مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛
مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛

فهرست آموزش های سیستمی اعتباربخشی بیمارستان ها

ریاست محترم بیمارستان 

در صورتی که تصمیم به پیاده سازی استانداردهای اعتباربخشی در بیمارستان خود دارید توصیه می گردد از سوپروایزر آموزشی بیمارستان بخواهید حداقل برای نیازهای آموزشی سیستمی زیر برنامه ریزی لازم را داشته باشد:

1- مدیریت استراژیک (برای کارگروه های حاکمیتی و اجرایی)

2- مستندسازی (برای تمام مسئولین بخش ها)

3- ممیزی داخلی (برای ممیزین منتخب بیمارستان و سوپروایزها)

4- HACCP (برای واحد تغذیه)

5- شناسایی و ارزیابی ریسک (برای تمام مسئولین بخش ها)

6- شیوه های سنجش رضایت گیرندگان خدمت و رسیدگی به شکایات احتمالی (برای بخش های مرتبط از جمله پذیرش و ترخیص)

7- کالیبراسیون تجهیزات اندازه گیری (برای واحد مهندسی پزشکی، تاسیسات و ساختمان و دیگر واحدهای مرتبط)

8- مدیریت آزمایشگاه های اکرودیته (برای مسئول فنی آزمایشگاه)

9- تعیین نیاز و برنامه ریزی آموزشی (برای سوپروایزر آموزشی)

10- شناسایی و مدیریت فرآیندهای سازمانی (برای مسئول دفتر بهبود کیفیت)

11- ICDL (برای تمام مسئولین بخش ها)

12- بودچه ریزی عملیاتی (برای رییس حسابداری)

13- حسابرسی داخلی (برای حسابداری)

14- بکارگیری فنون آماری (برای تمام مسئولین بخش ها)

15- نظام های انگیزشی (برای مدیر بیمارستان و رییس امور اداری)

16- ارزیابی عملکرد (برای تمام مسئولین بخش ها)

17- ایمنی شغلی (برای مسئول بهداشت حرفه ای)

18- بهداشت محیط (برای مسئول بهداشت محیط)

19- مدیریت زیست محیطی (برای مسئول بهداشت محیط)

20- HSE (برای مسئولین بهداشت حرفه ای و بهداشت محیط)

21- focus pdca (برای تمام مسئولین بخش ها)

22- امنیت اطلاعات الکترونیکی (برای سوپروایزر فناوری اطلاعات)

23- توانمندی سازی کارکنان (برای تمام مسئولین بخش ها)

24- نظام پیشنهادها و مدیریت مشارکتی (برای مدیر و مترون بیمارستان)

25- ساختار سازمانی (برای امور اداری)

27- سیستم های نگهداری پیشگیرانه زیرساخت ها (برای مسئولین مرتبط)

28- مبانی اعتبار بخشی (برای مسئول پروژه)

29- روش های حل مساله (برای تمام مسئولین بخش ها)

30- شیوه های بهبود مستمر (برای تمام مسئولین بخش ها)

از مزرعه تا چنگال

از مزرعه تا چنگال - دستورالعمل سازمان ایزو برای موفقیت زنجیره تامین مواد غذایی

راه حل های سازمان ایزو برای حصول اطمینان از کیفیت و سلامت در صنایع غذایی موضوع نشریه جدید _ایزو و غذا_ است. این راه حل ها نگاهی مختصر و مفید در نحوه بکارگیری استانداردهای بین المللی را مطرح می سازند و چگونگی کمک کردن آنها را بیان می دارد.

این مطلب ترجمه کوتاهی از خبر تازه سازمان ایزو است. متن کامل خبر را در اینجا مطالعه نمایید.

ابزاری برای آراستگی دسکتاپ رایانه شما

شایدبسیاری فکر کنند نظام آراستگی تنها برای کارخانه ها و محیط کار آنها کاربرد دارد ولی این گونه نیست. نرم افزار فنس که در این قسمت مشاور مدیریت آن را معرفی می نماید میتواند ابزار مناسبی برای آراستگی دسکتاپ کامپیوتر مدیرانی باشد که وقتی نگاهی به دسکتاپآنها می اندازی سرگیجه می گیری...!

اهداف کیفیت، فرایندها، نشانه گذاری مستندات

سلام سایت بسیار عالی و پر محتوایی دارید انشاءالله در مسیر پیشرفتتان موفق باشید.

 چند سوال در مورد پیاده سازی ایزو از خدمتتان داشتم:

 1- تدوین اهداف کلان و خرد سازمان با اهداف کیفیت دو چیز جداگانه هستند (یا باید باشند؟) یا خیر؟

 2- تهیه شناسنامه فرایندها با نوشتن روش اجرایی برای فرایند چه فرقی دارد؟ یعنی می توان به جای نوشتن روش اجرایی برای فرایندها (عملیاتی یا مدیریتی) شناسنامه فرایند برای انها تهیه کرد؟ به طور مثال شناسنامه فرایند مدیریت یا فرایند نقشه برداری یا عقد قرارداد چه فرقی با نوشتن روش اجرایی برای آنها دارد؟ کدامیک توصیه می شود؟

 3- کدگذاری فرم ها و مستندات ایزو الزامیست یا اینکه شماره گذاری و ارجاع به شماره آنها کافی می باشد؟

 با تشکر فراوان از وقتی که صرف پاسخگویی می فرمایید.

لطفا پاسخ این پرسش را در اینجا مطالعه نمایید.

بطالت اجتماعی

ماکس رینگل مان، روانشناس آلمانی، برای نشان دادن بطالت اجتماعی در گروه ، آزمایش جالبی طراحی می‌کند. رینگل مان این آزمایش را در اواخر دهه ۱۹۲۰ طراحی و اجرا کرد. رینگل‌مان هوشمندانه آزمایش طناب‌کشی را برای نشان دادن این موضوع به کار برد.

نخست از افراد خواست که به تنهایی در مسابقه طناب‌کشی شرکت کنند. سپس در خواست کرد تا سه نفر در قالب یک تیم در مسابقه طناب‌کشی شرکت کنند. جالب است بدانید رینگل‌مان انتظار داشت وقتی ۳ نفر در مسابقه شرکت می‌کنند، عملاً سه برابر یک نفر، قدرت و انرژی خود را به کار ‌بندند. درست بر خلاف انتظار، نتایج نشان داد که در حالت تک نفره، یک نفر به تنهایی ۶۳ کیلوگرم نیرو در مسابقه طناب‌کشی وارد می‌کند. اما در گروه سه نفره ، این مقدار به ازای هر سه نفر به ۵۳ کیلوگرم کاهش یافت. رینگل‌مان یک گروه هشت نفره را به مسابقه طناب‌کشی وارد کرد. تصور می‌کنید به ازاری هر نفر، چند کیلوگرم نیرو وارد شد؟

نتایج نشان داد که در گروه هشت نفره، هر فرد ۳۱ کیلوگرم نیرو وارد کرد. مطلب کامل این نوشته را اینجا دنبال کنید.