مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛
مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛

ورودی و خروجی های بازنگری مدیریت

جناب آقای مهندس صادق فر با سلام و عرض خسته نباشید.

من همیشه درممیزی ها با ممیز درمورد صورتجلسات بازنگری مدیریت مشکل پیدا می کنم. به این نتیجه رسیده ام که علت مساله به برداشت احتمالا نادرست من از مفهوم ورودی و خروجی بازنگری برمی گردد. آیا برداشت من صحیح است؟

ورودی یعنی اطلاعاتی که براساس آن قرار است تصمیماتی اتخاذ و اقداماتی انجام دهم تا به نتایجی (همان خروجی هایی) برسم اما درعمل کمی مساله گنگ است. مثال از ایزو 22000:

یکی از ورودی ها: بازخورد مشتری است. فرض کنید 4 مورد شکایت داشتیم و اقدامات اصلاحی را انجام دادیم نتیجه هم اثربخش بوده  همین که درجلسه بعد اثربخشی این اقدام را نشان دهم خروجی مربوطه را نشان داده ام؟ چه تعریف کلی واضحی می توان از ورودی و خروجی بازنگری ارائه داد تا این ابهام برطرف شود؟ ممنون از لطف و حوصله شما

برای مشاهده پاسخ این پرسش اینجا کلیک کنید.

کارمند بدقلق و نفت

برای این پرسش و پاسخ نقطه نظراتی ارایه شده است که در اینجا می توانید ملاحظه فرمایید.

قطار بدون توقف

چینی ها  دارای طولانی ترین مسیر قطارهای سریع (سرعت 245 کیلومتر در ساعت به بالا ) هستند. طرح خلاقانه ای برای ساخت قطار بدون توقف  ارایه داده اند. این ایده از آنجا ناشی شده است که اگر قطار در حال حرکت بین شهرهای چین قرار باشد مثلا در 30 ایستگاه توقف داشته باشد باید در هر ایستگاه دو عمل ایستادن و شتاب گرفتن را انجام دهد که برای این کار انرژی و زمان تلف می شود. ضمن آنکه توقف فقط 5 دقیقه در هر ایستگاه منجر به 2.5 ساعت اتلاف وقت می گردد. اکنون این فیلم را ببینید تا متوجه شوید چینی ها برای حل این مساله چه تدبیری اندیشیده اند.

10 چیز خوب ایزو برای کسب و کارهای کوچک

مدیریت محترم، مدیران کسب و کارهای کوچک در 10 کشور از سراسر دنیا در بروشور جدید سازمان ایزو تحت عنوان "10 چیز خوب برای کسب و کارهای کوچک" می گویند که چگونه استانداردهای ایزو به موفقیت آنها کمک می کنند. آنها تصدیق می کنند که استانداردها موارد زیر را به خوبی برای کسب و کارهای کوچک به ثمر می رسانند:

دریافت بروشور

1-      استانداردها به شما کمک می کنند تا بتوانید با سازمان های بزرگ تر رقابتی مناسب داشته باشید.

2-      استانداردها گشاینده بازارهای صادراتی برای محصولات و خدمات شما هستند.

3-      استانداردها به شما کمک می کنند بهترین شیوه ها را برای کسب و کار کشف بیابید.

4-      استانداردها سبب افزایش راندمان عملیات کسب و کار شما می شوند.

5-      استانداردها اعتبار و اعتماد مشتریان شما را افزایش می دهند.

6-      استانداردها فرصت های جدید کسب و کار و فروش را برای شما می گشایند.

7-      استانداردها رقابت بخشی را برای شما به ارمغان می آورند.

8-      استانداردها برند شما را در سطح بین المللی مطرح می سازند.

9-      استانداردها به رشد شرکت شما کمک می کنند.

10-   استانداردها ایجاد کننده زبان مشترک برای استفاده در حوزه های مختلف صنعت هستند.

 

این متن ترجمه آخرین اخبار سازمان ایزو است که در متن کامل آن اینجا آمده است.

سازمان ایزو و تقویت همکاری با سازمان جهانی بهداشت حیوانات

مدیریت محترم، ایزو و سازمان جهانی بهداشت حیوانات (OIE) در تاریخ 6 ژولای 2011 یک توافقنامه همکاری برای استانداردهای بین المللی مرتبط با تجارت حیوانات و محصولات مشتق از آنها را امضا کردند. توافقنامه ISO-OIE در دبیرخانه مرکزی سازمان ایزو در ژنو سوییس بین دبیرکل ایزو و مدیر کل OIE امضاء شد. متن کامل این خبر را در اینجا مطالعه نمایید.


کارمند بد قلق

با سلام و خسته نباشید
می خواستم از شما بپرسم که با کارمند بد قلق چه کار باید کرد؟
با تشکر

علیک سلام
آیا این کارمند بدقلق دارای توانمندی های مورد نظر در سازمان هست یا نه؟
به نظر من اگر توانمند باشد می توان با تفکر و تلاش موثر قلق اش را یافت و از توانمندی هایش برای اهداف سازمان سود جست.


نمایشگاه بازنگری مدیریت

مدیریت محترم، همان گونه که در اینجا عرض کرده بودم یکی از روش های معمول، کارآمد و البته نه چندان موثر بازنگری مدیریت برای سیستم های مدیریت در سازمان ها روش برگزاری جلسه با حضور مدیران سازمان و ارایه و بررسی گزارش های عملکرد در این جلسه است. لیکن روش های دیگری نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد. 
مشاور مدیریت در ایده ای منحصر به فرد اولین نمایشگاه بازنگری مدیریت را در محل سازمان یکی از کارفرمایان طرف قرارداد خود طرحریزی و اجرا کرد که هم برخورداری از کارآمدی روش جلسه را همراه خود داشت و هم از اثربخشی کافی برخوردار بود ضمن آنکه سبب بوجود آوردن شور و شعف در کارکنان و مدیران سازمان برای مشارکت در برگزاری این نمایشگاه شد. 
برای اطلاع از کم و کیف این روش از تماس با مشاور مدیریت دریغ نفرمایید.