مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛
مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛

استقرار نظام آراستگی محیط کار

کلیک کنید.

برای دریافت مقاله اینجا کلیک کنید.

تاثیرعوامل ساختاری سازمان بربهره وری نیروی انسانی

در سازمان هایی که تمرکز در آنها بسیار زیاد است، هنگام ارزیابی عملکرد کارکنان، در بیشتر موارد مدیران رده بالای سازمـــــــان، با اعمال نظرهای افراطی و حتی غیرعادلانه، باعث نارضایتی پرسنل شده، که این موضوع درنهایت باعث کاهش بهره وری نیز خواهدشد. لذا برای جلوگیری از این گونه اعمال نظرها، بهتر است با تشکیل کمیسیونهای ارزیابی عملکرد و با روش ارزیابی گروهی، نسبت به ارزیابی عملکرد و شایستگی کارکنان اقدام گردد. برای ادامه اینجا کلیک کنید.

کلیک کنید.

نگاهی به اقدامات امیرکبیر ، قهرمان مبارزه با فساد اداری

مسئولان عالی رتبه، مسئول جهل مردم روز بیست و هشتم ربیع الاول به امیر اطلاع دادند که در تمام شهر تهران و ولایات فقط 330 نفر آبله کوبیده اند. امیر سخت نگران شد. از قضا در همین روز پاره دوزی را که طفلش در اثر آبله مرده بود نزد او آوردند. امیر به جسد طفل نگریست و گفت: ما که برای نجات بچه هایتان آبله کوب فرستادیم. پیرمرد با اندوه فراوان گفت: حضرت امیر‏‏‏‎، به من گفته بودند که اگر بچه را آبله بکوبیم جن زده می شود (مارگیرها و دعانویس ها شایع کرده بودند که تزریق واکسن موجب نفوذ اجنه در خون می شود و ممکن است شخص به غش مبتلا شود) امیر فریاد کشید: وای از جهل و نادانی. چند دقیقه بعد بقالی را آوردند که او نیز فرزندش مرده بود. این بار امیرکبیر دیگر نتوانست تحمل کند. روی صندلی نشست و با حالی زار شروع به گریستن کرد. در این هنگام میرزا آقاخان وارد شد. او در کمتر وقتی امیرکبیر را در حال گریستن دیده بود. علت را پرسید. ملازمان امیر گفتند که دو کودک شیرخوار پاره دوز و بقالی از آبله مرده اند. میرزا آقاخان گفت: ولی اینان خود در اثر جهل آبله نکوبیده اند. امیر با صدای رسا گفت: و مسئول جهلشان نیز ما هستیم. اگر ما در هر روستا و کوچه و خیابان مدرسه بسازیم و کتابخانه ایجاد کنیم‏‏، فالگیرها بساطشان را جمع می کنند. تمام ایرانیان اولاد حقیقی منند؛ من از این می گریم که چرا این مردم باید اینقدر جاهل باشند که بر اثر نکوبیدن آبله بمیرند. به این طفره ها و امروز و فدا کردن و از کار گریختن، در ایران به این هرزگی حکما نمی توان سلطنت کرد.اصل مطلب اینجا است و برای مشاهده مطلب دیگری در همین زمینه اینجا کلیک کنید.

