نمونه های کاربردی ابزار مدیریت زمان

مدیریت محترم، همان گونه که مستحضر هستید مدیریت زمان فعالیت یا فرایندی است که کنترل هوشمندانه ای را بر روی مقدار زمانی که برای انجام فعالیت های مشخص در اختیار داریم اعمال می نماید. این ابزار بسیار مهم مدیریتی به ویژه برای افزایش راندمان و بهره وری کاربرد دارد. مدیریت زمان با استفاده از مهارت ها، ابزار و فنون مورد نظر خود برای اداره کردن زمان اختصاص یافته برای انجام کارهای مشخص، پروژه ها و اهداف به مدیران کمک می کند.

مدیریت زمان مجموعه وسیعی از فعالیت های مرتبط به هم را گرد خود درآورده است. طرحریزی، تخصیص، تنظیم اهداف، تفویض اختیار، تجزیه و تحلیل زمان سپری شده، پایش، سازماندهی، برنامه ریزی و الویت بندی از جمله فعالیت های حوزه مدیریت زمان است. مدیریت زمان در حوزه کسب و کار بسیار کاربرد دارد لیکن از این ابزار برای زمانبندی و مدیریت زمان فعالیت های شخصی نیز به همان خوبی می توان استفاده کرد. برای اطلاع بیشتر از نمونه های کاربردی این ابزار مهم مدیریتی به اینجا مراجعه نمایید.