ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
خیلی وقت ها وقتی می خوام تنوعی توی نوشتن متن فارسی ایجاد کنم به سبب کمبود فونت های مناسب فارسی نمی تونم کاری از پیش ببرم. غیر از فونت هایی که همه جا پیدا میشه مثل نازنین، تاهوما و ... فونت ایران نستعلیق و دست نویس رو هم دارم. ولی امروز دیدم اینفوگراف نیز یه مجموعه فونت گرافیکی فارسی معرفی کرده، من بارگذاری شون کردم تا استفاده کنم. امیدوارم مفید واقع بشه.
درسته که توی کشور ما از سازمان های دولتی، شبه دولتی و عمومی مانند شهرداری ها توقع زیادیه! اگر کاری نوآورانه داشته باشند. ولی گاهی اوقات بعضی هاشون یه کارهایی می کنند مثلا از چند سال پیش شهرداری مشهد برای نوروزی و تعطیلات سال نو در یک حرکت خدا و مردم پسندانه با مشارکت هنرمندان شهر تلاش می کنه که فضای شهر را با طراحی، ساخت و نصب نمادهایی در سطح شهر زیبا و دلپذیر کنه و به نظر من تا حدود زیادی موفق هم بوده...
اشکال کار اینجاست که معمولا تو چنین سازمان هایی وقتی اون آدم خوش فکره که ایده یک کار نو را داده از سازمان می ره ... اون کار نوآورانه یا حذف می شه یا به صورت یک وظیفه در میاد و رنگ و رو ازش گرفته می شه... امسال هم شهرداری مشهد تصمیم داره این کار رو بکنه ولی به نظر من فقط به حجمش اضافه میشه نه به کیفیت کار... از سوی دیگه وقتی این کار هر سال تکرار بشه دیگه نوآوری نیست!
ولی اگه اون آدم خوش فکره باشه و از جاهای دیگه توی این دنیا هم الگو برداری بکنه، می تونه مثلا ایده ساخت یک پیاده روی مواج و چالش برانگیز رو بده ... البته ایده های زیادی دیگه ای هم هست ولی جای اون آدم خوش فکره خالی...
شما هم می دانید که انجمن های جهانی و منطقه ای برای رشد و توسعه اعضای خود از راهکارهای تشویقی و تنبیهی بسیار موثری استفاده می نمایند. استفاده از این راهکارها یکی از ترفندهای مدیریتی است که در سازمان های ایرانی (به ویژه سازمان های بزرگ دولتی و شبه دولتی) به خوبی می توان از آنها بهره برد ولی متاسفانه به دلایل متعدد (از جمله بی ثباتی مدیریت در ایران) هیچ گونه الگو برداری از این راهکار نمی شود.
در همین رابطه به نمونه ای که مشاور مدیریت از این راهکارهای منطقه ای و بین المللی برای افزایش تاثیر بازنگری مدیریت در سازمان ها و همچنین اجرای برنامه های بهبود مستمر استفاده می کند توجه فرمایید. الگویی برای بهبود مستمر
پرونده اش را زیر بغلش گذاشتند و بیرونش کردند. ناظم با رنگ قرمز و چهره برافروخته فریاد کشید: بهت گفته باشم، تو هیچی نمی شی، هیچی! مجتبی نگاهی به همکلاسی هایش انداخت، آب دهانش را قورت داد و خواست چیزی بگوید اما، سرش را پایین انداخت و رفت. برگه مجتبی، دست به دست بین معلمها می گشت. اشک و خنده دبیران در هم آمیخته بود.
امتحان ریاضی ثلث اول:
پرسش: یک مثال برای مجموعه تهی نام ببرید.
پاسخ: مجموعه آدم های خوشبخت فامیل ما
پرسش: عضو خنثی در جمع کدام است؟
پاسخ: حاج محمود آقا ، شوهر خاله ریحانه که بود و نبودش در جمع خانواده هیج تاثیری ندارد و گرهای از کار هیچ کس باز نمی کند.
پرسش: خاصیت تعدی در رابطه ها چیست؟
پاسخ: رابطه ای است که موجب پینه دست پدرم، بیماری لاعلاج مادرم و گرسنگی همیشگی ماست.
معلم ریاضی اشکش را با گوشه برگه مجتبی پاک کرد و ادامه داد.
پرسش: نامساوی را تعریف کنید.
پاسخ: نامساوی یعنی، یعنی، رابطه ما با آنها، از مابهتران اصلا نامساوی که تعریف و تمجید ندارد، الهی که نباشد.
پرسش: خاصیت بخش پذیری چیست؟
پاسخ: همان خاصیت پول داری است آقا که اگر داشته باشی در بخش بیمارستان پذیرش می شوی و گرنه مثل خاله سارا بعد از جواب کردن بیمارستان تو راه خانه فوت می کنی!
پرسش: کوتاه ترین فاصله بین دو نقطه چه خطی است؟
پاسخ: خط فقر که تولد لیلا، خواهرم را سریعا به مرگش متصل کرد. برگه در این نقطه کمی خیس بود و غیر خوانا، که شاید اثر قطره اشک مجتبی بود.
معلم ریاضی، ادامه نداد برگه را تا کرد، بوسید و در جیبش گذاشت.
مجتبی دم در حیاط مدرسه رسیده بود، برگشت با صدای لرزانش فریاد زد. آقا اجازه، گفتید هیچی نمی شیم؟ هیچی؟ بعد عقب عقب رفت، در حیاط را بوسید و پشت در گم شد...