تجارت ساعت |
یکی از روشهایی که میتوان به سودآور بودن تجارتی پی برد، هزینههای زیاد تبلیغاتی و تمایل به ورود به عرصه آن کسب و کار است. چیزی که مدتهاست ذهنم رو به خود مشغول کرده، واردات ساعت در ایران است. زمانی تصورم این بود که با وجود موبایل و سایر وسایل الکترونیکی که میشود توسط آنها زمان را فهمید، ساعت مچی کم کم عرصه تولید و تجارت را ترک خواهد کرد. ولی با اتفاقاتی که این روزها شاهدش هستم. کاملاً برایم روشن شده است که ساعت به عنوان یک کالای لوکس، قصد خروج از میدان را ندارد و حتی در کشوری مثل ایران واردکنندهها به رقابتهای تبلیغاتی و گران قیمت دست زدهاند. به عقیده من ساعت در وضعیت بلوغ به سر میبرد و توجه به آن به عنوان یک کالای لوکس امری بدیهی میباشد. اگر به دقت نگاه کنید بسیاری از تبلیغات گران قیمت اتوبانهای پررفت و آمد تهران را ساعتهای مختلف با مارکهای خارجی به خود اختصاص دادهاند. و جالبتر اینکه برای خریدار ایرانی مارک ساعت به مراتب مهمتر از خود ساعت، کارایی آن و اصلاً لزوم آن میباشد. اگر ساعتها را به دو دسته کلی حرفهای و لوکس تقسیم کنیم، آنچه که در دستهبندی لوکس قرار میگیرد بیشتر در ایران مورد استقبال قرار گرفته است. به نقل از: خط تولید، جستاری در مدیریت تولید و عملیات |