مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛
مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛

نتایج ارزیابی سازمان ایزو

چندی پیش سازمان ISO به منظور بهینه کاوی (benchmarking) مدیریت کیفیت و جمع آوری بازخوردهای کاربران موجود و بالقوه استاندارد ایزو 9001 ویرایش 2008 در سراسر جهان یک نظرسنجی ترتیب داد. در خبر این نظرسنجی اعلام شده بود، با جمع بندی نظرات ارایه شده گام های لازم برای بهبود این استاندارد برداشته خواهد شد و پیرو آن تغییرات مورد نیاز در این استاندارد اعمال خواهد گردید. 

نتایج این نظر سنجی از طریق سازمان ایزو منتشر شده است و اکنون و البته با کمی تاخیر مشاور مدیریت برخی از نتایج این نظرسنجی را به فارسی ترجمه کرده است. امید است مفید واقع شود.

خدمت کنید تا دلشوره نداشته باشید

به طور فزاینده مسایل و مشکلاتی را می بینیم که در اثر هم سنگ پنداشتن زمان و پول بروز می کند. اگر چه در بسیاری از آموزش های مدیریت زمان گفته می شود وقتی به مدیریت آن می اندیشید باید به زمان ارزش پولی بدهیم. همچنین هستند کسانی که دستمزد آنها ساعتی پرداخت می شود.

از سوی دیگر مطالعات نشان داده است کسانی که در معرض حرف های مرتبط با پول هستند وقت بیشتری را صرف کارکردن می کنند و خوشحالی آنها کمتر از کسانی است که در معرض واژگان مرتبط با زمان قرار می گیرند. افرادی که به فکر کردن درباره زمان ترغیب می شوند نوعا با دوستان و خانواده معاشرت بیشتری می کنند و در نتیجه شادمانی بیشتری به دست می آورند. بنابراین فکر کردن به وقت و مهمتر از آن بخشیدن وقت سبب می شود احساس کنیم بیش از پیش موثر بوده ایم.

این چند خط برداشتی آزاد از مقاله ای است که در شماره ۱۲۶ ماهنامه گزیده مدیریت با عنوان ؛اگر اندکی از وقت خود را صرف خدمت به دیگران کنید، کمتر دلشوره کمبود وقت خواهید داشت؛ به چاپ رسیده است.