مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛
مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛

١٠ کلید موفقیت از نظر دیپاک چوپرا

سلامت جسمى از سلامت روانى و عاطفى قابل تفکیک نیست.ادامه مطلب آدم‌هاى شاد، آدم‌هاى سالمى هستند. تاریخ جهان به ما می‌گوید که شادى به این که شما چه دارید بستگى ندارد بلکه به این که شما که هستید وابسته است. ١٠ کلید زیر می‌‌توانند در این زمینه به ما کمک کنند:
١- به نداى بدن خود گوش فرا دهید. این ندا از طریق علامت‌هاى راحتى یا ناراحتى، خوشى یا ناخوشى، خود را به ما عرضه می‌‌کند. هنگامى که رفتار خاصى را برمی‌‌گزینید و انجام می‌‌دهید از بدن خود بپرسید چه احساسى درباره  آن دارد؟ اگر بدنتان علامت ناراحتى و درماندگى جسمى یا روانى فرستاد، آن رفتار را کنار بگذارید. و چنانچه علامت راحتى و اشتیاق فرستاد، آن را ادامه دهید.

جلوه های فرهنگ چوپانی در مدیریت

انسان در تنهایی صحرا و دشت و بیابان یاد می گیرد که با مشکلات و سختی ها چگونه مقابله کند بدین سان قدرت خلاقیت درانسان افزایش می یابد و روحیه و شجاعت فرد در آن فضای وسیع وضعیت دیگری پیدا می کند و درحقیقت، طبیعت، معلم گرانقدری است که درس های فراوانی به ما می آموزد. مثلاً انسانها بسیاری از امور روزمره و مرتبط با زندگی خویش نظیـــر: شکار، پرواز، دفن مردگان، خانه سازی و... را از طبیعت و حیوانات اطراف آموخته و یا تقلید کرده اند.

متن کامل مقاله

ویژگی‌های هدف

گام اول در موفقیت هر سازمان هدف گذاری صحیح است، بدین معنی که باید با تعیین اهداف، مقصد را برای انتخاب برنامه مسیر و همچنین کنترل آن تعیین کرد. از این رو تعریف اهداف نقشی حیاتی در شروع یک فعالیت یا پروژه ایفاء می کند و می تواند از دوباره کاری ها جلوگیری بعمل آورد. عوامل مختلفی در کامل بودن یک هدف موثر می باشند که مهم‌ترین آنها را می‌توان به شرح ذیل اشاره نمود:

1- قابل سنجش و اندازه گیری باشد.

2- سازنده و مثبت باشد.

3- واقع گرایانه باشد نه تخیلی.

4- مبتنی بر مصلحت (جمعی) باشد نه خوشایند (فردی).

5- به راحتی و در چند گام قابل دستیابی نباشد، اما قابل تقسیم به اهداف کوتاه مدت و دست یافتنی باشد.

6- زمان دستیابی به آن تعیین شده باشد.

7- مکتوب و در معرض دید همگان باشد تا در ذهن یکایک افراد نقش ببندد.

8- تا حد امکان مستقل باشد نه متکی به عوامل خارجی، مگر تحت شرایط خاص آنهم نه در مورد عوامل اصلی و حیاتی.

9- قابلیت انعطاف، اصلاح و تغییر را داشته باشد.

10- عامل انگیزش سازمان باشد.

11- آینده نگرانه باشد.

12- با توجه به وضعیت روز منطقه، جامعه و جهان انتخاب شده باشد.

منبع :راهکار مدیریت

اولین سمینار انتقال تجربه های مدیران کیفیت و تعالی سازمانی

 Seminar of Transferring Quality and Excellence Managers' Experiences

تهران، 23و24 خردادماه86

مشاهده سایت همایش

انجمن مهندسی صنایع ایران در نظر دارد اولین سمینار انتقال تجربیات مدیران کیفیت و تعالی سازمانی را در کشور برگزار نماید. در این سمینار مدیران موفق کشور و کارشناسان تجربیات ارزنده خود و روش های دستیابی به آنها را مطرح می نمایند که فرصتی مناسب جهت الگو برداری برای سازمان های شرکت کننده می باشد.

محورهای تدوین مقاله ها و تجربه ها:

1- رهبری       2- استراتژی ها       3- کارکنان        4- مشارکت برون سازمانی

5- مدیریت منابع     6- فرآیندها        7- روابط با مشتریان      8- بهینه کاوی

آشنایی با نظام «پنج اس»

این مطالب بر گرفته از کتاب مهندسی فعالیت های سوپر 5S در سازمان، ترجمه خانم مهندس کاردان می‌باشد. مطالب بیشتر درباره این موضوع در فایل پیوست موجود است. پس از دانلود آن را اجرا کنید تا فایل PDF ایجاد شود.

برای مشاهده واضح تر این عکس شیفت +کلیک

دوست دارید چه رنگی باشید؟

همه مداد رنگی ها مشغول بودند به جز مداد سفید.هیچ کس به او کاری نمی داد.همه می گفتند تو به هیچ دردی نمی خوری !

یک شب که مداد رنگی ها توی سیاهی کاغذ گم شده بودند، مداد سفید تا صبح کار کرد.

ماه کشید، مهتاب کشید و آنقدر ستاره کشید که کوچیک و کوچیک و کوچیک تر شد. صبح توی جعبه مداد رنگی جای خالی او با هیچ رنگی پرنشد !!

سفید چه رنگی است؟