مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛
مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛

گزارش ۲۰۱۲ سازمان ایزو

سازمان ایزو گزارش سالانه خودش رو برای سال ۲۰۱۲ منتشر کرده است. اگر نگاه گذرایی به خلاصه این گزارش داشته باشید متوجه میشید که استفاده از تکنیک اینفوگرافی چه کمکی به تولید این گزارش کرده است... 

در این گزارش سازمان ایزو تلاش داشته خلاصه ای از مهمترین عملکردهای خودش را در قالب دو صفحه و البته بسیار پرکار و پرمایه ارایه دهد... وقتی این گزارش را با گزارش هایی که برخی از مدیران، نماینده های مدیریت و یا مشاورین برای جلسات بازنگری مدیریت سازمان هاشون تهیه می کنند مقایسه می کنیم می تونیم به راحتی پی به این نکته ببریم که سادگی و در عین حال ماهرانه گزارش تهیه کردن چقدر می تونه سخت و البته راهگشا باشه... 

دریافت گزارش سالانه سازمان ایزو ۲۰۱۲

(حدود ۴ مگابایت)

برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت زمان

تا چند روز آینده اولین دوره آموزشی کارگاه مدیریت زمان را در یکی از سازمان های کارفرمایی برگزار خواهم کرد. به بهانه برگزاری این کارگاه تصمیم گرفتم به طور همزمان و با انتشار مطالب آن از طریق وب سایت مشاور مدیریت بهره برداری از این دوره را برای کسانی که دوست دارند در آن به صورت مجازی نیز شرکت داشته باشند فراهم سازم. در صورت تمایل برای شرکت در این دوره و شروع اقدامات بعدی لطفا با جیمیل مشاور مدیریت به نشانی روبرو مکاتبه و اعلام آمادگی فرمایید.

با احترام - صادق فر

مسئولین HSE نگاه کنند

برای نمایش تصویر کمی شکیبا باشید...

یادمان های بهار ۹۲ مشهد

چند سالی هست شهرداری مشهد برای استقبال از بهار و به یاد ماندن روزهای اول سال و در حرکتی قابل توجه، پیشرو و تاثیرگذار با همکاری هنرمندان شهر یادمان های نوروزی مختلفی را طراحی، ساخته و در مکان های مختلف شهر نصب می کند. ضمن خداقوت به تمامی دست اندرکاران توجه شما را به مشاهده وب سایت این یادمان ها با نام استقبال از بهار ۹۲ جلب می کنم.

شما کی به فکر استخدام می افتید

نکته جالبی بود که معمولا مدیران سازمان ها کاملا نسبت بهش بی توجه هستند. معمولا سازمان ها وقتی نیاز به استخدام فردی پیدا می کنند به فکر شناسایی، ارزیابی و استخدام می افتند در حالی که نکته مورد نظر به این اشاره داشت که سازمان همیشه باید به دنبال شناسایی افراد ذیصلاح باشه تا وقتی که نیاز داشت بدون فوت وقت و نگرانی از بابت از دست رفتن زمان بتونه فرد مورد نظرش رو برای همکاری فراخوانی کند. تولید و تکمیل بانک اطلاعاتی کارکنان یکی از مهمترین گام هایی هست که مدیران منابع انسانی سازمان ها می تونن طراحی و تکمیل اونو در دستور کارشون داشته باشند.

حوزه های تمرکز بجای هدف گذاری

در مقاله ای که مطالعه کرده و به شما معرفی خواهم کرد به نکته ای تازه اشاره شده است. نویسنده مطلب را با قصه گویی شروع کرده و سپس نکاتی در مورد ایجاد حوزه های تمرکز در کنار هدف گذاری را توضیح داده است. نویسنده در بخشی از مقاله می گوید:من می‌خواهم روشی را به شما معرفی کنم: 

به‌ جای هدف‌گذاری، حوزه‌های تمرکز را مشخص کنید. یک هدف، دستاوردی را تعیین می‌کند که می‌خواهید به آن برسید؛ در حالی که یک حوزه‌ی تمرکز فعالیت‌هایی را مشخص می‌سازد که باید زمان‌تان را روی آن‌ها صرف کنید. یک هدف، نتیجه است؛ اما یک حوزه‌ی تمرکز، مسیری است که باید طی شود. یک هدف به آینده‌ای اشاره دارد که قصد دارید به آن برسید؛ یک حوزه‌ی تمرکز، جای پای شما را در امروز محکم می‌سازد. متن کامل مقاله ...

نازک نارنجی نباشید

مطلبی در نارنجی می خوندم که برای جلوگیری از حوصله سررفتگی در محیط کار ۱۰ روش پیشنهاد کرده بود. قبلا هم گفته بودم اصلا موافق این نیستم که تعداد مشخصی روش برای انجام دادن یا ندادن یک کار مشخص پیشنهاد شود... از سوی دیگر معمولا این گونه مطالب ترجمه هستند و کمتر اندیشمند ایرانی به خودش زحمت این را می‌دهد که با نگاه کردن به محیط پیرامون خودش و حداقل با توجه به مطلب ترجمه شده و کمی نوآوری مطلبی بومی خلق کند. مثلا برای همین روش هایی جلوگیری از حوصله سررفتن در محیط کار که عرض کردم می توان به نمونه های بومی (ایرانی) آن به شکل زیر اشاره کرد: 

- بخش عمده ای از معامله های شخصی درباره خرید و فروش زمین، مسکن، سکه، ماشین و ... خودتان را در محل کار انجام دهید.

- برای رفتن به محل جلسه از طولانی ترین مسیر در شرکت استفاده کرده و در بین راه با تمامی کسانی که دوست دارید وقت بگذرانید.

- مدت های زیادی به علایق شخصی خودتان رسیدگی کنید.

- از وقت نماز و ناهار به نحو احسن برای هر کاری که دلتان می خواهد استفاده کنید.

- بسیاری از کارها را به زمان اضافه کار موکول کنید و در زمان اضافه کار هم از پشت میز خود برخاسته و در امور دیگران کنجکاوی کنید، فردا هم روز خداست...!

- کاملا با ارباب رجوع هایی که شغل مناسب حال شما دارند آشنا شده و همیشه به دنبال کار دوم و البته اصلی خود در تعامل با ارباب رجوع تان باشید.

- تلفن همراه تان را به منشی یا یکی از همکاران مظلوم تان منتقل (دایورت) کرده و حالش را ببرید.

- در زمان ها و مکان های مناسب پاچه خواری غلیظی از مدیرتان داشته باشید و هیچ نگرانی برای رشد و ارتقاء به خود راه ندهید.

points.jpg