ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
نیازهای ارضاء نشده فراوان در سطح جامعه، بنگاهها و سازمان ها و پیچیدگی روز افزون مسایلِ پیش روی سازمان ها از یک سو، نیاز شدید به بهرهگیری از خدمات مشاوره مدیریت برای مدیران ایرانی را نمایان میسازد، اما از سوی دیگر ضعف در تولید و اشاعه دانش فنی-کاربردی در بعضی از شرکت های مشاورهای، عقبتر بودن از تحول و دانش جهانی، پیچیدگی ارائه راهحلهای عملی و وضعیت نامناسب درک متقابل و تعامل ضعیف مشاور و کارفرما، در برخی موارد صنعتگران ایرانی را به دریافت خدمات مشاورهای بیمیل کرده است.
اگر به تمام این موارد، رقابت دانشگاهها و استادان آنها را با شرکتهای مشاورهای و آشفته کردن بازار مشاوره، نبود آمادگی فرهنگی مدیران و سازمان ها در بهرهگیری از خدمات مشاوره و عدم تمایل مدیران به صرف هزینه در این زمینه، و نبود امکان همکاری مشترک با شرکت های بزرگ مشاوره در جهان، فضای پر از رانت کشور و نبود وجود قانون حفاظت از مالکیت معنوی را اضافه کنیم، دشواری های حضور و فعالیت در این حرفه آشکارتر میشود. برای مطالعه متن کامل مقاله اینجا کلیک کنید.