مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛
مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛

آسیب های نوین ایزو 9001 در ایران

مکان عجیبی نیست دنیای ممیزی برای صدور گواهینامه بر مبنای استاندارد ایزو 9001 در ایران! که همانند دیگر پدیده های وارداتی از همان بدو ورود به فرهنگ این مرز و بوم نچسبیده و تا آخر هم مانند فرزند ناتنی باهاش رفتار خواهد شد.... حتما می‏دونید که تحریم ها دامن ایزو را هم گرفته و تعداد شرکت های گواهی دهنده در ایران بسیار کمتر از گذشته شده و فضای رقابت را برای کسانی که باقی مانده است آنچنان گشوده که برخی از شرکت های گواهی دهنده و تعداد انگشت شماری از ممیزی این شرکت ها دست به کارهای عجیب و غریبی می زنند...!

ممیز محترم که تقریبا هیچ تخصصی در فرایندهای اصلی سازمان ممیزی شونده ندارد در یک اقدام ناجوانمردانه هنگام ممیزی الزامات عمومی استاندارد ایزو 9001 و دیگر استانداردهای این خانواده محترم! چنان عدم انطباق هایی از مقوله آموزش و عمدتا آموزش های مورد نظرش، مانند آشنایی با الزامات ایزو، مستندسازی و ممیزی داخلی می گیرد که صدور گواهینامه را با دل نگرانی های نماینده مدیریت و دیگر مدیران سازمان روبرو می سازد...!

اما ایشان در کمال خونسردی و بدون توجه به اینکه این بازی، یک بازی جوانمردانه fair play نیست آنچنان به تاخت و تاز ادامه می دهد که چاره ای جز گذراندن یک دوره آموزشی با خود ایشان برای رفع این مغایرت باقی نمی ماند.... و اما بخوانید مکالمات پایانی این بازی ناجوانمردانه را ...:

-          نیازی نیست به شرکت گواهی دهنده اعلام کنید! می توانید با خودم قرارداد آموزشی ببندید. در خدمتم...!

-          حتما باید یک دوره کامل مثلا سه روزه برگزار نمایید و کمتر از آن فایده ای ندارد...!

-          هزینه این دوره اگر با شرکت باشد ... ریال و حال که با من هستید بسیار کمتر از آن برای شما خواهد شد...!

-          لطفا اول پول را واریز کنید و سپس از من بخواهید که برای تدریس و رفع عدم انطباق خدمت برسم...!

افسوس که در این کشور مدیریت زده! هیچ داوری برای زدن سوت اخطار پیدا نمی شود.

یادآوری: دیگر مطالب مرتبط با آسیب شناسی ایزو 9001 در ایران را اینجا مطالعه نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد