مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛
مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛

گواهی دهنده سخت گیرم آرزوست...!

چند روز پیش یکی از همراهان مشاور مدیریت پرسشی را مطرح کرد که پاسخ به آن بحث زیر را به دنبال داشت. اگر شما هم در این رابطه نقطه دارید خوشحال می‏شوم مطرح فرمایید.

ایشان: سلام، می خواستم بدونم معتبرترین شرکت های گواهی دهنده ایزو در ایران به ترتیب چه شرکت هایی هستند؟

مشاور مدیریت: علیک سلام، برای پاسخ به این پرسش بایست ابتدا معیارهای معتبر بودن را مشخص فرمایید. تا جایی که من اطلاع دارم شرکت های گواهی دهنده در ایران هیچ گونه رتبه بندی برای میزان اعتبار ندارند.

ایشان: معیار اعتباری که مد نظر منه همون ممیزی سختگیرانه است که گرفتن گواهینامه از بعضی از شرکت ها خیلی سخته و بعضی از شرکت ها به راحتی و حتی با پول گواهی می دن!

مشاور مدیریت: با این نظر شما که برخی گواهی دهنده ها تنها با گرفتن پول گواهینامه می دهند موافقم ولی سختگیرانه بودن ممیزی (با فرض وجود آن در ایران) نمی تواند معیار مناسبی برای معتبر بودن یک گواهی دهنده باشد. به نظر من مدیران سازمان های ایرانی باید نیاز به سیستمی بودن را درک کرده و خودشان راهکارهای مناسب برای نهادینه شدن آن را در سازمانشان بیابند. ممیزی که در طول یک سال یک یا دو روز می خواهد به سازمان سربزند حتی اگر به قول شما سخت گیری زیادی هم داشته باشد نمی تواند نفع چندانی به سازمان برساند.

ایشان: مشکل اینجاست که اکثرأ سرمایه دارها مدیرعامل سازمان های خصوصی شده اند و مدیران دولتی هم که به سلامتی بی تخصصانی ..... هستند که خداوند اجرشان بدهد و من دست همشون رو می بوسم اما اینکه آدمی خوب باشند دلیل نمیشه تو فلان سمتی بشینه! بگذریم.

خلاصه اینکه نه تنها این آدمها نیاز به سیستمی بودن را درک نمی کنند بلکه آنهایی که درس خوانده اند و برای خودشان متخصص هستند را هم درک نمی کنند و اکثر آدم ها به نتیجه کوتاه مدت فکر می کنند و چیزهای که در بلند مدت و کم کم باشد را دوست ندارند اینا همش مشکلات....! حالا رسالت ما اینه که کوتاه نیاییم و کم نیاریم و تا می تونیم مبارزه کنیم.

مشاور مدیریت: کاملا حق با شماست ولی پرسش من اینه که چرا برای این مبارزه راه حل "یافتن گواهی دهنده سخت گیر" را در نظر گرفته اید؟ آیا راه حل های دیگری وجود نداره؟

ایشان: این یه راه هست تا مدیران را مجبور به همکاری کنم و وقتی درگیر کار شدن و اثر داروی شفابخش ایزو رو دیدن ادامه کار راحت تر میشه. البته راه های زیادی هست که اون ها انجام میشه.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد