اعلم!


برون سپاری ممیزی داخلی

با سلام و عرض ارادت 

در ارتباط با ممیزی های داخلی چند سوال پیش می آید. ممنون می شوم راهنمایی کنید:

1- ممیزی های داخلی که توسط همکاران در سازمان انجام می شود به نظر بنده با توجه به همکار بودن ممیزان - ممیز شونده ها خیلی جدی نمی گیرند و خیلی خوب در نمی آید اگر از شرکت بیرونی یا یک نفر حقیقی مستقل استفاده شود حدود هزینه و نوع قرارداد چگونه است. (سازمانی با حدود 450 نفر پرسنل - تولیدی - مشمول  تمامی الزامات استاندارد ایزو 9001 و 18001)

2- آیا در ممیزی داخلی حتما باید مدیریت ارشد و خود ممیزی داخلی هم ممیزی شوند؟

پاسخ به این پرسش را در اینجا مطالعه نمایید.

درد بی درمون ایزو توی ایران

مستندات سیستم مدیریت یکپارچه IMS را فرستادیم واسه ممیزی مستندات پیش گواهی دهنده و خودمون می دونیم که مشکلاتی داره! چون عجله ای شد گفتیم با همین مشکلات بفرستیم تا آنها نیز نظرشان را بدهند بعد سر فرصت و یکجا نسبت به اصلاحات مستندات از جمله نظامنامه اقدام کنیم.

گواهی دهنده محترم نامه زده که مستندات شما مورد تایید است و به زودی ممیزی در محل انجام خواهد شد...!

باز بگید چرا ایزو توی این مملکت دردی از کسی دوا نکرده...! واقعا چه انتظاری دارید و اصلا دوا نشدن دردهای مدیریتی مون رو چرا از ایزو می دونیم و به عملکرد خودمون انتقادی نداریم؟