سنجش‌ عملکرد آموزش‌ در سازمانهای‌ مهندسی‌

در این‌ مقاله‌ روش‌شناسی‌ جدید ارزیابی‌ عملکرد برنامه‌های‌ آموزشی‌ برای‌ سازمانهای‌ مهندسی‌ معرفی‌ می‌شود که‌مبتنی‌ بر برآورد نیازها، انواع‌ آموزش‌ و سنجش‌ اثربخشی‌ آموزش‌ است‌. این‌ روش‌شناسی‌ مشخص‌ می‌کند که‌ اهداف‌ از پیش‌تعیین‌ شده‌ یک‌ شرکت‌ از طریق‌ برآورد نیازها، شناسایی‌ می‌شود. بسته‌ به‌ اینکه‌ آیا انواع‌ آموزش‌ و محتوای‌ دوره‌های‌ آموزشی‌برای‌ تحقق‌ بخشیدن‌ به‌ اهداف‌ مبتنی‌ بر برآورد نیازها تنظیم‌ می‌شوند، آیا دوره‌های‌ آموزشی‌ برای‌ کارمندان‌ موجود است‌، آیاکارمندان‌ در دوره‌ها شرکت‌ و مبانی‌ آن‌ را درک‌ می‌کنند و اینکه‌ آیا محتوای‌ دوره‌ برای‌ تأمین‌ اهداف‌ مبتنی‌ بر برآورد نیازهای‌سازمان‌، در محل‌ کار، مورد استفاده‌ واقع‌ می‌شوند، اثربخشی‌ و کارآمدی‌ برنامه‌ و دوره‌های‌ آموزشی‌ مورد بررسی‌ قرارمی‌گیرد. مطالعه‌ موردی‌ سه‌ برنامه‌ آموزشی‌ انجام‌ شده‌ در یک‌ سازمان‌ مهندسی‌ بخش‌ دولتی‌ جهت‌ ارائه‌ روش‌شناسی‌ وارزیابی‌ سه‌ برنامه‌ مذکور و نیز اثربخشی‌ آن‌ نشان‌ داده‌ شده‌ است‌. نتایج‌ حاکی‌ از پیشرفتهایی‌ در برنامه‌های‌ آموزشی‌ آتی‌سازمان‌ مهندسی‌ بخش‌ دولتی‌ است‌ که‌ توان‌ بالقوه‌ در سنجش‌ اثربخشی‌ روش‌شناسی‌ را که‌ با مطالعه‌ بیشتر برنامه‌ آموزشی‌فعلی‌ قابل‌ تشخیص‌ است‌ توضیح‌ می‌دهد. ادامه مقاله اینجا است.

مجازات مردان نافرمان در اولین شهر زنان در جهان !

به نقل از ایمیل یکی از دوستان: مسوولان گردشگری در چین درصدد سرمایه گذاری برای جلب گردشگران بیشتر با ایجاد نخستین شهر زنان جهان هستند جایی که مردان برای نافرمانی مجازات خواهند شدمنبع:ایمیل یکی از دوستان!به گزارش رویترز از پکن ، روستای 2.3 کیلومتر مربعی لونگ شویهو، در ناحیه شوآنگ کیائو شهر چانگ کینگ، معروف به شهر زنان، بر اساس مفهوم سنتی محلی "زنان حکومت می کنند و مردان اطاعت" ساخته شده است. یک مقام گردشگری چین گفت زنان سنتی در این مناطق سلطه دارند و مردان مجبورند فرمانبردار باشند و ما حالا از این امر برای جذب گردشگران استفاده می کنیم.به گفته مقام فوق اداره گردشگری در نظر دارد بین 200 میلیون یوآن (26 میلیون دلار) و 300 میلیون یوآن برای ساختن تاسیسات ، جاده ها و ساختمان های این شهر هزینه کند و برای این کار از سرمایه گذاران داخلی و خارجی استقبال می کند.شعار شهر جدید این است: زنان هرگز اشتباه نمی کنند و مردان هرگز نمی توانند درخواست های زنان را نادیده بگیرند!!! انتظار می رود اجرای این طرح که از پایان 2005 شروع شد 3 تا 5 سال طول بکشد.وقتی گروه های گردشگران وارد این شهر شوند زنان گردشگر هنگام خرید یا انتخاب محل اقامت حرف اول را خواهند زد و مردی که فرمانبردار نباشد با اجبار به زانو زدن یا شستن ظروف در رستوران مجازات خواهد شد.

دنیای ما و دنیای بعضی ها !

کلیک کنید.عرضه اینترنت ماهواره ای برای روستاییان استرالیا!
شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی «active8me» مقدمات اتصال ٢٠٠هزار روستانشین استرالیایی را به اینترنت پرسرعت ماهواره ای آغاز کرد.این اقدامات تحت نظارت و به سفارش دولت مرکزی استرالیا انجام می گیرد.
در راستای برنامه ای که سال گذشته دولتمردان استرالیا تصویب کردند، مقرر شد در کوتاه ترین زمان ممکن شرایط دسترسی استرالیایی هایی که در مناطق دوردست زندگی می کنند، به اینترنت باند پهن مهیا شود و در صورتی که امکان آن فراهم نبود، به آن ها به طور رایگان تجهیزات ارتباط ماهواره ای تحویل داده شود تا روستاییان نیز هم ردیف ساکنان شهرهای بزرگ، امکان برخورداری از اینترنت پرسرعت و مطلوب را داشته باشند. به نقل از روزنامه خراسان