مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛
مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛

مشاور و چوپان

به نقل از راهکار مدیریت

چوپانی مشغول چراندن گله گوسفندان خود در یک مرغزار دورافتاده بود. ناگهان سر و کله یک اتومبیل جدید کروکی از میان گرد و غبار جاده های خاکی پیدا ‌شد. راننده آن اتومبیل که یک مرد جوان با لباس Brioni ، کفش های Gucci ، عینک Ray-Ban و کراوات YSL بود، سرش را از پنجره اتومبیل بیرون آورد و پرسید: اگر من به تو بگویم که دقیقا چند راس گوسفند داری، یکی از آنها را به من خواهی داد؟

چوپان نگاهی به جوان تازه به دوران رسیده و نگاهی به رمه اش که به آرامی در حال چریدن بود انداخت و با وقار خاصی جواب مثبت داد.

جوان، ماشین خود را در گوشه ای پارک کرد و کامپیوتر Notebook خود را به سرعت از ماشین بیرون آورد، آن را به یک تلفن راه دور وصل کرد، وارد صفحه ی NASA روی اینترنت، جایی که می توانست سیستم جستجوی ماهوارهای ( GPS) را فعال کند، شد. منطقه ی چراگاه را مشخص کرد، یک بانک اطلاعاتی با 60 صفحه ی کاربرگ Excel را به وجود آورد و فرمول پیچیده عملیاتی را وارد کامپیوتر کرد.

بالاخره 150 صفحه اطلاعات خروجی سیستم را توسط یک چاپگر مینیاتوری همراهش چاپ کرد و آنگاه در حالی که آنها را به چوپان می داد، گفت: شما در اینجا دقیقا 1586 گوسفند داری.

چوپان گفت: درست است. حالا همین طور که قبلا توافق کردیم، می‌توانی یکی از گوسفندها را ببری.

آنگاه به نظاره مرد جوان که مشغول انتخاب کردن و قرار دادن آن گوسفند در داخل اتومبیلش بود، پرداخت. وقتی کار انتخاب آن مرد تمام شد، چوپان رو به او کرد و گفت: اگر من دقیقا به تو بگویم که چه کاره هستی، گوسفند مرا پس خواهی داد.

مرد جوان پاسخ داد: آره، چرا که نه!

چوپان گفت: تو یک مشاور نیستی؟

مرد جوان گفت: راست می گویی، اما به من بگو که این را از کجا فهمیدی؟

چوپان پاسخ داد: کار ساده ای است. بدون اینکه کسی از تو خواسته باشد، به اینجا آمدی. برای پاسخ دادن به سوالی که خود من جواب آن را از قبل می دانستم، مزد خواستی. مضافا، اینکه هیچ چیز راجع به کسب و کار من نمی دانی، چون به جای گوسفند، سگ مرا برداشتی.

نظرات 5 + ارسال نظر
شهلا تی ان تی دوشنبه 7 آبان 1386 ساعت 10:54 http://www.bazareroz.com

سلام

ایول خوبه فقط در شکم که همه این مطالبو خودت نوشتی []

[]

یا

نه



به هر حال جالب بود

منم یه سایت دارم که ازت میخواستم اگه اشکالی نداره منو لینک کنی و در قسمت تماس با ما در سایت آدرس وبلاگتو بهم بگی منم تورو لینک کنم

موفق باشید

راستی اگه مایل بودی منو ادد کن هر روز مطالب تازه ای میفرستم برای برو بچ

آیدی من

ShahlaOk
آدرس سایت WwW.BazareRoz.Com


mer2+10+5+10+3

علیک سلام
معلومه که همه رو خودم ننوشتم!

نبیئی شنبه 19 آبان 1386 ساعت 09:10 http://www.pgsojeghodrat.blogfa.com/

سلام
خدا قوت مطلب بسیار زیبائی بود
پایدارو سر بلند باشی

علیک سلام
خوشحالم از اظهار لطف شما.

[ بدون نام ] شنبه 19 آبان 1386 ساعت 11:23

مطلبتون جالب بود / من برای چند تا از دوستام فرستادم همشون با نظر من موافق بودن / فقط یک سئوال : اگه من بهتون بگم چند نفر عضو سایتتون هستن اونوقت چی بهم میدین؟!!!!!!!!!!

۱- خواهش می کنم.خوشحالم از اینکه براتون مفید بوده این مطلب!
۲- جالب این است که بنده نمی دونم از کدوم مطلب صحبت می کنید چون شما که نام نبردید و این قسمت بلاگ اسکای هم که مشکل دارد و مشخص نمی کند کسی که نظر را می نویسد برای کدام پست مطلب نوشته است.
۳- تعجب نمی کنم اگه دقیقا بدانید چند نفر عضو وبلاگ من هستند چون امنیت وبگذر تعریفی ندارد.بهر حال چون امتحانش مجانی است لطفا بفرمایید در صورتی که پاسخ شما درست بود در خدمت هستم.
پاینده باشید.

بورس نگار جمعه 25 آبان 1386 ساعت 00:47 http://www.boursenegar.blogfa.com/

با سلام به شما
مطالب شما رو بسیار زیبا کاربردی و جالب دیدم
من از این به بعد همیشه خواننده مطالب شما خواهم بود
امیدوارم در کار و زندگی موفق باشید
من با اجازه شما رو در لینک هام قرار دادم
خذانگهدار شما

علیک سلام
از اظهار لطف شما بسیار ممنونم.بنده هم به وبلاگ شما سر زدم و پیام گذاشتم.
به امید دیدار مجدد.

صالح سلیمانی جمعه 19 آذر 1389 ساعت 01:17

سلام
بسیار عالی و خوب بود

علیک سلام و ممنون!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد