مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛
مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛

10 عملی که به مغز ما صدمه می‌زند! (متن دو زبانه)

1. No Breakfast
1.نخوردن صبحانه
People who do not take breakfast are going to have a lower blood sugar level. This leads to an insufficient supply of nutrients to the brain causing brain degeneration.
کسانی که صبحانه نمی‌خورند قند خونشان به سطح پائینتری افت می‌کند. این امر باعث تامین نامناسب مواد غذائی برای مغز و در نتیجه افت فعالیت مغزی می‌شود.

2 . Overeating
2. پرخوری
It causes hardening of the brain arteries, leading to a decrease in mental power.
این امر باعث تصلب شرائین (سختی دیواره رگهای) مغز شده و منجر به کاهش قدرت ذهنی می‌شود.

3. Smoking
3- دخانیات
It causes multiple brain shrinkage and may lead to Alzheimer disease.
این امر باعث کوچک شدن چند برابری مغز و منجر به آلزایمر می‌شود.

4. High Sugar consumption
4. استفاده زیاد قند و شکر
Too much sugar will interrupt the absorption of proteins and nutrients causing malnutrition and may interfere with brain development.
استفاده زیاد قند و شکر جذب پروتئین و مواد غذائی را متوقف می‌کند  و منجر به سوء تغذیه و احتمالا اختلال در رشد مغزی خواهد شد

5. Air Pollution
5. آلودگی هوا
The brain is the largest oxygen consumer in our  body. Inhaling polluted air decreases the supply of oxygen to the brain, bringing about a decrease in brain efficiency.
مغز بزرگترین مصرف کننده اکسیژن در بدن ماست. دمیدن هوای آلوده باعث کاهش اکسیژن تامینی مغز شده و منجر به کاهش کارآیی مغز می‌شود.

6 . Sleep Deprivation
6. کمبود خواب
Sleep allows our brain to rest.. Long term deprivation from sleep will accelerate the death of brain cells..
خواب به مغزمان اجازه استراحت می‌دهد. دوره طولانی کاهش خواب منجر به شتاب گیری مرگ سلولهای مغزی خواهد شد.

7. Head covered while sleeping
7. پوشاندن سر به هنگام خواب
Sleeping with the head covered increases the concentration of carbon dioxide and decrease concentration of oxygen that may lead to brain damaging effects.
خوابیدن با سر پوشیده باعث افزایش تجمع دی اکسید کربن و کاهش تجمع اکسیژن شده و منجر به تأثیرات مخرب مغزی خواهد شد.

8. Working your brain during illness
8.کار کشیدن از مغزتان در هنگام بیماری
Working hard or studying with sickness may lead to a decrease in effectiveness of the brain as well as damage the brain.
کار سخت یا مطالعه در زمان بیماری ممکن است منجر به کاهش کارآئی مغز و در نتیجه صدمه مغزی شود

9. Lacking in stimulating thoughts
9.کاهش افکار مثبت
Thinking is the best way to train our brain, lacking in brain stimulation thoughts may cause brain shrinkage.
فکر کردن بهترین راه برای تمرین دادن به مغزمان است. کاهش افکار مثبت مغزی ممکن است باعث کوچک شدن مغز شود.

10. Talking Rarely
10. کم حرفی
Intellectual conversations will promote the efficiency of the brain
مکالمات انتزاعی منجر به رشد کارآئی مغز خواهد شد. 

منبع: رایانامه یکی از مدیران عضو وب سایت مشاور مدیریت

دو پیشنهاد واسه یک مساله (مینی مال مدیریت)

در یک شرکت بزرگ ژاپنی که تولید وسایل آرایشی را برعهده داشت، یک مورد تحقیقاتی به یاد ماندنی اتفاق افتاد: 
شکایتی از سوی یکی مشتریان به شرکت رسید. مشتری اظهار داشته بود که هنگام خرید یک بسته صابون متوجه شده بود که  آن قوطی خالی است. بلافاصله با تاکید و پیگیری های مدیریت ارشد  کارخانه این مشکل  بررسی و دستور صادر شد که خط بسته بندی اصلاح گردد و قسمت فنی  و مهندسی نیز تدابیر لازمه را جهت پیشگیری از تکرار چنین مسئله ای اتخاذ نماید. مهندسین نیز دست به کار شده و راه حل پیشنهادی خود را چنین ارائه دادند :
پایش (مونیتورینگ) خط بسته بندی با اشعه ایکس

 بزودی سیستم مذکور خریداری و با تلاش شبانه روزی گروه مهندسین،‌ دستگاه تولید اشعه ایکس و مانیتورهایی با رزولیشن بالا نصب شده و خط مزبور تجهیز گردید. سپس دو نفر اپراتور نیز جهت کنترل دایمی پشت آن دستگاه ها به کار گمارده شدند تا از عبور احتمالی قوطی های خالی جلوگیری نمایند.     
نکته جالب توجه در این بود که درست همزمان با این ماجرا، مشکلی مشابه نیز در یکی از کارگاه های کوچک تولیدی پیش آمده بود اما آنجا یک کارمند معمولی و غیر متخصص آنرا به شیوه ای بسیار ساده تر و کم هزینه حل کرد:  
تعبیه یک دستگاه پنکه در مسیر خط  بسته بندی

وب‌گاه دانش‌آموختگان دانشگاه فردوسی مشهد راه‌اندازی شد

مدیر گرامی، برای استفاده از خدمات وب‌گاه دانش‌آموختگان دانشگاه فردوسی مشهد، فرقی نمی‌کند که دانش‌آموخته این دانشگاه هستید یا خیر! استفاده از خدمات و امکانات این وب‌گاه برای همگان امکان‌پذیر است. هم دانش‌آموختگان دانشگاه فردوسی مشهد و هم دیگر پژوهش‌گران و دانش‌پژوهان.
این وب‌گاه در نشانی http://alumni.um.ac.ir  قابل دسترسی است. اگر می‌خواهید با دانش‌آموختگان دانشگاه فردوسی مشهد و توانایی‌های آنان در مدت 60 سال حیات علمی و آموزشی دانشگاه آشنا شوید و یا به‌عنوان دانش‌آموخته دانشگاه، قصد آشنایی و ارتباط با هم‌کلاسی‌ها و هم‌دانشکده‌ای‌های خود، به‌روزرسانی پروفایل و رزومه شخصی را دارید، وب‌گاه دانش‌آموختگان سومین دانشگاه ایران را ببینید.

هفت مانع خلاقیت

مشاورین محترم، آیا تا به حال در شرایطی بوده اید که به خودتان بگویید: من هر چه قدر تلاش کنم باز هم موفق نخواهم شد؟ وقتی همیشه با وجود تلاش فراوان شکست بخورید یعنی یک جای کارتان از ریشه خراب است. یکی از این «جا های کار» که هیچ وقت نباید خراب باشد توان خلاقیت است! اگر در هر کاری هیچ خلاقیتی از خود نشان ندهید در آن کار موفق نخواهید بود.

هر عنوانی که داشته باشید (مثلا وبلاگ نویس) در کارتان به خلاقیت نیاز دارید پس منتظر معجزه نباشید و از همین حالا با همین مطلب دوران خلاقیت و موفقیت در زندگی تان را شروع کنید. روی علت های زیر دقیق فکر کنید. هر کدام که راجع به شما صادق است را به خاطر بسپارید و طی زمان و مرحله به مرحله راه حل های آن را کشف کرده و سعی کنید حلش کنید. برای مشاهده ادامه مقاله به اینجا بروید.

چگونه یک صورت جلسه بنویسیم

مدیر گرامی، همان گونه که مستحضر هستید تنظیم صورت جلسات یکی از  ارکان مهم مدیریت جلسات می باشد. اگر صورت جلسات به درستی تنظیم نشوند بسیاری از تصمیم هایی که در جلسات مدیریتی سازمان شما گرفته می شود به دست فراموشی سپرده شده و از خاطر می رود. علاوه بر این مستندسازی به موقع و درست مصوبات جلسات و ثبت، نگهداری و اندازه گیری میزان دستیابی به آنها باعث می گردد زمان صرف شده شما که از جمله گرانبهاترین سرمایه های سازمان است کاملا کارآمد و اثربخش گردد. خواهشمند است مقرر فرمایید برای اطلاع از نحوه تنظیم یک صورت جلسه مناسب سازمانی نکات مطرح در مقاله "چگونه یک صورت جلسه بد ننویسیم" که توسط مشاور مدیریت  تدوین شده است مورد بهره برداری قرار گیرد.همچنین دراختیار گذاشتن تجارب گرانبهای شما مدیر گرامی در این رابطه باعث پربار تر شدن این مقاله خواهد شد.  

اصول مدیریت کیفیت

مدیر گرامی، احتراما به استحضار می رساند مشاور مدیریت هشت اصل مدیریت کیفیت که در استانداردهای سیستم مدیریت کیفیت بر مبنای سری ایزو 9000 کاربرد دارد را در این سند معرفی نموده است. جنابعالی می توانید از این اصول بعنوان چارچوبی برای راهنمایی سازمان خویش به منظور بهبود عملکرد ها استفاده نماید. این اصول برگرفته از تجارب و دانش متخصصین بین المللی که در کمیته فنی تضمین کیفیت و مدیریت کیفیت – ISO/TC 176 مشارکت دارند می باشد. این کمیته مسوول توسعه و نگهداری استانداردهای ایزو 9000 هستند.
هشت اصل مدیریت کیفیت در استاندارد ایزو 9000 با عنوان واژگان و مبانی سیستم های مدیریت کیفیت و استاندارد ایزو 9004 با عنوان خطوط راهنما برای بهبود عملکرد سیستم های مدیریت کیفیت، تعریف شده اند.
این سند شرح سامان یافته ای از اصول مطرح شده را که در ایزو 9000 و ایزو 9004 را ارایه می دهد. همچنین نمونه هایی از منافع ناشی از بکارگیری اقدامات مدیران بر مبنای این اصول، به منظور بهبود عملکرد سازمان ها را به نمایش می گذارد.