ابزارک Tasks جیمیل روشی برای ایجاد فهرست کارها برای انجام و به خاطر سپردن آنهاست. از نکات زیر برای حفظ نظم خود استفاده کنید: - برای فعالسازی فهرست کارها روی تقویم لیستکارها در تقویمهای من کلیک کنید تا پانل را بزرگ کنید.
- برای افزودن لیست کار روی نماد + در پایین ابزارک کلیک کنید. شما میتوانید لیست کار جدیدی را با فشار دادن Enter ایجاد کنید.
- وقتی یک کار خاص را در لیست خود انجام دادید، کادر تأیید آن مورد را انتخاب کنید.
- شما میتوانید با کلیک کردن روی پاک کردن انجامشدهها موارد کامل شده خود را از لیست بردارید (بدون اینکه آنها را حذف کنید). روی مشاهده لیست کارهای انجام شده کلیک کنید تا آن لیست کارها را بعداً مشاهده کنید.
- برای حذف یک کار، آن را انتخاب کنید و نماد سطل زباله را در پایین ابزارک کلیک کنید.
- ترتیب موارد را در لیست کار خود تغییر دهید -- Ctrl+Up را فشار دهید تا لیست کاری را به بالا و Ctrl+Down را فشار دهید تا آن را به پایین در لیست منتقل کنید.
- لیست کارها و لیست کارهای فرعی را با فرعی کردن کارها سازماندهی کنید (فقط Tab را فشار دهید تا فرعی شود و Shift+Tab را فشار دهید تا آن را به جای اول بازگردانید.
- با کلیک کردن روی نماد > در سمت راست مورد، یادداشتها یا تاریخهای مقرر را به لیست کارها اضافه کنید.
- در صورتی که "کارهای" آزمایشی را Gmail یا iGoogle فعال کرده باشید میتوانید به همین لیستها در تقویم دسترسی پیدا کنید.
منبع: بخش پرسش های متداول گوگل |