مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛
مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛

ده ویژگی مدیران کارآفرین

کلیک کنید.

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط سازمان ملل در چند کشور صنعتی و در حال توسعه، مدیران کارآفرین ده ویژگی مشترک دارند. این ده ویژگی چنین است:

1- در انجام فعالیت‌های فراتر از وظایف شغلی خود ابتکار عمل دارند.

2- قدرت تصمیم‌گیری و پیگیری فردی توسط آنها عالی است.

3- فرصت‌ها را درست تشخیص می‌دهند و در به دام انداختن آنها، به موقع اقدام می‌کنند.

4- با ریسک‌های حساب شده و سنجیده حرکت می‌کنند و از خطرکردن به هر قیمتی خودداری می‌کنند.

5- در مورد جزئیات تمام کارها دقت دارند و به موقع و به‌جا در مورد کیفیت انجام کارها (نه فقط کمیت و تعدد کارهای انجام یافته) نگرانی به خرج می‌دهند.

6- نسبت به مفاد قراردادها و توافق‌های صورت گرفته تعهد و نگرانی دارند.

7- توانایی دارند دیگران را با نفوذ کلام و داشتن شجاعت و جسارت در بیان عقاید و نظریات متقاعد کنند.

8- نسبت به بازدهی، بهره‌وری، اثربخشی و کارآیی امور حساسیت دارند.

9- در به کارگیری استراتژی‌های نافذ و تأثیرگذار از انعطاف لازم برخوردارند.

10- اتکای به نفس و اعتماد به توانمندی‌های درونی در آنها بسیار بالاست.

به نقل از : راهکار مدیریت

دوبار فکر کنید.

کلیک کنید.

وقتی خوشحال هستید قول ندهید.

وقتی غمگین هستید پاسخ ندهید.

وقتی عصبانی هستید تصمیم نگیرید.

دو بار فکر کنید،خردمندانه عمل کنید.

به نقل از:راهکار مدیریت

مفهوم جدید خدمت به مشتری

مفهوم جدید خدمت به مشتریان شامل تعاریف جدید شده است و دیگر بخش کوچکی در ساختمان مرکزی سازمان به ارائه خدمات اختصاص ندارد، بلکه کل سازمان از مدیران عالی تا کارکنان عادی، همگی در برآورده ساختن نیازهای مشتریان موجود و بالقوه نقش برعهده دارند. برای مطالعه ادامه مقاله اینجا کلیک کنید.

کلیک کنید.

چگونه می توانید نظر دیگران را در مورد خود تغییر دهید؟

کسب اعتبار و شهرت شاید ۲۰ سال طول بکشد؛اما در عرض ۵ دقیقه تمام آن از بین می رود. اگر بر روی این موضوع کمی دقیق تر فکر کنید؛کارهایتان را طور دیگری انجام خواهید داد. برای ادامه اینجا کلیک کنید.

کلیک کنید.

نقل قولی از ساعد مراغه‌ای

کلیک کنید.ساعد مراغه‌اى از نخست‌وزیران عهد پهلوى نقل کرده است:
زمانى که نایب کنسول شدم با خوشحالى پیش زنم آمدم و این خبر داغ را به اطلاع سرکار خانم رساندم.
اما وى با بى‌اعتنایى تمام سرى جنباند و گفت: «خاک بر سرت کنم، فلانى کنسول است، تو نایب کنسول؟!»
گذشت و چندى بعد کنسول شدیم و رفتیم پیش خانم، آن هم با قیافه‌اى حق به جانب. باز خانم ما را تحویل نگرفت و گفت: «خاک بر سرت کنم، فلانى معاون وزارت امور خارجه است و تو کنسولى؟!»
شدیم معاون وزارت امور خارجه، که خانم باز گفت: «خاک بر سرت، فلانى وزیر امور خارجه است و تو ... ؟!»
شدیم وزیر امور خارجه گفت: «فلانى نخست‌وزیر است ... خاک بر سرت کنم!»
القصه آنکه شدیم نخست‌وزیر و این بار با گام‌هاى مطمئن به خانه رفتم و منتظر بودم که خانم حسابى یکه بخورد و به عذرخواهى بیفتد.
تا این خبر را دادم به من نگاهى کرد، سرى جنباند و آهى کشید و گفت: «خاک بر سر ملتى که تو نخست‌وزیرش باشى!»

به نقل از: روانیار

شهرت بین المللی و بلاگ سرباز معلم کوچک ترین مدرسه ایران و جهان

عبدالمحمد شعرانی، سرباز معلم روستای«کالو» در١٨٠ کیلومتری شهرستان دیر استان بوشهر، توانسته است با راه اندازی یک وبلاگ در آدرسwww.dayyertashbad.blogfa.com

کلیک کنید.

