مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛
مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛

سرنوشت نامعلوم «سازمان نظام مشاوره مدیریت» پس از 10ماه!؟

در سیاست های برنامه پنجم توسعه، تاسیس سازمان بهره وری در ماده 79 قانون برنامه و نیز شکل  گیری سازمان نظام مدیریت مشاوره بر اساس قانون بهبود فضای کسب و کار لحاظ شده است. صنعت مشاوره مدیریت به عنوان یک نهاد پشتیبان در زمینه های مختلف: مدیریت تولید، فناوری، منابع انسانی، بازاریابی، ساختار، فرآیندها و... می تواند پشتیبان جدی یک بنگاه تولیدی باشد. 
امروزه مدیران توانمند و کارآفرین هم نمی توانند ادعا نمایند که با عنایت به گستردگی و تنوع مهارت ها و دانش ها در حوزه مدیریت از پس همه ابعاد تولید بر خواهند آمد، لذا نیاز به تقویت هر چه بیشتر این صنعت در کشور احساس می شود. 
درآمد صنعت مشاوره مدیریت در دنیا در سال 2011، بر اساس سالنامه صنعت مشاوره پلانکت 366 میلیارد دلار تخمین زده شده است که سهم آمریکا، آلمان و انگلستان در این بخش حدود 60درصد این بازار است. در ایران نیز در سال های گذشته تلاش های قابل توجهی برای شکل دهی به این صنعت و تقویت آن در کشور شده است. 
تاسیس شرکت نوسازی صنایع ایران، تقویت سازمان مدیریت صنعتی، تامین مالی بخشی از طرح های مشاوره توسط دولت، تاسیس شهرک های فناوری و مراکز خدمات کسب و کار و... از این دست تلاش هاست. با این همه این صنعت از مشکلات قابل توجه در کشور رنج می برد و لازم است تا با برخی اقدامات میان مدت و بلندمدت اصلاح روندهای موجود را در پیش گرفت. مشکلات این بخش را می توان در سه سطح کلی تقسیم نمود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد