مشاور مدیریت
مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛
مهر 1394
ش ی د س چ پ ج
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
بایگانی
موضوع بندی

 

پنج‌شنبه 16 آذر 1391
سازمان ایزو

سازمان ایزو در سال ۱۹۴۷ تاسیس گردید و تا کنون بیش از ۶۵ سال از زمان تاسیس آن می گذرد. اعضای این سازمان و اولین ساختمان آن را در تصویر مشاهده می فرمایید. ادامه...




چهارشنبه 15 آذر 1391
از اسلایدها فاصله بگیرید

سعی کنید تا جایی که ممکن است خودتان به اسلاید های ارائه نگاه نکنید و در عوض همواره به چشم مخاطب خود نگاه کنید. به جای اینکه صورت خود را به سمت اسلاید ها بگردانید، بگذارید مخاطبین کاملاً صورت شما را ببینند.

این متن کوتاه اما تاثیرگذار را در اینجا خواندم.


سه‌شنبه 14 آذر 1391
گواهی دهنده معتبرم آرزوست

آنچه را که در مورد وضعیت و تغییرات اخیر شرکت های گواهی دهنده باید بدانید در این قسمت از وب سایت مشاور مدیریت ملاحظه فرمایید.


دوشنبه 13 آذر 1391
حذف نام گواهی دهندگان ایزو از وب سایت مشاور مدیریت

تا چندی پیش مشاور مدیریت در این صفحه نام چند شرکت گواهی دهنده که در ایران فعالیت می‌نمایند را ذکر کرده بود تا مراجعه کنندگان به این صفحه با این گواهی دهندگان آشنا شوند لیکن به دلایلی که در ادامه فهرست شده است نام این گواهی دهندگان از این صفحه حذف گردید. گواهی دهندگانی که نام آنها قبلا در اینجا منتشر شده بود عبارت بودند از:

QEC CERTIFICATION

SGS in Iran

IMQ-IRAN

DNV

SwissTS

TÜV NORD Iran

و اکنون به دلایلی که مطرح خواهد شد مشخصات و نشانی این گواهی دهندگان از وب سایت مشاور مدیریت حذف شده است. مهمترین این دلایل عبارت است از:

  • غیر شفاف بودن فرایند ممیزی صدور گواهینامه در ایران به گونه ای که هر کدام از شرکت های صدور گواهینامه روش خاص خودشان را دنبال می نمایند و همه نیز می گویند که روش ما درست است. جالب اینکه روی وب سایت هیچ کدام از این شرکت ها سندی معتبر که نشان دهنده فرایند ممیزی و صدور گواهینامه باشد مشاهده نمی شود.
  • حرفه ای نبودن برخی از ممیزین این شرکت ها، بارها و بارها شاهد این بوده ام که سرممیز یک شرکت به هیچ عنوان با فرایندهای اصلی سازمان کارفرما (مثلا شرکت های مهندسی مشاور) آشنا نبوده ولی برای ممیزی آنها معرفی شده اند. دیگر اینکه بسیاری از این ممیزین محترم به طور شخصی به امر مشاوره نیز مبادرت دارند که این نیز یک رویه خلاف بوده و حرفه ای بودن آنها را زیر سٔوال می برد.
  • علی رغم اینکه همه شرکت های گواهی دهنده به ایجاد ارزش افزوده برای سازمان کارفرما اشاره می کنند ولی اکثر قریب به اتفاق ممیزی ها فقط به دنبال دریافت حق الزحمه ممیزی بوده و ایجاد ارزش افزوده را تنها صدور چند عدم انطباق برای توجیه جضور چند روزه خود در سازمان می پندارند.
  • سیستمی و سازمانی عمل نکردن برخی از ممیزین شرکت های گواهی دهنده به گونه ای که در فرصتی مناسب و با طی مسیری خاص! یک یا چند جلسه آموزش و ارایه خدمات مشاوره (با هزینه میلیونی) را برای سازمان کارفرما می تراشند و با تاکید فراوان هم یادآوری می کنند که این هزینه شخصی است و ربطی به شرکت گواهی دهنده ندارد و تنها از این طریق است که امکان بسته شدن عدم انطباق ها و صدور گواهینامه میسر می شود.
  • بیان تصریحی برخی از مدیران بازاریابی و ثبت قرارداد شرکت های گواهی دهنده به شخص مشاور مدیریت از باب اینکه اگر کاری کنید که قرارداد ثبت گواهینامه سازمان کارفرما با ما بسته شود درصدی را به شما خواهیم داد.
  • مشمول تحریم شدن فعالیت برخی از گواهی دهنده در ایران و غیر مجاز شدن فعالیت نمایندگی ها آنان
  • دریافت نامه عدم صلاحیت نمایندگی ایران برخی گواهی دهنده از سوی شرکت اصلی، بدون اینکه قبل از آن از سوی نماینده ایرانی این شرکت ها چنین موردی مطرح شده باشد. جالب این است که این نمایندگان همیشه خودشان را برترین معرفی می کردند.
  • ادامه دارد ...