درباره مدرسه ای بنویسد که با٤ دانش آموز و با کمترین امکانات در این نقطه از کشورمان قرار دارد. این مدرسه که کوچک ترین مدرسه دنیا لقب گرفته، توجه رسانه های جهان را به خود جلب کرده است و به  همت شعرانی اکنون امکاناتی از سوی مسئولان ذی ربط در ایران به آن مدرسه و روستای کالو(از جمله آب لوله کشی، رایانه، کتابخانه و میز و نیمکت) اختصاص پیدا کرده است. از طریق همین وبلاگ بود که ایرانیان و حتی سازمان یونسکو، با این مدرسه آشنا شده اند. مدیر آموزش و پرورش منطقه رایانه خودش را برای این مدرسه فرستاده است و ایرانیانی از آمریکا برای این مدرسه هدیه فرستاده اند، یک مدرس ایرانی در آلمان نوشته های او را به زبان آلمانی برای کلاسش ترجمه می کند و این معلم از سوی روزنامه همشهری به عنوان یکی از٧ قهرمان اجتماعی کشور در سال ٨٦ شناخته شده است.
محتوای وبلاگ شعرانی نه گلایه از کمبود امکانات و نه اعتراض و شکایت از زمین و زمان، بلکه روایت جاری زندگی و مشق زیستن و عشق آموختن و یاد دادن در هر شرایطی و نگاهی جدید به دنیا و مسائل اجتماعی است. «شعرانی معلم مدرسه ای کوچک به عظمت تمام دنیا و معلمی جوان که نه تنها معلم کودکان خردسال مدرسه اش بلکه معلم همه آن هایی است که دوست دارند رسم عاشقی بیاموزند.»؛ «او به حمیده، پریسا، حسین و مهدی می آموزد که در عبور از روزهای سخت این آدم های سخت هستند که می مانند نه روزهای سخت»؛ شعرانی این سرباز معلم درس مهربانی، محبت، امید، عشق به زندگی، پیشرفت و دوست  داشتن را به دانش آموزانش می آموزد؛ «این جا مهربانی بر دل ها حکمرانی می کند و زندگی با همه فرازها و فرودهایش جاری است» داستان مدرسه کالو شاید حتی از داستان «خانه دوست کجاست» کیارستمی کشش بیشتری برای ساخت یک فیلم جهانی داشته باشد.
چه رمزی در فناوری وبلاگ نهفته است که می تواند چنین تاثیری در ابعاد داخلی و جهانی داشته باشد؟ آیا وبلاگ به کمک زندگی آمده است؟

بیل گیتس چگونه مایکروسافت را مدیریت می کند؟

کلیک کنید.مجله فورچون، سلسله مصاحبه هایی با عنوان «چگونه کار می کنم» با افراد مشهور دنیای صنعت و اقتصاد انجام داده است. محور اصلی این مصاحبه ها نحوه انجام کارها و مدیریت برنامه ها توسط این اشخاص است.در یکی از تازه ترین مصاحبه ها مجله فورچون مصاحبه ای با بیل گیتس انجام داده است.به گزارش ایسنا اگر به دفتر بیل گیتس نگاه کنید، کاغذ زیادی در آن نمی بینید.او می گوید: روی میزم ٣ صفحه نمایش دارم که مجموعه آن ها با هم یک دسکتاپ واحد را تشکیل می دهد. من می توانم مطالب را از یک صفحه به صفحه دیگر بکشم. اگر شما یک بار تجربه کار با یک صفحه نمایش بزرگ را تجربه کنید، دیگر به گذشته برنمی گردید، چون اثر مستقیمی روی کارآیی شما خواهد گذاشت.صفحه نمایش چپ فهرست ایمیل هایم را نشان می دهد، صفحه نمایش وسط ایمیلی را که می خوانم و به آن جواب می دهم، نمایش می دهد و مرورگرم روی صفحه نمایش راست قرارمی گیرد.در مایکروسافت ایمیل رسانه انتخابی است و بیشتر از تماس های تلفنی، بلاگ، اسناد و بولتن های خبری یا نشست ها از آن استفاده می شود. (میل های صوتی و فکس ها در ایمیل ها ادغام شده است.)
بیل گیتس روزانه ١٠٠ ایمیل دریافت می کند، البته بعد از فیلتر ایمیل های ناشناس وی چنین تعداد ایمیلی دارد.
بیل گیتس سعی می کند مطمئن شود وقتش را روی ایمیل هایی که اهمیت بیشتری دارد، متمرکز کرده است.تنها وسیله ای که گیتس در دفترش دارد که فناوری پایینی دارد، «وایت بوردش» است. وی از ماژیک های خوشرنگی استفاده می کند.در مایکروسافت می شود از روی وایت بوردها عکس برداشت و به رایانه ها ارسال کرد. به این ترتیب آن ها شبیه یک Tablet pcبزرگ می شود.
بیل گیتس در ادامه می گوید: کاغذ در زندگی روزانه من نقشی ندارد، من ٩٠ درصد اخبار را آنلاین دریافت می کنم، وقتی برای نشستی می روم برای این که چیزی را به بقیه نشان دهم از Tablet pc استفاده می کنم. این سیستم با رایانه دفترم کاملا در ارتباط است و من به همه فایل هایی که به آن ها احتیاج پیدا می کنم دسترسی دارم. یک نرم افزار یادداشت برداری به نام OneNote هم روی این رایانه دارم. بنابراین همه نوشته هایم به شکل دیجیتال است.گیتس معمولا به جای این که برای پیدا کردن فایلی در داخل فولدرها دنبال آن ها بگردد، آن ها را جست وجو می کند.
وی می گوید: ابزار دیجیتالی دیگری که اثر زیادی روی کارآیی من داشته است، نرم افزار جست وجوی دسکتاپ است، این ابزار دسترسی من را به اطلاعات روی رایانه شخصی، سرور و اینترنت تغییر داده است. با هاردهای بزرگ تر و افزایش پهنای باند، من چندین گیگابایت اطلاعات به شکل ایمیل، اسناد، فایل های رسانه ای، دیتابیس تماس ها و غیره دارم.

منبع: روزنامه خراسان