مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛
مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛

درباره سیستم آموزشی در مدارس ژاپن

به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید
... همه بچه‌های دبستانی در مدرسه غذا می‌خورند و حدود ۸ درصد از دانش‌آموزان دوره متوسطه هم همینطور. دانش‌آموزان ژاپنی در کلاس درس غذای خود را میل می‌کنند (هیچ بوفه یا کافه‌تریایی در مدارس ژاپن وجود ندارد) و خودشان به آماده کردن و سرو غذا کمک می‌کنند. غذا در سینی‌های مخصوص استیل توسط دانش‌آموزانی که لباس و دستکش مخصوص پوشیده‌اند، سرو می‌شود. غذا معمولاً در آشپزخانه‌ای که در طبقه اول مدرسه قرار گرفته است درست شده و بعد به کلاس‌های منتقل می‌شود. غذاها معمولاً گوشت قرمز، سیب‌زمینی و سبزیجات؛ نودل مخلوط‌شده با آجیل و طالبی؛ برنج و کاری و سالاد و ترشی؛ سوشی به همراه سوپ و میوه می‌باشد. هزینه غذا چیزی در حدود ماهانه 450 دلار در دبستان و 550 دلار در متوسطه می‌باشد. بچه‌ها باید همه چیز بخورند و اگر معلمی کمی برنج یا هر ماده‌غذایی دیگر در ظرف دانش‌آموزی پیدا کند او را مجبور خواهد کرد آن را بخورد....! مطلب کامل را در اینجا مطالعه نمایید.

حجم مستندسازی ایزو 9001 چقدر است؟

با سلام

مهندس یه سوال از خدمت شما داشتم: مستندات زیر برای گرفتن گواهینامه iso9001 برای یک شرکت تولیدی کافی می باشد یا موارد دیگری نیز الزام دارد:

خط مشی

نظام نامه

اهداف کیفی

6 رویه الزام استاندارد

منظورم اینه که دستورالعمل  یا رویه دیگری هم الزام می باشد یا خیر؟

می دونم بعضی از دستورالعمل ها و رویه  نیازند فقط می خوام ببینم ممیز میتونه ایراد بگیره یا نه؟

پاسخ به این پرسش را در اینجا مطالعه نمایید.

شادی بهره ور

“شادی بهره‌ور” واژه ابداعی خودم است. ارسطو، بزرگ فیلسوف برجسته یونانی نیز این واژه را به کار برده است؛ آنجا که می‌گوید: هدف از خلقت بشر، “شادی” است. “شادی” و “شادمانی” هم‌اینک در زمره تازه‌ترین موضوعاتی است که دانشگاه هاروارد آن را برای توسعه کسب‌وکارها مطالعه می‌کند. قطعاً این “شادی” با آنچه این روزها با آن در کسب و کارها رو‌به‌روئیم، متفاوت است. متن کامل این مطلب را اینجا بخوانید.

پرسش و پاسخ های مشاور مدیریت

همواره پرسش های زیاد و متنوعی در رابطه با مفاهیم و کاربردهای استاندارد ایزو 9001 از مشاور مدیریت پرسیده می شود. مشاور مدیریت پس از پاسخ به پرسش و ارایه آن به رایانامه پرسش کننده، متن پرسش و پاسخ را در این قسمت منتشر می نماید. برای ثبت پیام های ارزشمند خود از این فرماستفاده نمایید. 

23 راه برای اینکه هر روز 23 دقیقه در وقت خود صرفه‌جویی کنید

همه ما به دنبال راه‌هایی می‌گردیم تا در وقت خود صرفه‌جویی کنیم. فرقی نمی‌کند میزان هر صرفه‌جویی چقدر باشد، چراکه دقیقه‌ها روی هم انباشته می‌شوند و در طول هفته و ماه و سال، به چندین ساعت بالغ خواهند شد. با روزی 1 دقیقه صرفه‌جویی به کمک هر یک از این راه‌کارها می‌توانید هفته‌ای 2 ساعت و 40 دقیقه، و سالی 140 ساعت صرفه‌جویی کنید. تازه اگر خودتان تعداد بیشتری را به این فهرست اضافه نکنید! 

اما از کجا باید شروع کرد؟ بهترین راه این است که برای انجام کارهای روتین، روش‌های بهینه را انتخاب کنید و یادآوری آنها را به عهده تلفن هوشمند خود بگذارید؛ و در عین حال چیزهای اضافه را از ذهن خود به روی کاغذ یا تلفن منتقل کنید، تا بتوانید با خیال راحت‌تری به کارهای اصلی بپردازید. حذف برخی موارد هم ضروری است. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

از آخرین خبرهای ایزو

استاندارد ایزو 14045 ویرایش 2012 جدیدترین استاندارد منتشر شده از سوی سازمان ایزو است. نام این استاندارد مدیریت محیط زیست، ارزیابی راندمان بوم زیست سیستم های محصول، اصول، نیازمندی ها و خطوط راهنما است. هدف این استاندارد بهینه سازی ارزش عملکردی سیستم محصول مانند منابع، تولیدات، تحویل، کارآیی استفاده از آن یا ترکیبی از این موارد است. در عمل کارآیی بوم زیست به دنبال تحقق اهداف اصلی سه گانه زیر است:

افزایش ارزش محصول یا خدمات

بهینه سازی استفاده از منابع

کاهش تاثیرات زیست محیطی

این متن ترجمه بخشی از آخرین خبر ایزو است. متن کامل خبر را در اینجا مطالعه نمایید.

مشاور مدیریت به روز شد

بانک آزمون های هوش عاطفی در وب سایت مشاور مدیریت به روز شد. آخرین مطالب افزوده شده به این بانک عبارتند از:

  • برخی پرسش های مصاحبه در گوگل
  • پاسخی به برخی از سوالات مصاحبه استخدامی 
  • نقشه فرایند استخدام در گوگل