ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
بارها به دوستانی که در زمینه مدیریت استراتژیک کار می کنند گفته ام از مدیران سازمان نخواهید تا در جلسات خسته کننده تدوین ماموریت و چشم انداز سازمانی به گونه های مرسوم شرکت کنند چرا که حاصل آن بیش از نوشته هایی سرد و بی روح روی تکه هایی از کاغذ نیست که فقط سبب ضایع شدن درختان این مرز و بوم می شود... برای رسیدن به چشم انداز سازمانی و راهبردهای ناشی از آن کافیست پس از کمی توضیحات، مدیر (یا گروه مدیریت) سازمان را با یک یا چند نفر طراح، فیلمساز، گرافیست، نقاش ویا انیمیشن ساز تنها بذارید تا بر اساس قدرت رویا پردازی خودشان چشم انداز سازمان را به بهترین شیوه طراحی کنند. برای شروع به نمونه ای که شرکت هوندا اخیرا منتشر کرده است نگاهی بیندازید:
دزد در ورودی بانک خطاب به حاضرین:
“حرکت نکنید، پول مال دولت است و زندگی به شما تعلق دارد”
آنگاه همه در بانک به آرامی روی زمین دراز کشیدند.
کامپیوتر تون بالا نمیاد یا هنگ کرده ..................................... فحش می دید یا حتی می زنیدش!
رییس تون حرف اضافه زده یا دستور بیجا داده ........................ بهش هیچ نمی گید ولی توی دل تون فحشش می دید!
ماشین تون بی موقع خراب شده ........................................ به شانس تون نفرین می فرستید!
صبح خواب موندید و به موقع به قرارتون نرسیدید .................... سر همسر و بچه هاتون داد و بیداد می کنید!
و این رو هم حتما می دونید که بسیاری از کشف ها یا اختراعات با فرمول مساله، واکنش و راه حل بدست آمده اند.
مدیریت عاشقانه به روز شد.