بهبود مستمر با یک نگاه، مدیریت با چند گام |
بسیاری از اوقات در حوزه مدیریت و توصیه هایی که برای بهبود کسب و کارهای سازمان می شود و حتی در دیگر زمینه های کاری و زندگی با مطالب و مقاله هایی روبرو می شویم که بهبود، رشد، توسعه، پیشرفت و حتی خوشبختی را از طریق توجه به چند کار خاص (مانند مقاله ۱۱ چیزی که کارکنان را خوشحال می کند) بیان می کنند. همیشه هنگام خواندن این گونه مطالب پرسش هایی برایم پیش آمده است. از جمله اینکه:
به نظر من اگر چه دسته بندی مطالب همیشه کاری خوب محسوب می شود و به فهم مطلب کمک می کند ولی این دسته بندیها نباید تا زمانی که به قاعده ای خاص دست می یابد (مانند چرخه بهبود مستمر) از آنها به عنوان راهکار استفاده کرد. بنابراین توصیه می کنم کسانی که دستی در مدیریت سازمان دارند قبل از اینکه به مواردی استاندارد نشده بپردازند و آنها را در سراسر سازمان پیاده سازی نمایند حتما به این نکته توجه نمایند همان طور که DNA افراد با یکدیگر متفاوت است و هیچ دو نفری از این بابت شبیه به هم نیستند حتما در مدیریت آنها نیز نمی توان نسخه ای برابر را مورد استفاده قرار داد... |