یکشنبه 12 آذر 1391
آیین نامه یا دستورالعمل

 سلام جناب آقای صادق فر

ضمن تشکر از متن آموزنده و جالبی که در زمینه روش های اجرایی و دستورالعمل ها نوشتید. برای بنده این سوال پیش آمده که جایگاه آیین نامه ها در نظام مستندات کجاست؟ استنباط شخصی بنده این است که آیین نامه ها بیان مقررات داخلی سازمان است بر خلاف دستورالعمل که جزئیات یک فعالیت یا کار خاص را با ذکر توالی آن ها نشان می دهد.

بنده الان در شرکت خودمان با این مشکل مواجهم که یک متن از طرف یکی از واحدهای سازمان برای تدوین در قالب دستورالعمل یا آیین نامه ارائه می شود و من درست نمی توانم تشخیص دهم که این متن خاص بهتر است در قالب آیین نامه تدوین شود یا دستورالعمل، مثلا متن فوق مطالبی در مورد ماموریت هایی که پرسنل به استان ها می روند ارائه می کند و بیان می کند که مبلغ پرداختی به مامور برای مثلا اقامت طبق این فرمول محاسبه می شود و مبلغ غذا به فلان روش محاسبه می شود و تعریف ماموریت فلان است و غیره

در واقع در نگاه اول به نظر می رسد که صرفا دارد مقررات پراکنده ای راجع به ماموریت ها بیان می کند ضمن اینکه توالی فعالیت ها را نیز بیان نمی کند و از این نظر شاید قالب آیین نامه مناسب تر باشد ولی از طرف دیگر جدا از بحث بیان مقررات به نظر می رسد متن فوق در حال راهنمایی متولیان امر در خصوص محاسبه مبالغ ماموریت بوده و از این نظر با یکی از اهداف اصلی تدوین دستورالعمل ها که همان راهنمایی متولیان امر و ایجاد رویه واحد در اجرای فعالیت ها است نزدیک می باشد. واژه انگلیسی معادل دستورالعمل (work instruction) نیز به نوعی همین مفهوم را می رساند.

ضمنا به اطلاع می رساند که در شرکت ما در حال حاضر سیسنم ایزو  مستقر نیست و لذا مطلب فوق را  فارغ از الزامات و تعاریف ایزو ببینید.

قبلا از بذل توجه و راهنمایی جنابعالی کمال تشکر را دارم. همچنین از تصدیع وقتتان هم پوزش می طلبم. 

مشاور مدیریت به این پرسش در اینجا پاسخ داده است.


شنبه 11 آذر 1391
ایزو 10018 به پیاده سازی ایزو 9001 کمک می کند

استاندارد ایزو 10018 ویرایش 2012 با عنوان "خطوط راهنما برای مشارکت و صلاحیت کارکنان" از استانداردهای جدید منتشر شده از سوی سازمان ایزو است که برای هر سازمانی فارغ از اندازه، نوع و فعالیت های آن کاربرد دارد. این استاندارد چارچوبی را برای عملکرد بهتر کارکنان در یک سیستم مدیریت کیفیت بر مبنای استاندارد ایزو 9001 ویرایش 2008 فراهم می سازد. این استاندارد به عنوان ابزاری برای رهبران، مدیران، ناظرین، نمایندگان مدیریت و مدیران منابع انسانی طراحی شده است و همچنین می تواند در دیگر استانداردهای سیستم های مدیریتی مورد استفاده قرار گیرد.

دو تعریف کلیدی بکارگرفته شده در استاندارد ایزو 10018 عبارت است از: ادامه ...


چهارشنبه 8 آذر 1391
چهار روش برای ارتباط بهتر و تاثیرگذاری بیشتر بر دیگران

مرکز آموزشی دیل کارنگی (Dale Carnegie Training) مکانی است که از ۱۰۰ سال پیش، به تعلیم رهبران و مدیران اجرایی مشاغل می پردازد و از شاگردان این مرکز می توان به بزرگانی چون Warren Buffett و Lee Iacocca اشاره کرد. اما این شرکت به مناسبت صدمین سال تاسیس، نسخه جدیدی از کتاب دیل کارنگی را با نام How to Win Friends & Influence People in the Digital Age یا «آیین دوست یابی در عصر دیجیتال» منتشر کرده که تمرکز آن بر رهبری و مدیریت در زمان حال است. 

اکنون به چهار نکته اصلی این کتاب، برای جلب اعتماد دوستان و اطرافیان در دنیای دیجیتال جدید می پردازیم. چیزهایی که باید در ارتباطات دیجیتال تان در نظر داشته باشید:

  • پرهیز از مجادله
  • خطاهای تان را به سرعت بپذیرید
  • به دیگران بها دهید
  • با شخصیت و جذاب باشید

مطلب کامل تر را در اینجا مطالعه نمایید.



<< 1 2 3 4 >>
برای عضویت در خبرنامه این وبلاگ نام کاربری خود در سیستم بلاگ اسکای را وارد کنید
نام کاربری
تعداد بازدیدکنندگان : 1107820


Powered by BlogSky.com

عناوین آخرین یادداشت ها
 

| تماس با من  |







Powered by WebGozar


 

مشاهده نسخه معرفی کتاب زنده پیاده سازی ایزو 9001