مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛
مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛

کاربرد بند 7-3 استاندارد ایزو 9001

باسلام
پیام شما به شرح زیر در وب سایت مشاور مدیریت ثبت شده است:
با سلام و خسته نباشید
میخواستم راهنماییم کنید که آیا در کارخانه سالاد سازی(فصل) آیا طراحی محصول بند7  باید پیاده سازی شود؟/ با تشکر

باید به عرض برسانم اگر منظورتان بند 7-3 است یعنی بند طراحی و توسعه در صورتی کاربرد دارد که طراحی محصول فرایند مستمر در کارخانه شما باشد ولی اگر تنها یک محصول دارید این بند کاربرد ندارد لیکن سایر زیر بندهای بند 7 حتما کاربرد دارند.

ارزیابی عملکرد با رویکرد 360 درجه

مدیریت محترم، شما از چه روشی برای ارزیابی عملکرد مدیران خود بهره می برید؟ آیا هنگام ارزیابی عملکردها تنها به نظرات خودتان کفایت می کنید؟ آیا سوابق کارهای انجام شده را هم مدنظر قرار می دهید؟ آیا می توایند تمام کارهای یک سال یا شش ماه یک مدیر را در یک روز ارزیابی نمایید؟ آیا به دنبال کمی کردن ارزیابی ها هستید و یا به ارزیابی های کیفی هم بها می دهید؟

ارزیابی 360 درجه یک روش ارزیابی هست که با توجه به نکات ارزشمند موجود در آن از سوی عالمان مدیریت برای ارزیابی عملکرد مدیران و کارکنان سازمان کاملا توصیه شده است. آیا با این روش آشنا هستید؟

بنده اخیرا در یکی از شرکت های طرف قراردادم با الهام گرفتن از روش ارزیابی 360 درجه توانستم عملکرد مدیران آن سازمان را در پیاده سازی پروژه نظام آراستگی و یا همان فایو اس معروف مورد اندازه گیری قرار دهم. علاوه بر اینکه امتیاز هر مدیر مشخص گردید، نکات ارزنده ای بعنوان نقاط قوت و ضعف مدیران نیز بدست آمد. فضا کاملا مناسب برای ارزیابی بود و با فیلم برداری و ثبت یادداشت ها از نکات مطرح شده، توانستیم مستندسازی کاملی نیز از این نوع ارزیابی داشته باشیم.

برای اطلاع از جزییات روش این گونه ارزیابی از تماس با مشاور مدیریت دریغ نفرمایید.

آیا OHSAS 18000 پیش نیازی دارد

با عرض سلام و وقت بخیر، ضمن تشکر از شما بخاطر سایت مفیدتون

من کارشناس بهداشت حرفه ای هستم و در یه شرکتی که سیستمش سنتی است مشغولم (پاره وقت) در حال حاضر شرکت هیچ کدام از ایزوها رو نداره و تصور می کنم نظر مثبتی هم ندران راستش می خواستم با مدیریت در خصوص استقرار سیستم مدیریت ایمنی بهداشت مذاکره کنم سوالم از حضور جنابعالی اینه که ایا اگه سیستم مدیریت کیفیت در شرکتی مستقر نباشه ایا میشه برای سیستم مدیریت ایمنی بهداشت اقدام کرد؟ ایا با مشکل مواجه نمیشه؟ بعبارتی ایا لزوما بهتره که ابتدا یا همزمان با سیستم مدیریت ایمنی سیستم مدیریت کیفیت هم داشته باشن؟ ضمنا اگه فایل کاربردی در خصوص توجیه مدیریت برای استقرار ایزو 9001 دارید ممنون میشم برام میل بفرمائید. با سپاس 

برای مشاهده پاسخ به این پرسش اینجا را مطالعه نمایید.

بازنگری مدیریت به شیوه ای متفاوت

مدیریت محترم، آیا برگزاری جلسات بازنگری مدیریت که یکی از الزامات سیستم های مدیریت است تا کنون برای شما مفید بوده است؟ از تجارب مشاور مدیریت در این باره استفاده فرمایید. برای اطلاع از نحوه اجرای بازنگری مدیریت با بکارگیری ابزارهای جدید از مطالب مطرح در اینجا استفاده فرمایید.

همایش های کلاس بالا

مدیریت محترم، آیا از همایش های ملی و بین المللی که در مملکت مثل قارچ می رویند راضی هستید؟ آیا تا بحال شده که شرکت در این همایش ها به عنوان ارایه دهنده مقاله و یا حتی شرکت کننده رضایت خاطر شما را فراهم کرده باشد؟

اخیرا بنده با دبیرخانه یکی از این همایش ها مکاتبه ای داشتم به شرح زیر که به خاطر نوع نگاه آنها به همایش خودشان و سطحی که واسه آن تعیین کرده بودند و همچنین ناآشنایی با مخاطبانشان واسم جالب بود. به این تبادل اطلاعات که در قالب رد و بدل شدن چند ایمیل بوده است توجه فرمایید:

من پس از سلام و احوال پرسی: اگر فردی بخواهد با ارایه مقاله در همایش شما شرکت کند به شرط آنکه مقاله اش در همایش شما پذیرفته شود آیا باز هم باید برای شرکت در همایش ثبت نام کرده و هزینه آن را نیز پرداخت نماید؟ یادآوری: هزینه همایش نسبتا زیاد بود.

دبیرخانه همایش: با عرض سلام، ثبت نام حداقل یک نفر از نویسندگان مقاله در کنفرانس اجباری است.

من: ممنون از پاسخ شما، به نظرم اینجوری حمایت از کسانی که به صورت شخصی بخواهند شرکت کنند و تنها نویسنده هم خودشان باشند و نه سازمانی و گروهی اصلا وجود نخواهد داشت و به سمت دولتی بودن پیش خواهید رفت. هم زحمت نوشتن مقاله هم هزینه کردن! جای تامل داره!

دبیرخانه همایش: باسلام، دوست و پژوهشگر گرامی این کنفرانس در سطح بسیار بالایی برگزار می گردد و امکانات و سخنرانان ویژه ای برای آن در نظر گرفته شده است و نسبت به سایر کنفرانس های بین المللی هزینه کاملا معقولی دارد به طوری که تاکنون تعداد قابل توجهی از دانشجویان فوق لیسانس، دکتری و اساتید به صورت انفرادی و بدون هیچ وابستگی دولتی ثبت نام نمودند. با آرزوی موفقیت و به امید دیدار شما در کنفرانس

من: هیچ پاسخی ندادم و تصمیم گرفتم با انتشار این مطلب از دیگران نظر خواهی کنم.