X
تبلیغات
رایتل
مشاور مدیریت
مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛
مهر 1394
ش ی د س چ پ ج
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
بایگانی
موضوع بندی

 

سه‌شنبه 3 مرداد 1391
نکته های اخلاقی ممیزی

گاهی اوقات در ممیزی های صدور گواهینامه یا ممیزی های مراقتبی استانداردهای سیستم های مدیریت مانند ایزو 9001 و ایزو 14001، دیده ام که ممیز به اصول اخلاقی و نکات حرفه ای ممیزی هیچ گونه توجهی ندارد و ممیزی را به گونه ای پیش می برد که در پایان برای ممیزی و ممیزی شونده و دیگر دست اندرکاران مانند مدیر ارشد سازمان و احیانا مشاور هیچ گونه رمق و انگیزه ای برای تداوم کار و رسیدگی به عدم انطباق های احتمالی باقی نمی ماند.

اگرچه استاندارد پشتیبانی کننده و راهنمای منتشر شده توسط سازمان ایزو به این نکات مهم و حرفه ای توجه داده است لیکن به خاطر اینکه ممیزی در کشور ما از حالت حرفه ای و مناسب خودش خارج شده و در اکثر اوقات ابزاری شده برای پول درآوردن به این گونه مسایل توجهی نمی شود. برای اثبات این ادعا توجه شما را به نکاتی که در استاندارد ایزو 19011 که راهنمایی برای ممیزی است جلب می نمایم. لطفا پس از خواندن این نکات خودتان قضاوت نمایید که ممیزین تا چه حد به این نکات توجه می نمایند و اگر تجاربی در این خصوص داشتید برای اطلاع دیگران از ثبت آنها در اینجا دریغ نفرمایید.

توصیه های ایزو 19011 را در اینجا مطالعه نمایید.


برای عضویت در خبرنامه این وبلاگ نام کاربری خود در سیستم بلاگ اسکای را وارد کنید
نام کاربری
تعداد بازدیدکنندگان : 1104156


Powered by BlogSky.com

عناوین آخرین یادداشت ها
 

| تماس با من  |







Powered by WebGozar


 

مشاهده نسخه معرفی کتاب زنده پیاده سازی ایزو 9001