مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛
مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛

خط مشی کیفیت

خواهش می کنم در صورت امکان و به منظور بهبود در خط مشی کیفیت سازمان ما، سند خط مشی را که برای شما ایمیل کرده ام بررسی و اصلاح نمایید. با تشکر فراوان، منتظر راهنمایی هستم. ادامه ... 

کنترل محصول نامطبق چیست؟

جناب مهندس صادق فر با سلام و تشکر از جواب سئوالات قبلی، مشکلی برای اینجانب پیش آمده که امیدوارم راهنمایی بفرمایید:

روش اجرایی کنترل محصول نامنطبق و اقدام اصلاحی و پیشگیرانه در سازمان تهیه و تدوین شده، در طول خط تولید یعنی از ابتداء ساخت تا انتها تعریف شده که در صورت هر گونه عدم انطباق در طول فرآیند تولید فقط از روش اجرایی کنترل محصول نامنطبق و ثبت در فرم عدم انطباق مربوط به این روش استفاده شود و برای کلیه امور روش اقدام اصلاحی و پیشگیرانه اعمال شود آیا این روش صحیح می باشد؟

پاسخ این پرسش را در اینجا مطالعه نمایید.

مراحل پیاده سازی ایزو 9001

جناب مهندس صادق فر با سلام و تشکر از جواب سئوالات قبلی :

فایلی را برای شما ارسال کردم در خصوص مراحل استقرار سیستم مدیریت کیفیت لطفا کارشناسی بفرمایید که آیا این مراحل ایرادی دارد یا خیر و آیا ردیف ها نیاز به جابجایی دارند یا خیر؟ با کمال تشکر و دعای خیر برای شما.

پاسخ به درخواست ایشان در اینجا آمده است

استانداردها بهتر کار می کنند وقتی ...

مدیریت محترم، احتراما به استحضار می رساند سازمان بین المللی ایزو اخیرا سندی را برای تشریح مزایای مشارکت مصرف کنندگان در توسعه استانداردها و چگونگی دستیابی به این مشارکت منتشر ساخته است.

مشارکت مصرف کنندگان - چرا و چگونه عنوان این سند است و شما می توانید آن را از اینجا دریافت نمایید.

این مطلب ترجمه بخشی از آخرین خبر سازمان ایزو با عنوان "استانداردها بهتر کار می کنند وقتی مصرف کنندگان به توسعه آنها کمک کنند" است که متن کامل و اصلی آن اینجا منتشر شده است.

آسیب شناسی ایزو 9001

مدیریت محترم، چندی پیش مقاله "آسیب شناسی پیاده سازی ایزو 9001 در ایران" توسط مشاور مدیریت منتشر گردید. متن کامل این مقاله در اینجا قابل استفاده است. تا کنون مدیران زیادی درباره این مقاله اظهار نظر کرده اند. مطلبی که در ادامه آمده است آخرین اظهار نظر یکی از مدیران محترم درباره مقاله یاد شده است:

به نظر بنده در بسیاری از سازمان های ایرانی، نه تنها پیاده سازی ISO 9001 باعث ایجاد رویه بهبود مستمر نمی گردد، بلکه به دلیل عدم تمایل سازمان به بازنگری رویه ها و دستورالعمل های موجود به واسطه بروکراسی و کندی فرآیند بازنگری به تدریج یکی از دو حالت زیر رخ می دهد:
1- عدم تمایل سازمان به بهبود با بهانه هایی نظیر مطلوب بودن وضع موجود،
2- فاصله گرفتن مستندات فرایندها از واقعیت های سازمانی و آن چیزی که در عمل رخ می دهد.
نکته دیگر اینکه به خصوص در شرکت های خصوصی با حجم سازمانی و فرآیندی متغیر که کسب و کار آنها وابسته رونق پروژه های دولتی است و توجه چندانی به مدیریت منابع انسانی و دانش نمی شود، وجود یک سیستم مدیریت کیفیت پر جزییات به دلیل عدم بازنگری مناسب و به موقع،‌ متناسب با فرآیندهای فعال سازمان باعث دست و پاگیری و مستند سازی های صوری در هنگام ممیزی های مراقبتی و عددسازی شاخص های پایش فرآیندها می شود.
به هر حال مطلبی که ارایه فرمودید بسیار آموزنده و مفید بود. برای جنابعالی آرزو توفیق روز افزون دارم.

تعیین نرخ خدمات مشاوره ایزو

با سلام و خسته نباشید،

لطفا در مورد نحوه تعیین نرخ خدمات مشاوره ایزو راهنمایی بفرمایید. آیا مرجعی برای تصمیم گیری وجود دارد؟ مثلا برای مشاوره در مورد ممیزی مراقبتی حق الزحمه مشخص وجود دارد؟ 

با تشکر و سپاس

برای مشاهده پاسخ این پرسش به اینجا مراجعه نمایید.

ارزیابی برنامه ریزی روزانه مدیریت

مدیریت محترم، برنامه زمانبندی فعالیت های روزانه شما در تاریخ 90.1.31 را بررسی کردم. برای این تاریخ و به دلایلی که در ادامه تشریح خواهد شد نمره قابل قبولی گرفته نشده است. (نمره برنامه امروز 23.5 از 60 محاسبه شد). اگر چه مدیریت محترم در این تاریخ حجم زیادی از کارها را انجام داده اند لیکن به خاطر آنکه کارهای انجام شده با برنامه از پیش تعیین شده سازگاری نداشت امتیاز زیادی از دست رفت. اصلی ترین دلایل این کسر امتیاز عبارت بودند از: ادامه ...